Gå til innhold

Itbutikken konkurs


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig det er det samme som skjedde med meg også, har hatt 3 slike anlegg fra shg uten at noen har vart lenger enn 2 uker.

Mister kontakten frem til hovedstyringen, målte sikringen og det viste seg at den var ok, men skader jo ikke å prøve med en spiker.

Om det over all forhåpning fungerer er jeg deg evig taknemmelig :)

Lenke til kommentar

Reklamasjonsretten din er nedfelt i forbrukerkjøpsloven (når du som privatperson kjøper av et firma. KJØPSLOVEN gjelder mellom privatpersoner, eller mellom næringsdrivende). Glem alt som har med "garanti" å gjøre - det er ikke relevant i denne sammenhengen. "Garanti" er noe en produsent KAN tilby, men for at det skal kunne kalles "garanti" må det gi deg som kjøper rettigheter UTOVER det som du allerede har lovmessig krav på.

 

Hvis et produkt du kjøper i en butikk som senere går konkurs, er produsert av f.eks Logitech, og det fremkommer en feil som dekkes av din reklamasjonsrett (som forbruker, ikke firma) - kan du rette denne reklamasjonen mot Logitech.

 

Se litt i Forbrukerrett-tråden angående dette. Det er mange forklarende innlegg der:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=439

Endret av Caze
Lenke til kommentar
Man har full anledning til å reklamere mot tidligere/høyere salgsledd ved en konkurs. De som har f.eks utstyr fra Logitech, kan reklamere mot Logitech Norge (eller evt distributør).

 

Gitt at de aktuelle varene er kjøpt via importør/distributør i Norge. Ved parallellimport/direkteimport, som er blitt mer og mer vanlig, kan man risikere å måtte gå til utenlandsk distributør, og det er ikke selvsagt at opplysning om denne fremkommer noe sted.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Til: Gamezor

 

Vis anlegget ditt er ødelagt eller den sikringen har gått så er det bare og gå inn på logitech sin nettside og support, så sender de deg en ny helt gratis.

 

Du kan også dra til en bensin stasjon eller elektro butikk og kjøpe en ny koster 5-20 kr kanskje max.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Mulig det er det samme som skjedde med meg også, har hatt 3 slike anlegg fra shg uten at noen har vart lenger enn 2 uker.

Mister kontakten frem til hovedstyringen, målte sikringen og det viste seg at den var ok, men skader jo ikke å prøve med en spiker.

Om det over all forhåpning fungerer er jeg deg evig taknemmelig :)

 

 

Burde kanskje ha lært andre gangen da at du burde ha kjøpt noe annet.

Lenke til kommentar
Holder meg til dem jeg stoler mest på, komplett og ps.

Holder meg til dem jeg stoler mest på, lokale forhandlere hvor man kan snakke med selgeren personlig og få tips og triks, og et godt tilbud om man handler en del om gangen.

Det er det vel like stor sannsynlig at en lokal sjappe går over ende som en av de større nettbutikkene, dersom det er poenget her. Man vet aldri hvor solid butikken man handler i er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...