Gå til innhold

Si farvel til overføringskabelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

snakker om å finne opp bluetooth på nytt...

 

om dem hadde fått ut fingeren å fått på plass UWB så kunne den fint klart solide overføringshastigheter...

 

men intel har vel wusb, og når sony nå jobber på eget prosjekt (ene halvdelen av SE, hvor andre halvdelen var dem som i sin tid utviklet bluetooth) så er det vel standard-krig igjen...

 

er vel sant som det sies, eneste problemet med standarder er at det er så mange av dem! :wallbash:

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar
Overføringen starter automatisk ved kontakt, og kan nå hastigheter på opp til 375 MB/s. Teoretisk kan en hel DVD-plate overføres på ca. 100 sekunder. Fordi Transferjet benytter seg av svært svake radiobølger, forstyrrer den heller ikke andre trådløse systemer.

 

Sony har jobbet med Transferjet i tre år og har allerede utviklet små brikker som kan brukes i en dongle. Dermed kan alle datamaskiner med USB-tilkobling nyte godt av det nye systemet når Sony kommer med de første Transferjet-produktene neste år.

 

Hvordan bestemmer man hva som skal overføres? Hvis man har en USB dongle på hver sin PC, da må jeg jo flytte maskinen min (eller dongle'n) mindre enn 3cm avstand fra den andre? Praktisk.

Lenke til kommentar
USB 2.0 har teoretisk overføringshastiget på 480 Mbit/s. USB 2.0 har i praksis overføringshastighet på 250Mbit/s.

 

artikkelen skrev MB/s, ikke Mb/s

 

altså 375 megabyte pr sekund, heller den 375 megabit pr sekund.

 

noe som betyr at dette har en overføring på rundt 3000 megabit pr sekund.

 

eller at usb 2.0 har en teoretisk max på 60 megabyte pr sekund.

 

en tanke som slo meg, denne teknologien er ment for overføring av media. hvor stor er sannsynligheten for at den har en variant av hdmi drm under panseret slik at ungdommen ikke deler sanger med hverandre i skolegården?

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Artikkelforfatteren er ikke belest innenfor emnet digital teknologi. Er snakk om 375mb/s

http://thefutureofthings.com/news/1290/tou...nsfer-data.html''

 

Er vel det som skjer når forfatterne kun har journalistutdannelse og ingen databakgrunn. Ser med skrekk og gru stillingsutlysningen amobil.no har ute nå. Både hw.no og amobil.no har meget oppegående lesere, da trenger vi også folk som er inn i teknologien som skriver artiklene.

Endret av Blåbær
Lenke til kommentar
USB 2.0 har teoretisk overføringshastiget på 480 Mbit/s. USB 2.0 har i praksis overføringshastighet på 250Mbit/s.

 

artikkelen skrev MB/s, ikke Mb/s

 

altså 375 megabyte pr sekund, heller den 375 megabit pr sekund.

 

noe som betyr at dette har en overføring på rundt 3000 megabit pr sekund.

 

eller at usb 2.0 har en teoretisk max på 60 megabyte pr sekund.

 

en tanke som slo meg, denne teknologien er ment for overføring av media. hvor stor er sannsynligheten for at den har en variant av hdmi drm under panseret slik at ungdommen ikke deler sanger med hverandre i skolegården?

Her sammenlignet jeg USB2 teoretisk og praktisk. Om fallet er like stort eller større som USB2 er det en skam, men man har alikevel OK overføringshastigheter. Noe DVD fra mobilen er bare tull allikevel.

Lenke til kommentar
når sony nå jobber på eget prosjekt (ene halvdelen av SE, hvor andre halvdelen var dem som i sin tid utviklet bluetooth) så er det vel standard-krig igjen ... er vel sant som det sies, eneste problemet med standarder er at det er så mange av dem!
Unødvendig.

 

Hvorfor kan de ikke heller bruke kreftene på å videreutvikle blåtann-standarder for lavt strømforbruk (Wibree/Bluetooth low energy wireless technology) og høy hastighet (UWB/High-speed Bluetooth) fremfor å tulle med standard-kriger som uansett ikke tjener andre enn den vinnende selskapsfraksjonen?

Lenke til kommentar

Dette virker ideelt for synkonisering av forskjellige devices. Eksempelvs om man synkonisere datamaskinen mot mobiltelefonen.

 

Jeg ser store muligehet for dette + trådløs strømoverføring so også fungerer på kort rekkevidde. Typ: man legger mobiltelefonen på en plate ved datamaskinen som både lager den og oppdaterer programmer/kontaktlister osv. og samtidiglader den. Det virker absolutt interesstant.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...