Gå til innhold

Japanerne gjesper av Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Japanerne gjesper av Nokia, HTC og det meste av telefoner som fanboysa her sikler over. Skjønner dem godt, jeg...

 

Dette sier vel litt om hvor spesielt det japanske markedet er. Dersom Apple selger omkring en halv million telefoner i året i Japan slik analytikerne nå gjetter på, så er de jevnstore med Nokia der borte. Når de er nesten halvveis med 200.000 solgte iPhone på 2 måneder, så skal det godt gjøres å ikke nå det salgstallet. Min gjetning er at Nokia må se seg slått av Apple i Japan i 2009.

 

Forøvrig gjesper jeg litt av alle de gamle "nyhetene" om slike uvesentligheter på Amobil, som man skummet gjennom eller klikket seg forbi på andre norske nettsider for en dag eller to siden... ;)

Lenke til kommentar

Nå har vel et hvert menneske som har vært i stand til å "se gjennom" Apple hysteriet, gjespet av Iphone i lang lang tid. Det er jo ikke grenser for hvor mye omtale denne telefonen har fått.

 

Det er vel flere oppegående mennesker i Japan da..

 

For også her i norden har vi jo et stort utvalg av telefoner som gruser Iphone på alle mulige måter. Riktig nok ikke i den grad Japanske telefoner gjør, men likevel med god margin.

 

Det er jo kun utseende messig Iphone har noe å bidra med.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke sånn at spesifikasjonene på telefonene japanerne bruker er så høye.

 

Salgtallet er labert pga få Funksjoner på vestlige telefoner. Også er Kamskjell telefoner mote i Japan.

 

Alle har en kamskjell telefon der!

Var nesten det eneste man fikk kjøpt på EL-butikkene.

 

Og når det gjelder betaling via telefon så brukte de fleste dem bare på "vending machines".

 

På kollektiv transport ble det brukt elektroniske kort som de hadde i lommeboka .

Var faktisk ikke så mange som hadde TV på tlf da jeg var der i sommer. Var nokk ganske dyre

Endret av Evil Knivel
Lenke til kommentar

"Heller ikke 3G-versjonen har møtt den store entusiasmen, og salgstallene er labre. Det var på forhånd ventet et salg på rundt én million eksemplarer av Iphone 3G i løpet av det første året, men i løpet av de to første månedene har knappe 200 000 telefoner blitt plukket fra butikkhyllene"

 

- Hvis man på forhånd har forventet å selge 1 million på ett år, ligger man ikke bra i rute da med 200.000 på 2 måneder?

Lenke til kommentar

Ingen telefon selger jevnt gjennom ett helt år. Ville ikke overrasket med om den solgte 100,000 på bare de første 2 ukene. Etter to måneder ligger tallet like under 200,000. Om et halvt år er det kanskje på 400,000 og når året er over 600,000? Denne progresjonen gjelder forsåvidt alle telefoner. Ett år gamle modeller solgte bedre for ett år siden, for å si det slik.

Lenke til kommentar

jepp, dem som er virkelig interessert i produktet vil skaffe seg det kanskje kjapt, om dem har råd.

 

gjelder vel for alle markeder, og derfor produsenter må komme med nye varianter for å holde på fortjenesten.

 

er også derfor jeg blir en smule bekymret av at folk som burde vist bedre snakker som om økonomien bare kan gå en vei, oppover...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...