Gå til innhold

Kulturo: Zofies verden: Uten en rød tråd


daubyj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enig der. I starten da den var nokså ukjent og "ny" hatet jeg den, men den siste tida har jeg lært meg å like den absurde humoren. :)

 

Den er jo ikke egentlig absurd... Ta et bilde, sett på en kommentar ut av kontekst. Så simpelt.

 

Bilde av en mann som holder en pistol mens han skyter vilt i luften.

 

Legg til en pusekommentar:

f.eks: "Jeg liker salat".

eller "det er litt kult med grønne vegger".

Lenke til kommentar

Jeg har selv lest hver eneste Zofie stripe jeg har kommet over enten i aviser eller noe annet, og det er egentlig en ganske middelmådig serie i mine øyne.

Ikke bare er det få poenger jeg humrer av, men jeg synes det er på en måte smakløst å bare legge inn tekst i allerede gamle tegneserier, synes det da blir et lite hån mot tegneserie-tegnere som både tegner selv, og har morsomme striper, og ikke minst mot de som orginalt har tegnet tegneserien.

Så vidt jeg vet opplyses det vil ikke noe sted om hvem som har tegnet tegneseriene de bruker, hvilket jeg synes blir litt teit.

 

Vil jeg lese noe absurd eller sært, leser jeg heller noe av Lars Lauvik eller Mads Eriksen (av norske serier).

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Serien er genial, men den er også krevende, ikke den forstand at selve handling er avansert den er tvert i mot veldig enkelt. Men det som gjør den morsomt er mer utilgjengelig, men med et man forstår absurditeten blir den mer eller mindre genial. Alikevel må det sies at jeg neppe hadde likt Zofies verden om det ikke hadde vært for min tilværelse på universitet..

Lenke til kommentar

Zofies Verden varierer alt fra umorsom til småmorsom til veldig morsom, alt etter hvor godt de fjerne poengene treffer. Selv leser jeg den mest pga. de enkelte gangene hvor serien virkelig glimter til, for når den gjør det gjør den hele dagen min.

Men jeg vil kalle serien langtifra genial, ikke er konseptet originalt, og veldig mange av stripene blir for like hverandre.

 

Alikevel må det sies at jeg neppe hadde likt Zofies verden om det ikke hadde vært for min tilværelse på universitet..

 

?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...