Gå til innhold

Funcom-veteran takker for seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er kanskje det beste at han takket for seg. Ønsker Craig lykke til og håper han får orden på spillet. Det trengs.

 

 

De burde kanskje fokusere på å fikse det de har, før de kommer med mer innhold?

 

Det er det jeg mener også. Personlig syns jeg de burde ha minne lekkasjen(for og prøve en oversettelse) som første prioritet. Selv opplever jeg en krasj nesten vær eneste time. Og når den krasjer så må jeg vente en evighet pga den skal søke gjennom filene for og sjekke alt er i orden.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Syns det blir litt dårlig markedsføring å publisere dette hvor selve produsenten innrømmet spillet er dårlig men. Syns spillet er meget bra og et steg i riktig retning for MMO, men de må kvitte seg med heavy instansering og fokusere mer på innhold i selve spillet for å trekke folk.

 

F.eks crafting i spillet føles som et slit istedenfor noe interessant utenom slåssingen som det var i Star Wars: Galaxies. Da kunne man seriøst drive en bedrift og tjene penger, det kan man ikke i Age of Conan. Hele økonomien der er uforståelig. Man bruker 2 timer på å sanke masse gull og så finner du at markedsverdien er 10T lissom.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Som nevnt i en annen tråd, så tror jeg Gaute ble anmodet om å forlate sin stilling i Funcom etter problemene og kritikken rundt Age of Conan. Ønsker Craig Morisson lykke til med å få skuta på rett kjøl, han har en rimelig stor utfordring i tiden som kommer.

Lenke til kommentar

Synes teamet gjorde en bra jobb med AoC under forutsetning av at de var tidspresset og ville rekke lansering før WAR og WotLK. Ankepunkt er kanskje at de ikke fortsatte mannssterke og videreutviklet spillet etter lanseringen, men i stedet bruker folk på XBOX versjonen og utvikling av expansion.

 

Gaute får vel også litt ekstra hat pga all markedsføringshypen før AoC som medførte til knuste drømmer for mange mmo-ere. ;)

Lenke til kommentar
Gaute får vel også litt ekstra hat pga all markedsføringshypen før AoC som medførte til knuste drømmer for mange mmo-ere. ;)

 

Ja jeg er litt irritert på akkurat det jeg også. Har fulgt med spillet siden 2005 og jeg så på Gaute som den personen som skulle endelig gjøre noe kult i MMO sjangeren som for meg er hjernedød.

 

Trykk 1,2,3,4,5 og drep x antall mobs og repeter i 1000 timer.

Sånn er MMO idag, totalt meningsløst men sikkert morro for de som liker grinding.

 

Men utifra det Gaute snakket om så skulle de bevege seg vekk fra dette, gi oss sanntidskamper og ikke en hybrid mellom to verdener som er nå.

Tror at de hadde en råbra visjon med Age of Conan men at mange av tingene de snakket om ikke lot seg gjennomføre.

 

Det som trekker ned mest for min del er instanseringen, det er ikke så mange spillere i AoC at det kan rettferdigjør 10x instanser mellom byene.

F.eks mellom Conalls Village og Conalls Valley bruker jeg 30 sekund på å løpe til porten til Conalls Valley. Så er det loading igjen ..... og personene jeg reiste med fra Conalls Village er plutselig i en annen instanse i Conalls Valley. Sånne ting som irriterte vettet av folk tror jeg. Selve spillet er egentlig bra nok for å konkurrere med WoW uten tvil, men det føles ikke som et MMO.

 

Hvis du logger innpå WoW vil du møte kanskje flere hundre spillere som løper forbi deg med engang, da blir det straks mer gøy å spille i denne verdenen. Den følelsen mangler i AoC, alt føltes dødt pga alle spillerne er delt mellom 10x instanser :(

Lenke til kommentar
Hehe, må innrømme jeg møtte på samme problem som Avean her. En helt tilfeldig person sa seg villig til å hjelpe meg med en quest, men han var i en annen instance. Ingen av oss visste hvordan vi skiftet, fant ingenting i tutorial saken og ingen kunne hjelpe. Endte med at begge gav opp og gikk hver for oss. :(

 

Selve instancebyttingen var jo eplekake i forhold til mye av bugs'a i spillet som virkelig hadde noe å si.. litt logisk tankegang så var du i samme instance som dine medspillere... Men godt "God dag, dårlig dag" gir seg, kanskje noen andre har et friskt pust til AoC som kan få spillet på rett kjøl igjen.. Jeg gav meg på AoC i håp om en bedre utvikling av spillet i fremtiden, samt mmorpgs tar ufattelig mye av tiden en allerede ikke har...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...