Gå til innhold

MTU avblåser fastprisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3000 ringeminutter er 50 timer. Jeg har et klart budskap til dere som klager over dette: KLIPP DEG OG SKAFF DEG EN JOBB.

 

At MTU ikke har gitt beskjed om denne endringen til sine kunder er jo under all kritikk og burde aldri skjedd, men jeg har full forståelse for hvorfor de setter ny regulering. Når MTU satt opp 398 som fastpris, hvem hadde da trodd at noen luringer kom til å sitte i telefonen både 4000 og 5000 (kanskje mye mer også, jf svar fra MTU direktør) minutter i telefonen i måneden. Tydligvis var ikke dette med i kalkuleringene til MTU da de mest sannsynlig regnet med at folk hadde bedre ting å gjøre!

Lenke til kommentar
3000 ringeminutter er 50 timer. Jeg har et klart budskap til dere som klager over dette: KLIPP DEG OG SKAFF DEG EN JOBB.

 

At MTU ikke har gitt beskjed om denne endringen til sine kunder er jo under all kritikk og burde aldri skjedd, men jeg har full forståelse for hvorfor de setter ny regulering. Når MTU satt opp 398 som fastpris, hvem hadde da trodd at noen luringer kom til å sitte i telefonen både 4000 og 5000 (kanskje mye mer også, jf svar fra MTU direktør) minutter i telefonen i måneden. Tydligvis var ikke dette med i kalkuleringene til MTU da de mest sannsynlig regnet med at folk hadde bedre ting å gjøre!

 

Takk for at du kaller diverse selgere og selvstendige næringsdrivende for jobbløse og samtidig foreslår at de skal klippe seg. Har det falt deg inn at noen faktisk har en jobb hvor man ringer mer en 50 timer i måneden? Kan fortelle deg at jeg er en av dem, snakker om å provosere uten noe som helst grunnlag. At dette ikke var med i kalkulasjonen til MTU er meg totalt likegyldig, da de som mange andre går bort ifra tilbud som de i utgangspunktet sto 100% for og skrøt av. Samme skjedde med onecall og som tidligere nevnt chess. Få deg en jobb selv mann!

Lenke til kommentar
Takk for at du kaller diverse selgere og selvstendige næringsdrivende for jobbløse og samtidig foreslår at de skal klippe seg. Har det falt deg inn at noen faktisk har en jobb hvor man ringer mer en 50 timer i måneden? Kan fortelle deg at jeg er en av dem, snakker om å provosere uten noe som helst grunnlag. At dette ikke var med i kalkulasjonen til MTU er meg totalt likegyldig, da de som mange andre går bort ifra tilbud som de i utgangspunktet sto 100% for og skrøt av. Samme skjedde med onecall og som tidligere nevnt chess. Få deg en jobb selv mann!

 

Jeg er enig i poenget ditt med at MTU burde tatt høyde for at folk ville ringe mer enn 50 timer. Derimot er poenget ditt om selgere og selvstendig næringsdrivende bare vrøvl, fordi dette er et abonnement for privatkunder.

 

Sakset fra vilkårene deres:

2.5 Kommersiell virksomhet på private abonnement

Det er ikke tillatt å bruke privatlinjer til kommersielle formål, eksempelvis servere, kommersiell taletrafikk eller annen virksomhet på linjen som er av kommersiell art. Som kommersiell virksomhet regnes også stiftelser og organisasjoner.

 

Selgere og selvstendig næringsdrivende får holde seg til bedriftsabonnement med de vilkår og priser som gjelder for dem, og ikke ødelegge fastpristilbud for private.

Lenke til kommentar
Takk for at du kaller diverse selgere og selvstendige næringsdrivende for jobbløse og samtidig foreslår at de skal klippe seg. Har det falt deg inn at noen faktisk har en jobb hvor man ringer mer en 50 timer i måneden? Kan fortelle deg at jeg er en av dem, snakker om å provosere uten noe som helst grunnlag. At dette ikke var med i kalkulasjonen til MTU er meg totalt likegyldig, da de som mange andre går bort ifra tilbud som de i utgangspunktet sto 100% for og skrøt av. Samme skjedde med onecall og som tidligere nevnt chess. Få deg en jobb selv mann!

 

Jeg er enig i poenget ditt med at MTU burde tatt høyde for at folk ville ringe mer enn 50 timer. Derimot er poenget ditt om selgere og selvstendig næringsdrivende bare vrøvl, fordi dette er et abonnement for privatkunder.

 

Sakset fra vilkårene deres:

2.5 Kommersiell virksomhet på private abonnement

Det er ikke tillatt å bruke privatlinjer til kommersielle formål, eksempelvis servere, kommersiell taletrafikk eller annen virksomhet på linjen som er av kommersiell art. Som kommersiell virksomhet regnes også stiftelser og organisasjoner.

 

Selgere og selvstendig næringsdrivende får holde seg til bedriftsabonnement med de vilkår og priser som gjelder for dem, og ikke ødelegge fastpristilbud for private.

 

Hehe mest latterlige jeg har hørt på lenge, hvorfor få skatteulemper når man kan ha abbonoment på seg privat, de aller fleste enkeltmannsforetak har dette. Er du derimot ansatt i en større bedrift stiller saken seg anderledes. Men å nekte folk som driver sin egen butikk i å benytte seg av tilbud for privatmarkedet er helt absurd. Ser heller ikke sammenhengen i det å ødelegge for "private".

 

Når det er sagt benytter jeg personelig bedrift proff samt fri bruk tale i telenor. Så dette engasjerer meg ikke mer enn at jeg er uenig i en manns uttalelse om hårklipp og diverse.

Endret av Slalamoses
Lenke til kommentar
Hehe mest latterlige jeg har hørt på lenge, hvorfor få skatteulemper når man kan ha abbonoment på seg privat, de aller fleste enkeltmannsforetak har dette. Er du derimot ansatt i en større bedrift stiller saken seg anderledes. Men å nekte folk som driver sin egen butikk i å benytte seg av tilbud for privatmarkedet er helt absurd. Ser heller ikke sammenhengen i det å ødelegge for "private".

 

Latterlig kan du gjerne mene at det er, men privatabonnement er ikke tiltenkt bedriftskunder uansett om det er enkeltmannsforetak eller større bedrifter. Slik er det bare!

Lenke til kommentar

Ble nettet til MTU noen gang åpnet i Bergen? Jeg har enda ikke klart å finne nettet deres her ihvertfall. Jeg tror ingenting på at de ikke regnet med at folk kom til å ringe så mye som enkelte gjør. I så fall er de totalt inkompetente og uten antenner. Det har jo skjedd flere ganger tidligere. Jeg tror heller at de som så mange andre så sitt snitt til å kapre en haug med kunder for så å prøve å endre vilkår og bli lønnsomme eller solgt på sikt. Men uten en tjeneste som fungerer i det hele tatt for mange av kundene så går det ikke helt etter planen tror jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...