Gå til innhold

Chrome slår Opera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og så kan man stille spørsmål vedrørende utvalg.

 

Sjekket de nettstedene jeg overvåker statistikk på, der er prosenten siden Chrome ble lansert på 0,3 %. Chrome tar omtrent hele sin vekst i fra Firefox, Safari og Opera.

 

Faktisk viser annen statistikk at IE har økt noe etter lanseringen av IE8beta2, men all økning kan forklares med IE8. Derfor er det som flere peker på hovedsaklig nyhetens interesse som gir utslag.

 

I og med at utslagene på nettsteder med en browserfordeling nær normalverdier er så små tviler jeg faktisk på at chrome får 2 - 3 %.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Syns ikke betaen er gjennomført nok til at jeg vil bytte fra FF3. Bruker FF til vanlig og opera på min acer aspire one. Når chrome er ordentlig ferdig så kanskje man kan ta den i bruk, men...

 

statistikken er forsåvidt urettferdig. Jeg lasta ned chrome og har brukt den litt for å teste, uten at det betyr den er "min" nettleser.

Lenke til kommentar
For å synse litt så er det vel få som har prøvd Opera/Firefox skikkleig som bruker IE til vanlig, så tviler på at IE mister mange brukere. De som bruker IE er stort sett folk som ikke gidder å teste ut andre nettlesere eller de som ikke er datakyndige nok (à la mor og far).

 

Hva mener du, IE er jo en nettleser som alle de store bedriftene bruker som standard. Den påstanden din om at IE blir brukt kun av folk som ikke gidder å teste eller ikke er datakyndige er jo litt vel drøy.

 

At folk ikke tester en annen nettleser fordi de allerede er fornøyd med det de bruekr er jo opp til hver enkel det. Man skal ikke tvinge produktet på brukeren, ikke i denne IT jungelen.

 

Blir som å si at folk som ikke kjører BMW eller MB ikke har peil på bil....

Lenke til kommentar
For å synse litt så er det vel få som har prøvd Opera/Firefox skikkleig som bruker IE til vanlig, så tviler på at IE mister mange brukere. De som bruker IE er stort sett folk som ikke gidder å teste ut andre nettlesere eller de som ikke er datakyndige nok (à la mor og far).

 

Hva mener du, IE er jo en nettleser som alle de store bedriftene bruker som standard. Den påstanden din om at IE blir brukt kun av folk som ikke gidder å teste eller ikke er datakyndige er jo litt vel drøy.

 

At folk ikke tester en annen nettleser fordi de allerede er fornøyd med det de bruekr er jo opp til hver enkel det. Man skal ikke tvinge produktet på brukeren, ikke i denne IT jungelen.

 

Blir som å si at folk som ikke kjører BMW eller MB ikke har peil på bil....

 

Nja, er litt forskjell på en bil som koster flere hundre tusen og en nettleser som er gratis.

 

Og det står spesifikt at de fleste som bruker IE er de som ikke gidder å teste andre nettlesere eller ikke er datakyndige. Og om en stor bedrift ikke gidder å vurdere å skifte til FF/Opera/Chrome/whatever og ikke lar sine ansatte velge selv så betyr jo ikke det at IE er en bedre nettleser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...