Gå til innhold

Forventer rekordsalg av Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en Aspire One for et par dager siden, og angrer.

Touchpaden har den dummeste plasseringen av knapper jeg har sett.

De er på sidene, og du må bruke begge hendene på touchpadene når du surfer på nettet. Jeg likte hvertfall dette svært dårlig.

 

Du får den levert med 8 GB HD.

Såfremt du bare skal bruke den til å skrive å surfe på nettet er jo det forsåvidt greit.

Tastaturet er litt for lite for mine helt vanlige fingre.

Så jeg måtte desverre sende den i retur. :-\

Lenke til kommentar

Så en slik en "live" for første gang i dag. Litt for liten skjerm for min del, selv nettsurfing blir amputert med så liten skjerm og så lav oppløsning. Lurte på å kjøpe en slik selv fordi nettopp er så lett å ta med seg, men kom fram til at det ikke er noe vits i å ta med en pc som ikke dekker behovet mitt. Nei, 12"-13" er en bedre størrelse for meg, da blir det gjerne litt mer prosessorkraft og. Da kan maskinen brått også brukes til AutoCAD, Rhino, Photoshop etc.

 

Kule maskiner tho.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Skal nok ha en sak med XP, men venter til 6 cell batteri blir standard og ikke utilgjengelig ekstrautstyr til 1000 kr. Touchpaden bryr meg ikke, får heller tak i en ekstra VX nano mus fra usa og bruker den. <3 minimottakere

Lenke til kommentar
Kjøpte en Aspire One for et par dager siden, og angrer.

Touchpaden har den dummeste plasseringen av knapper jeg har sett.

De er på sidene, og du må bruke begge hendene på touchpadene når du surfer på nettet. Jeg likte hvertfall dette svært dårlig.

 

Du får den levert med 8 GB HD.

Såfremt du bare skal bruke den til å skrive å surfe på nettet er jo det forsåvidt greit.

Tastaturet er litt for lite for mine helt vanlige fingre.

Så jeg måtte desverre sende den i retur. :-\

Av det jeg har hørt så skal det ikke være noe problem å skrive fort på dette tastaturet. Har du virkelig gitt det en sjanse?

 

Det er jo tross alt 88-89% full størrelse tastatur, mot Asus EEE 900/901's 78-79%,

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Jeg er i hvert fall strålende fornøyd med min. I en periode uten stasjonær PC har den taklet oppgavene sine godt.

 

Den surfer fint på internett, duger til all form for nedlasting, fin å ha på fanget om man skal se en serie eller film, har nok med lagringsplass til å ha greit med medier på (120 gb-versjonen), og underholder meg med enkle klassikere som Astro Fire eller nyere Sof2 og Max Payne.'

 

Eneste irriterende er viftelyden, som man jo kan slå av i de fleste brukstilfeller.

 

Hadde lett heller kjøpt den med 1 års binding til Telenor Fri Kveld & Helg om det subsidierte en tusenlapp ved kjøp.

 

(skrevet fra en midlertidig løsning - One A150 med hjemmesnekret bay med tastatur, mus og 24" full-HD som den selvfølgelig takler fint)

Lenke til kommentar

Arehei: Ser ut som du har brukt denne skjønnheten en stund nå. Klarer du å skrive tilnærmet like fort på dette som andre tastatur? Eller i alle fall i et bra tempo?

 

Skulle jo tro det med tanke på hvor nært full-size det er.

 

900/901 derimot kan jeg godt skjønne blir litt vanskelig å skrive fort på.

Lenke til kommentar
Arehei: Ser ut som du har brukt denne skjønnheten en stund nå. Klarer du å skrive tilnærmet like fort på dette som andre tastatur? Eller i alle fall i et bra tempo?

Jeg skriver som en drøm på denne etter noen timers tilvenning.

 

Gjorde akkurat samme selv. Valgte dog den buede versjonen. Mulig det er 5% størrelsesforskjell, eller noe slikt. Skal innstalleres i morgen. :)

Lenke til kommentar
Arehei: Ser ut som du har brukt denne skjønnheten en stund nå. Klarer du å skrive tilnærmet like fort på dette som andre tastatur? Eller i alle fall i et bra tempo?

Jeg skriver som en drøm på denne etter noen timers tilvenning.

 

Gjorde akkurat samme selv. Valgte dog den buede versjonen. Mulig det er 5% størrelsesforskjell, eller noe slikt. Skal innstalleres i morgen. :)

Ahh. Synes den så så kjip-plastikk-look ut, eller tar jeg feil? For avrundede kanter er jo mest praktisk om jeg skal ta pc-en inn og ut av AA1-veska.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
(skrevet fra en midlertidig løsning - One A150 med hjemmesnekret bay med tastatur, mus og 24" full-HD som den selvfølgelig takler fint)

 

Huh? har hørt den ikke takler mer enn 1024x600 på VGA ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...