Gå til innhold

Setter ned prisen på trekjerne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har lenge vudert å kjøpe en 3 kjerner som jeg kan leke meg med..

 

noen som vet om de er greie å overklokke?

 

Vel, X3 er X4 hvor en kjerne har feilet under produksjon og er derfor deaktivert. Men siden det er tilfellet bruker den også mindre strøm og har lavere temp. Så i teorien bør de kunne klokkes mer enn X4.

 

Er sikkert et morsom leketøy, spesielt med tanke på prisen :D

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har en 4600+ prosessor.

 

Med unntak av spill, hva vil egentlig en trekjerneprosessor tilføre normal PC-bruk (film, ripping, nedlasting osv?)

 

Konkrete innspill basert på fakta tas i mot med glede. Innspill basert på subjektive holdninger tas i mot med sånn passe bra humør.

 

R

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har en 4600+ prosessor.

 

Med unntak av spill, hva vil egentlig en trekjerneprosessor tilføre normal PC-bruk (film, ripping, nedlasting osv?)

 

Konkrete innspill basert på fakta tas i mot med glede. Innspill basert på subjektive holdninger tas i mot med sånn passe bra humør.

 

R

 

en 4600+ drar lett surfing ripping og desktop bruk av pc. Det eneste du i teorien vil merke forskjell i er nå du brenner cder, konverteringen til cd format vil gå kanskje et dusin prosent raskere.

 

Legger til en ting til: viss du har viruskontroll som støtter flere kjerner (avg virus kontroll er et meget godt eksempel), vil virusskanningen gå en god del fortere ved skanning av større filer og ta kortere tid.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har en 4600+ prosessor.

 

Med unntak av spill, hva vil egentlig en trekjerneprosessor tilføre normal PC-bruk (film, ripping, nedlasting osv?)

 

Konkrete innspill basert på fakta tas i mot med glede. Innspill basert på subjektive holdninger tas i mot med sånn passe bra humør.

 

R

 

en 4600+ drar lett surfing ripping og desktop bruk av pc. Det eneste du i teorien vil merke forskjell i er nå du brenner cder, konverteringen til cd format vil gå kanskje et dusin prosent raskere.

 

Legger til en ting til: viss du har viruskontroll som støtter flere kjerner (avg virus kontroll er et meget godt eksempel), vil virusskanningen gå en god del fortere ved skanning av større filer og ta kortere tid.

 

Takk takk.

 

Ikke så altfor stor grunn til å oppgradere altså..

Lenke til kommentar

ffdshow decodern støtter flere kjærner. man må riktig nok stille den inn til det. men det gjør også at x3 vil være mere fremtidsrettet når det gjelder fremtidig formater som er tunge å dekode.

 

jeg kan fremdeles huske at jeg ikke forsto vitsen med 2 kjerner for 3 år siden eller noe.

 

jeg tenkte at det er jo ikke noe som støtter 2 kjerner alike vell, så hva skal vi med dobbel varmeutvikling og og strøm forbruk. man kunne jo heller klokke en enkelt kjerne mye lenger tenkte jeg.

 

men det er vell egentlig lettere å lage spreke cpu'er med lavere mhz og fler kjerner, enn spreke cpu'er med 1 kjerne og høy mhz.

 

jeg kommer helt klart til å anskaffe meg en 8, 16, 32, eller 64 kjerner en eller annen gang =)

 

edit:

 

og ettervært så blir nok strømstyringa bedre også, sånn at man kan spare strøm ved å deaktivere alle kjernene bortsett fra 1 av dem. og aktivere dem igjen etter behov.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
har lenge vudert å kjøpe en 3 kjerner som jeg kan leke meg med..

 

noen som vet om de er greie å overklokke?

 

Vel, X3 er X4 hvor en kjerne har feilet under produksjon og er derfor deaktivert. Men siden det er tilfellet bruker den også mindre strøm og har lavere temp. Så i teorien bør de kunne klokkes mer enn X4.

 

Er sikkert et morsom leketøy, spesielt med tanke på prisen :D

 

Den kjernen har ikke feilet, det er bare AMD som har bestemt at akkurat den batchen skal bli til 3-kjerner.

 

Altfor vanskelig og dyrt å finne en kjerne blant 1000 som har en defekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...