Gå til innhold

Begrenset minnestøtte for Nehalem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke helt heldig dette med så lav hastighet på rammen.

Hva har det egentlig å si i praksis? Om man ser bort ifra syntetiske benchmarks. Hvilke arbeidsoppgaver taper vesentlig med ytelse på dette?

 

Det der har jeg lurt på også. Hvor mye forskjell er det hvis man fikler litt med timings og hastigheten på minnebrikker? RAM'en kan vel umulig være den værste flaskehalsen i en pc..

Lenke til kommentar

WTF... Hadde ikke fått med meg spenningssynkroniseringen, og den var jo laget av en apekatt. Samme spenning på CPU som på minnet?! Godt DDR3 minne trenger vanligvis 1,9v.. Og jeg kan tippe spenningen på 45nm nehalem kommer til å bli rundt 1,2-1,25v, noe som betyr at man kommer til å bli stuck med drittminne. Overklokking kommer IKKE til å bli gøy lengre. Kansje AMD plattformen blir noe for overklokkere..

Lenke til kommentar

Må si at jeg bare blir mer og mer skeptisk til Nehalem?

Var veldig positiv for noen uker siden, AnandTech kom med noen veldig fine tester blant annet.. Overklokking skulle jo også bli en drøm?

 

Men kravet om synkroniserte spenninger virker jo helt avleggs, og nå skal attpåtil halve poenget med DDR3 forsvinne?

Hva i allverden er poenget med DDR3-1066MHz? Da kunne de likså greit ha holdt seg til DDR2, så hadde vi spart noen slanter, hvilke fordeler har DDR3-1066MHz sammenlignet med DDR2-1066MHz det er vell så minimalt at jeg ikke ser vitsen?

 

Skal jeg først over på DDR3 så ønsker jeg da hvert fall litt mer, noe rundt DDR3-1600MHz @ CL6.

Hva med alle som alt har investert dyrt i DDR3-brikker? Skal de nå måtte gjøre nye investeringer?

 

Jeg trodde helt ærlig at dette med synkroniserte spenninger bare var en eller annen BUG som ville bli fikset, men nå ser det ut til å være planlagt? Hva slags idiotisk taktikk er det fra Intel sin side?

 

 

Håper virkelig at det er muligheter for å stille frekvenser og spenninger manuelt i BIOS og at dette her bare handler om stock / auto innstillinger ellers så har Intel prestert noe så latterlig idiotisk at jeg ikke vil vurdere Nehalem i det hele tatt av rent prinsipp, vil ikke støtte oppunder slik naiv og tragisk tankegang!

 

Så virkelig frem til å bevege meg over til Intel Nehalem, så som ut til å kunne bli en knall god plattform, men med alle disse latterlig merkelige valgene og begresningene fra Intel sin side så vender jeg heller nesa mot AMD og AM3 / Deneb isteden!

Lenke til kommentar
hva er engentlig forskjellen mellom ddr2 1066 ram og ddr3 1066 ram?

Hovedsaklig produktjonsteknikk. DDR3 minne på 1066MHz ved f.eks 5-5-5-15 yter i teorien like godt som DDR2 minne på 1066MHz ved samme tilgangstider - kanskje hakket bedre.

 

Overklokking kommer IKKE til å bli gøy lengre.

vi får vente og se hva de gjør med saken - jeg har hørt litt forskjellig her og der, men kan ikke uttale meg om noe enda..

Kansje AMD plattformen blir noe for overklokkere..

Jeg veit om en som jubler litt inni seg nå :wee:

Lenke til kommentar

Merkelige valg av Intel. Ikke bare har de satset hardt på servere i selve kjernen, men de driter hardt i timings også (er vel her dette smerter mest). Spillere og overklokkere burde strømme til AMD om ryktene om at de har fått orden på Phenom er sanne.

 

Ang. båndbredden, så vil nok denne være mer enn god nok (se tidlige tall ved bruk av triple-channel, er ganske ekstrem).

 

Blir interessant å se hva som faktisk skjer da Nehalem kommer ut og folk får klådd litt på platformen. Det kan jo godt hende at dette bare er tomme dommedagsprofetier.

Lenke til kommentar

Dette er en hel ny plattform med sine nye krav. Flere vil gjerne klage at 1066 blir for treg, men i praksis blir det ikke så store ytelse forskjeller i forhold til DDR3 2000 på dagens aktuelle applikasjoner og spill.

 

Vi må vente og se hvordan disse RAM brikkene vil fungere sammen med den integrerte minnekontrolløren, kanskje resultatet kan overaske flere. Kanskje den nye minnekontrolløren kan øke ytelsen så mye at det blir overskill med DRR3 2000?

 

Det positive i det hele er at 1066 DDR3 er billig jo.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...