Gå til innhold

Chrome kommer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Overraskende nok kommer Google-nettleseren kommer til Google-mobilene.

Dårlig nytt for Opera?

Overraskene nok dropper amobil-journalist dropper lese korrektur.

 

At Chrome er på vei til Android er trolig sur musikk i norske Operas ører, ikke bare fordi Chrome gått forbi Opera i markedsandel på noen få dager. Opera har også laget en versjon av Opera Mini til Android som trolig vil få tøff konkurranse dersom Chrome blir innebygget i mobilene.

Dårlig nytt for Opera? Nei, hvorfor skulle det være det? Google er ikke akkurat det første selskapet som har prøvd seg med mobile nettlesere, og det er da bare sunt med litt konkurranse i markedet. At Chrome skal være mer brukt en Opera, tror jeg forøvrig ikke noe på! Statestikk fra én (ukjent) tredjepart holder ikke mål for meg. At Chrome en gang skal klare å gå forbi Opera, er derimot ikke utenkelig. Tar nok ikke lang tid før Google kjører en MS, og tvinger på oss ulike programmer uten at man ber om det (t.d. hvor mange har ikke fått installert Google toolbar?).

Lenke til kommentar
At Chrome skal være mer brukt en Opera, tror jeg forøvrig ikke noe på! Statestikk fra én (ukjent) tredjepart holder ikke mål for meg. At Chrome en gang skal klare å gå forbi Opera, er derimot ikke utenkelig. Tar nok ikke lang tid før Google kjører en MS, og tvinger på oss ulike programmer uten at man ber om det (t.d. hvor mange har ikke fått installert Google toolbar?).

Jeg tror faktisk det er en reell mulighet for at Chrome passerte Opera de første dagene. Jeg har prøvd ut Chrome litt de første dagene uten at det betyr at jeg begynner å bruke den på fast basis (og jeg er sikkert ikke den eneste som gjorde noe lignende). Så selv om Chrome gikk forbi de første dagene så tror jeg den kommer til å holde seg bak Opera en stund til.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Dette vitner om den dårlige journalistikken som preger mediebildet i dag.

 

Påstand:

Google-grunnlegger Sergey Brin forventer at Chrome også kommer til Android etterhvert

 

Dette er feil på flere nivåer.

 

1) Android har allerede en egen nettleser, og den bruker "tilfeldigvis" samme motor som Chrome. Så i praksis er de "samme nettleser"

 

2) Det Brin sa var at Android-browseren kunne benytte seg av deler av Chrome. Det skulle bare mangle siden, de altså i praksis er samme nettleser.

 

Mer:

At Chrome er på vei til Android er trolig sur musikk i norske Operas ører, ikke bare fordi Chrome gått forbi Opera i markedsandel på noen få dager.

Hvordan vet man dette? Og hvordan skulle det være sur musikk for Opera, når de samme nettstedene som melder om at Chrome har gått fordi Opera samtidig melder om at Opera nesten har doblet sin markedsandel på få dager? Ja, de har til og med vist Opera foran Chrome til tider.

 

Dessuten, at Chrome ikke engang har nådd 3% etter at Google har reklamert på den på sin egen forside i mange dager er jo ekstremt dårlig.

 

Men man må nok vente noen uker for å se hvor Chrome virkelig plasserer seg, for da er rushet for å teste den over. Man vet ikke hvor mange som faktisk vil fortsette å bruke den.

 

 

Og:

Opera har også laget en versjon av Opera Mini til Android som trolig vil få tøff konkurranse dersom Chrome blir innebygget i mobilene.

Men kjære vene da. Når vi allerede har klargjort at Android allerede har en nettleser, så blir dette nesten parodisk. Hvis en mobil nettleser for Android skulle vært sur musikk for Opera, så ville det vært det da Android ble lansert for lenge siden.

 

Da Opera Mini for Android kom, var det allerede en innebygget nettleser på Android. Det hindret altså ikke Opera i å komme med en versjon for systemet.

 

Jeg skjønner ikke at alle tror at Chrome helt magisk blir et problem for Opera på mobil. Har virkelig ingen fått med seg at Android allerede har "Chrome" innebygget?

 

Chrome er en nettleser for PC, og endrer ingenting i mobilmarkedet!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...