Gå til innhold

Feature: På jakt etter ære (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skal sjekkes ut, mer av nostalgi verdi en noe annet. Gikk i igjennom alle i serien en gang i tiden, å husker de som noen av de mest minneværdige spillene jeg har spillt.

 

Selv må jeg si at når jeg spillte de, så var Trial by Fire det eneste i serien som hadde tekstbasert grensesnitt, så var litt uvant men kom meg igjennom det, ventet i lengere tid på at det skulle bli oppdatert men dem som venter på noe godt....:)

 

Takker for en fin feature.

Lenke til kommentar

Hero's Quest: So you want to be a hero, het det da det kom, ble re-released som

Quest for Glory pga RP/brettspillet HeroQuest og copyright problemer.

 

Gode minner fra disse ja :D De var ekstremt forrut for sin tid, spesielt ved å ha med

muligheten var jo å bli en wizard/thief eller annen blading av classes ved å ta med

charactern sin fra spill til spill via savegamesne fra det forrige spillet.

Og dermed kunne gjøre enda flere quests ettersom man var 2 classes istedet for 1 osv.

Og seff bli en Paladin \o/

 

Og raise climb skillen ved å "climb tree" hele dagen :p

Lenke til kommentar

Dette spelet er etter mi meining det beste i serien, og eit av dei beste rollespela eg har prøvd. Trur eg har spelt igjennom det tre eller fire gongar.

 

Timingen på denne nyversjonen vart nesten litt uheldig, sidan eg heilt nyleg gjekk igjennom dei fire første QFG-spela (har ikkje klart å få tak i det siste). Trur eg må vente litt før eg tek ei ny gjennomspeling.

 

Ellers skal gamer.no ha ros for å drage fram dette spelet, det er ein klassikar som ein ikkje bør gå glipp av. :)

 

 

@Zulphur:

 

Har du prøvd Ebay? Det var der eg fann min kopi av QFG4.

 

Kay

Lenke til kommentar
tror jeg har gått meg på en bug i magiker skolen. dem driver å maser om hva element som passer for fyren som driver magi butikken, men uansett hva jeg svarer så blir jeg bare kastet på dør...

Det der er jo ikke på WIT men hos Aziza, men prøv å svar Air eller Wind, det funker for meg.

AGD har også lagd noe nyversjoner av Kings Quest, men det er ikek så lett å få tak i disse lenger, noen som vet hvor man kan få tak i disse utgavene?

 

AtW

AGDInteractive skal vist legge de ut igjen på siden sin når de har fått mer kontroll på servere og sånt hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
tror jeg har gått meg på en bug i magiker skolen. dem driver å maser om hva element som passer for fyren som driver magi butikken, men uansett hva jeg svarer så blir jeg bare kastet på dør...

Det der er jo ikke på WIT men hos Aziza, men prøv å svar Air eller Wind, det funker for meg.

 

seriøst, jeg får det hos WIT, og dem gir seg ikke heller...

 

og ja, jeg har sett samme spørsmål hos azizia, men der funker det i det minste å svare air.

 

jeg gjetter meg til at det egentlig er ett annet spørsmål dem stiller i WIT, men har prøvd omtrent alt som burde være logisk av svar uten å få annet resultat den å bli kastet på dør :(

Lenke til kommentar

Sierras eventyrspill representerer nok en historisk epoke i spillhistorien. Jeg spilte aldri Quest for glory av en eller annen grunn, men tilbragte mye tid med police quest, kings quest, space quest of ikke minst den kuleste av dem alle leisure suit larry. Flott at jeg nå får muligheten til å oppleve denne serien også. Jeg må si meg enig i at tekstbaserte adventurespill var i sin tid best.

 

Jeg liker retrofokuset på Gamer.no. Fortsett slik!

Endret av bb1984
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...