Gå til innhold

En klassiker får et ansiktsløft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Yahoo er en av pionerene!

 

Da jeg ville registrere den første hjemmesiden jeg hadde laget i Yahoo-portalen, da var den eneste oppslagsverk for nettsider i hele Internett. Den hadde bare få hundre hjemmesider i sitt oppslagsverk, men hele Internett var ikke mye større heller!.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Da jeg ville registrere den første hjemmesiden jeg hadde laget i Yahoo-portalen, da var den eneste oppslagsverk for nettsider i hele Internett.

Var ikke Altavista ute lenge før Yahoo? Jeg mener tilogmed at jeg brukte Kvasir før jeg hørte om Yahoo? Men Yahoo var kanskje den første som gikk fra å være en rein nettkatalog og søkerobot til å også tilby andre nyttige personlige funksjoner som epost, kalender etc?

Lenke til kommentar
Da jeg ville registrere den første hjemmesiden jeg hadde laget i Yahoo-portalen, da var den eneste oppslagsverk for nettsider i hele Internett.

Var ikke Altavista ute lenge før Yahoo? Jeg mener tilogmed at jeg brukte Kvasir før jeg hørte om Yahoo? Men Yahoo var kanskje den første som gikk fra å være en rein nettkatalog og søkerobot til å også tilby andre nyttige personlige funksjoner som epost, kalender etc?

Yahoo var den første som tillot andre til å "registrere sine hjemmesider" i et veldefinert "oppslagsverk for nettsider" med oversiktlig kategorier, osv ... Slik at de andre kunne enkelt finne frem til din hjemmeside. Dvs. de første stegene for en fungerende "search engine".

 

Om de andre eksisterte, vet jeg ikke, men Yahoo var den første som tillot "registrering av hjemmesider i et oppslagsverk". Dette var manuelt registrering, og lenge før "søkerobot" og automatisk kartlegging av hjemmesider ble oppfunnet.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Da jeg ville registrere den første hjemmesiden jeg hadde laget i Yahoo-portalen, da var den eneste oppslagsverk for nettsider i hele Internett.

Var ikke Altavista ute lenge før Yahoo?

 

Nei. Yahoo startet tidlig '94 (det vet jeg for det var da jeg selv kom på nett), og det gik mindst et år, kanskje to, før Altavista startet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...