Gå til innhold

– Mobil erstatter VISA om 5 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Erstatter vel heller bankkort og kontanter da, ikke Visa. Tror enda ikke jeg har brukt Visa delen av bankkortet på gata med unntak av backupløsninger, er onlinekjøp og utenlandskjøp Visa brukes til og ser ikke helt hva mobilen skal få gjort på det området. Er vel et mindretall som bruker kredittkort også vil jeg tro.

 

BTW, hva skjedde med rettskrivingspolicyen deres der dere ikke skulle følge produsenter sin egen skrivemetode men heller normal navnegrammatikk? VISA bryter jo litt med det, spesielt siden visa selv skriver Visa andre steder enn på logoen

 

 

Either way, blir kjekt når dette kommer, men hadde vært bedre om noen ahdde avskaffet bankID så fort som mulig. Kunne tenkt meg programmer som kjører på mobilen som erstatter kodebrikken og et banksystem som ikke baserer seg på java

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor man må begrense til småkjøp heller. Om man kan få NFC til å ta over for den kortstokken jeg til enhver tid må bære rundt med meg, slipper jeg å miste enda en ting (på fylla). Det er tross alt snakk om relativt få bytes med informasjon på hvert kort, og med en skikkelig krypteringsprotokoll, videreutvikling av den som brukes i 3G, SSL eller WPA2 kan man faktisk bruke telefonen til alt av autorisering av betalinger, autentisering av bruker og digital signering med integritetsbeskyttelse. Ser for meg cover flow med betalingskort, medlemskort og adgangskort :laugh:

 

Angående rettskrivingen står det også DnB Nor et sted, noe som jo er rett imot det de gikk inn for. De sluttet å forsvare seg da de gikk tom for argumenter og har i ettertid bare klart å holde seg til tiltakene sine på Apples produkter. Alt annet er like hummer og kanari som det var før de prøvde å reformere kapitaliseringen.

Lenke til kommentar

For 5 år siden kunne jeg ikke tenke meg å gå rundt uten kontanter. Nå har jeg ikke brult kontanter aktivt i privatøkonomi på sikkert to år. Kredittkortsystemet bygger uansett på forholdsvis umodifisert teknologi fra 70-tallet, sikkerhetsmessig forholdsvis utdatert. Ny vind inn i betalingsteknologi skader ingen.

Lenke til kommentar

Det er vel en liten brikke som må inn i telefonen og kobles mot en antenne. Men etterhvert dersom det blir mer populært kommer det vel i flere telefoner. Det finnes forøvrig to modi, en aktiv som krever egen strømfosryning og en passiv som får strøm indusert fra et nærliggende magnetfelt, litt som RFID brukes i dag.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...