Gå til innhold

Test ut neste Firefox-versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Masse om firefox, hele tiden. Men ikke noe om Chrome i det heletatt? : o

Øh. Nå har vel Chrome fått fantastisk mye oppmerksomhet..?

 

Firefox er uansett mye mer etablert, og har en mye større brukermasse. Dette bør vel også speiles i nyhetsdekningen.

 

Er helt enig i at Firefox er mye mer etablert, men når nye produkter kommer på markedet er det vel vanlig og "fair" at de får mye oppmerksomhet?

 

Her på Hardware.no har det ikke vært skrevet mye om Chrome. 2 Stusslig små artikler som ikke sa mye.

Kommer det noe tester? Har de planer om og smelle ut en test, kan de vel lage en liten nyhet om det?

 

Tror det er MAAAANGE flere som bryr seg om hvordan Chrome har gjort det på tester o.l. enn om at firefox 3.1 har kommet ut som beta..

Lenke til kommentar
Masse om firefox, hele tiden. Men ikke noe om Chrome i det heletatt? : o

Øh. Nå har vel Chrome fått fantastisk mye oppmerksomhet..?

 

Firefox er uansett mye mer etablert, og har en mye større brukermasse. Dette bør vel også speiles i nyhetsdekningen.

 

Er helt enig i at Firefox er mye mer etablert, men når nye produkter kommer på markedet er det vel vanlig og "fair" at de får mye oppmerksomhet?

 

Her på Hardware.no har det ikke vært skrevet mye om Chrome. 2 Stusslig små artikler som ikke sa mye.

Kommer det noe tester? Har de planer om og smelle ut en test, kan de vel lage en liten nyhet om det?

 

Tror det er MAAAANGE flere som bryr seg om hvordan Chrome har gjort det på tester o.l. enn om at firefox 3.1 har kommet ut som beta..

 

Du kan jo teste det litt selv da vet du :p .

Begge er jo beta, så det er jo "fair" at firefox beta får like mye oppmerksomhet som Google Chrome.

Lenke til kommentar
Masse om firefox, hele tiden. Men ikke noe om Chrome i det heletatt? : o

Øh. Nå har vel Chrome fått fantastisk mye oppmerksomhet..?

 

Firefox er uansett mye mer etablert, og har en mye større brukermasse. Dette bør vel også speiles i nyhetsdekningen.

 

Er helt enig i at Firefox er mye mer etablert, men når nye produkter kommer på markedet er det vel vanlig og "fair" at de får mye oppmerksomhet?

 

Her på Hardware.no har det ikke vært skrevet mye om Chrome. 2 Stusslig små artikler som ikke sa mye.

Kommer det noe tester? Har de planer om og smelle ut en test, kan de vel lage en liten nyhet om det?

 

Tror det er MAAAANGE flere som bryr seg om hvordan Chrome har gjort det på tester o.l. enn om at firefox 3.1 har kommet ut som beta..

 

Du kan jo teste det litt selv da vet du :p .

Begge er jo beta, så det er jo "fair" at firefox beta får like mye oppmerksomhet som Google Chrome.

 

 

Nå har ikke Chrome kommet ut i en fullversjon, så det er jo ganske fair at det er mer "spennende" og mer interresant en enda en ny beta av firefox? :p

 

Selvfølgelig har jeg testet Chrome selv. Rart at de har lagt ut en beta som ikke fungerer 100% med facebook egentlig? Med tanke på at det er såppass mange som bruker facebook aktift..

 

NOen som veit når Chrome kommer ut til Linux?

Lenke til kommentar

Her har du misforstått noe vesentlig. Det er aldri en nettlesers oppgave å vise ett nettsted, eller et knippe spesifikke sådane, så riktig som mulig. Nettleseren skal støtte gjeldende standarder på nett, og dersom Facebook ikke vises riktig i Chrome, er det Facebook sitt problem.

 

Chrome kjører for øvrig nesten samme Webkit som den i Safari, og renderingen skal være så godt som kliss lik. JavaScript behandles forskjellig, så om noe må det være noe av JS-funksjonaliteten på Facebook som er dårlig støttet i Chrome, men det er det eneste jeg kan tenke meg.

Lenke til kommentar
Her har du misforstått noe vesentlig. Det er aldri en nettlesers oppgave å vise ett nettsted, eller et knippe spesifikke sådane, så riktig som mulig. Nettleseren skal støtte gjeldende standarder på nett, og dersom Facebook ikke vises riktig i Chrome, er det Facebook sitt problem.

 

Chrome kjører for øvrig nesten samme Webkit som den i Safari, og renderingen skal være så godt som kliss lik. JavaScript behandles forskjellig, så om noe må det være noe av JS-funksjonaliteten på Facebook som er dårlig støttet i Chrome, men det er det eneste jeg kan tenke meg.

 

Er det ikke større sjans for at Chrome ikke har riktige standarder (siden dette er en beta versjon?)

Jeg er absolutt ingen ekspert innen emne, men siden facebook virker så og si perfekt i alle andre browsere?

 

Eller mener du da at alle andre browsere er configurert feil/annerledes for og få facebook til og virke?

Lenke til kommentar

Les igjen. Det er ingen nettlesere (nyere, i alle fall) som «konfigurerer seg» slik at noen sider vises korrekt. Det er de som lager nettstedene sitt ansvar å kode etter standardene og få koden sin til å fungere som den skal i et utvalg nettlesere. De som lager nettlesere, på sin side, har et ansvar for at nettleserne de lager tolker standardene korrekt. Nettsted og nettleser møtes altså gjennom standardene som er satt.

 

Chrome bruker som sagt omtrent samme rendringsmotor som Safari 3 gjør. Safari 3 er ingen beta. Som nevnt har Chrome gjort en del med JS-håndtering, men det er vanskelig å vite om det er dette som får deg til å reagere på «Facebook-støtten» i Chrome, da du ikke beskriver hva som ikke fungerer.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Les igjen. Det er ingen nettlesere (nyere, i alle fall) som «konfigurerer seg» slik at noen sider vises korrekt. Det er de som lager nettstedene sitt ansvar å kode etter standardene og få koden sin til å fungere som den skal i et utvalg nettlesere. De som lager nettlesere, på sin side, har et ansvar for at nettleserne de lager tolker standardene korrekt. Nettsted og nettleser møtes altså gjennom standardene som er satt.

 

Chrome bruker som sagt omtrent samme rendringsmotor som Safari 3 gjør. Safari 3 er ingen beta. Som nevnt har Chrome gjort en del med JS-håndtering, men det er vanskelig å vite om det er dette som får deg til å reagere på «Facebook-støtten» i Chrome, da du ikke beskriver hva som ikke fungerer.

 

Det er flash støtten som jeg reagerer på. Skal du se på bilder, så hopper bildet tilbake til bildet 1 etter ett par sekunder (etter du har prøvd og trykke deg videre)

 

Dette er ikke noe viktig for meg, emd tanke på at chrome ikke har kommet ut til Linux enda..

 

Jeg skjønner jo at det ikke er browserne som må tilpasse seg etter sidene, men browserne som følger en mengde webstandarder.

 

Det dette egentlig startet med, var rett og slett at jeg syntes det var rart at Chrome ga ut en versjon som ikke fungerte 100% med facebook, da mange (les: de fleste) sitter mye på facebook :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...