Gå til innhold

Catalyst-pakken oppdateres


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva med linux drivere? Min HP 6910p holder på å bli grillet levende av ubuntu+ dårlige drivere til ATI X2300 kortet. Null strømstyring av GPU, syt og klag, osv. Tips?

 

Feil i artikkelen ang. linux drivere:

Det kommer også snart en tilsvarende driverpakke for Linux. Nytt her er støtte for Red Flag DT6SP1 og Opensuse 11. I tillegg er en rekke småfeil fikset også her.

 

Linux driverene er allerede ute de også (fra og med i går).

http://ati.amd.com/support/drivers/linux/linux-radeon.html

 

Om det hjelper på varmetuviklingen får du nesten bare teste og se :)

Lenke til kommentar
Catalyst 8.9 Windows har nå fått en ny skjermoppløsning, nemlig 1080p 50 Hz.
jeg antar du mener 1920x1080x50Hz? Denne har eksistert i driveren i flerfoldige år nå. Ingen nyhet i mine øyne. Hvilke oppløsninger man vil benytte er en smal sak å ordne selv.

 

Fra release notes:

This release of Catalyst™ introduces 1080p @ 50Hz custom mode support for HDTVs for the ATI Radeon HD 4000 Series, ATI Radeon HD 3000 Series, ATI Radeon HD 2000 Series, and ATI Radeon X1000 Series of products. Users can configure their own custom 1080p @ 50Hz modes to best fit their display.
Lenke til kommentar

"En rekke spill har også fått ordnet diverse småfeil. Dette gjelder blant annet Company of Heroes, Assassin's Creed, Grid og Age of Conan."

 

Håper virkelig denne rare laggingen i Race Driver GRID har forsvunnet ved bruk av AA! Jeg misstet faktisk litt av spillgleden og har ikke spillt det mer enn 2 timer siden jeg kjøpte det (1 måned siden)!!

Lenke til kommentar
Vet noen om problemet med PowerPlay og Vista+HD 4870+DVI er fikset?

 

 

Jeg har 4870, vista 64 bit og DVI. Hvis du sikter til problemet hvor skjermen blir svart og pcen må restartes, har jeg ikke opplevd dette etter at jeg oppdaterte tidligere idag.

 

Hadde dog problemet kun når jeg startet fullskjermspill(hovedsakelig call of duty 4 og team fortress 2).

Lenke til kommentar
Hva med linux drivere? Min HP 6910p holder på å bli grillet levende av ubuntu+ dårlige drivere til ATI X2300 kortet. Null strømstyring av GPU, syt og klag, osv. Tips?
:!: , det skal visst ikke være lett. Er sylte forkjøla, så det bier litt til jeg får testet denne, men 8.8 versjoner fikk ihvertfall overklokking:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...linux&num=1

så da kan den vel underklokkes også, så du får nesten teste med 8.9 og se om du får til å klokke ned ditt kort. Med litt flaks er strømstyring på plass, men det er vel å håpe på litt for mye.

 

Siden artikkelforfatteren ikke tar seg tid til å sjekke opp kan jeg samtidig dele at den tre måneder lange wine buggen endelig er fikset sammen med en lang rekke andre bug-fix:

http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...linux&num=1

Legg også merke til mulighetene xrandr gir.

Lenke til kommentar
Catalyst 8.9 Windows har nå fått en ny skjermoppløsning, nemlig 1080p 50 Hz.
jeg antar du mener 1920x1080x50Hz? Denne har eksistert i driveren i flerfoldige år nå. Ingen nyhet i mine øyne. Hvilke oppløsninger man vil benytte er en smal sak å ordne selv.

Det er en nyhet, da man nå kan tvinge 1080p50 ("force") selv om den ikke er støttet av EDID (mange LCD-er har ræva EDID; støtter den 1080p60 bør den kunne støtte 1080p50...).

 

Det er ikke lett "ordne" slik selv. PowerStrip er en av de få (eneste?) mulighet, men dette er ingen smal sak for folk flest, samt at det er et kommersielt program (koster penger), noe man gjerne viul unngå.

 

 

Har endelig fått 1080p50 @ min 42" Tatung ... :green:

Lenke til kommentar
Vet noen om problemet med PowerPlay og Vista+HD 4870+DVI er fikset?

 

 

Jeg har 4870, vista 64 bit og DVI. Hvis du sikter til problemet hvor skjermen blir svart og pcen må restartes, har jeg ikke opplevd dette etter at jeg oppdaterte tidligere idag.

 

Hadde dog problemet kun når jeg startet fullskjermspill(hovedsakelig call of duty 4 og team fortress 2).

 

 

Vel, der kom svarte skjermen igjen når jeg startet tf2. Dra til h.... ati....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...