Gå til innhold

Mobil Firefox allerede i år?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe jeg ikke har fått med meg? Eller er det ikke lenger Mozilla som utvikler produktet Firefox lenger?

 

Firefox kommer nemlig kanskje til å slippe en alfa-versjon allerede før 2009

 

 

og her er jo selvfølgelig ordene "slutten av" mellom "før" og "2009"

 

Vi så jo hvordan det var med tidsfristen til Fx3.

 

Men men, blir spennende å se om det blir noe konkurranse. Og se hvor mange som velger Mobile bare fordi de bruker Fx på den stasjonære.

Lenke til kommentar

@needhelp99:

 

Hva er egentlig forskjellen på Opera mobile og Opera mini?
Hos Opera Mini går trafikken via Operas servere som fjerner det unødvendige og oversetter siden til OBML (Opera Binary Markup Language), og da blir datatrafikken totaltsett redusert med ca 80-90%. Den andre fordelen er at javaprogrammet [Opera Mini] fungerer på så å si alle telefoner så lenge J2ME-støtte er på plass. Bakdelene er at Opera Mini mangler mange av Opera Mobiles funksjoner (mye kom med versjon 3 og 4, feks tekstsøk, autofullføring av adresser osv) og ende-til-ende-kryptering (feks har DnBNORs mobilbank blokkert Opera Mini pga dette).

 

Opera Mobile har faner, Widgets, wand mm og har samme standardstøtte som Opera 9.5 til desktop. :)

 

Mer:

Choose Opera browser: Mobile or Mini?

Opera Binary Markup Language

Lenke til kommentar

Opera Mobile er kort sagt en litt begrenset form av vanlig Opera, mens Opera Mini er igrunnen en helt annen nettleser. Firefox kjører ikke overraskende "release early, release often". Selv om jeg har tro på Mozilla og FOSS-communitiet FF har så tror jeg nok det tar ganske lang tid før de virkelig kan konkurrere med bla.a Opera Mobile. Jeg vil nok påstå at Mozilla har vært ganske trege med å komme på banen her. At ting blir mer og mer mobilt er ikke akkurat en ny eller uklar trend.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...