Gå til innhold

Lanserer Xeon med seks kjerner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er jeg noob som spør om dette hadde passet i en gamer pc? altså en av de nyere typene.. eller er det bare ment for server bruk. kan tenke meg at de blir litt dyre, men bare lurer på i teorien.

 

vil tro at det skal være godt mulig å spille på denne

-totalt 8 kjerner a 3,0 GHz (sikkert noe overklokkings potensiale)

-8 GB ram

-GeForce GTX 280 PCI-E 2.0

 

http://www.gamepc.com/shop/systemfamily.asp?family=gpgx2

 

meen.. 42000 kr :tease:

 

Edit: skal vell kunne få totalt 12 kjerner med disse nye Xeon cpu'ene

Endret av sewelol
Lenke til kommentar

En liten skrivefeil i artikkelen:

Feil: L7455 – 2,13 GHz, 65 W – 12 MB L2-cache

Rett: L7455 – 2,13 GHz, 65 W – 12 MB L3-cache

Alle sekskjernene har 3*3MB L2.

 

er jeg noob som spør om dette hadde passet i en gamer pc? altså en av de nyere typene.. eller er det bare ment for server bruk. kan tenke meg at de blir litt dyre, men bare lurer på i teorien.

Det er i teorien fult mulig å spille med en sånn maskin. Prosessorene er på mange måter svært like Core 2 Quad med unntak av et par ekstra kjerner, L3 cache og en annen sokkel. Man får sikkert hovedkort med PCI express x16-porter til skjermkort også. Kombinert med Vista Ultimate (støtte for 4 prosessorer) så bør det gå bra å spille på en sånn. I teorien altså, for prisen er på ingen måte rettet mot spillere. Du må også se langt etter overklokkingsmuligheter og en del annen bekvemmelighet man finner på typiske spille-hovedkort. Ytelsemessig vil det nok lønne seg kraftig å velge vanlige hovedkort og én rask firekjerne. Hvorfor? Fordi spill ikke klarer å utnytte så mange kjerner særlig effektivt. Derimot får spill fine ytelseøkninger av høyere klokkehastigherer f.eks som følge av overklokking.

 

4*6 kjerner * 2,66 GHz = 64 ettellerannet teoretisk parallelt ytelsemål

1*4 kjerner * 4 GHz (OC) = 16 ettellerannet teoretisk parallelt ytelsemål

 

4*6 kjerner * 2,66 GHz = 2,66 ettellerannet teoretisk serielt ytelsemål

1*4 kjerner * 4 GHz (OC) = 4 ettellerannet teoretisk serielt ytelsemål

 

Spill er generelt mer avhengig av seriell ytelse enn parallell. Dermed er det faktisk mulig å få bedre ytelse med 4 kjerner enn med 24 av en lignende type på lavere hastighet.

Lenke til kommentar

Desktop chipset NEITAKK.

 

Du klarer deg likesågodt med quadcore (X38/790I) med 2x 9800 GTX+ SLI eller HD 4850 CF.

 

Enn Skulltrail Dual QX9775, SLI/CF 4850/9800GTX+.

 

quadcore systemet slår da skulltrail, desktop chipsetta er tregere, de 8 kjernernene hjalp ikke i crysis cod stalker(Clear sky bruker bare 1 kjerne! crysis 2!) assasins creed (4 litt)... jaja, det finnes ikke mange spill med 4 kjerne support, crysis gjør det, men bruker de da ikke, ekke no å tjene..

 

 

det funker fiiint, men anbefaler ikke pga mangel på support og ikke minst chipsets

Lenke til kommentar

Nok om spill.

Jeg skal bygge ny jobbworkstation ganske snart og stikkord for bygget er:

 

- Multitasking

- Virtuelle pc'er

- Minimum 8GB minne

- 6-kjerneprosessor (hvis prisen tilater det. Kanskje 2 også! Skal uansett minimum ha quadcore xeon).

- Og siden den skal stå i et kontorlandskap... helst ganske stille!

 

Når blir disse prosessorene å finne (i løsvekt)? Har det kommet hovedkort til de enda?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...