Gå til innhold

Kulturo: Klassikeren: 2001: A Space Odyssey


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
Nå snakker vi klassiker. Uansett om man liker denne filmen eller ei (noe jeg ikke klandrer noen for, selv om dette er min personlige all-time-favoritt), kan man umulig si at den ikke er noe helt for seg selv.

Det jeg finner unikt med filmen, er at den er lagd for nesten 40 år siden, står som en "påle" i dag, og likevel har endel nye filmskapere masse å lære fra denne bragden.

 

 

 

BTW: Hvad tykkas forsamlingen om oppfølgeren?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
oppfølger??! :omg:

jada, kjære venn! Det kom faktisk en oppfølger for ikke så mange år siden ...

 

 

2010: Odyssey Two is a best-selling science fiction novel by Arthur C. Clarke, which was released in January 1982. It is the sequel to 2001: A Space Odyssey and was nominated for the Hugo Award for Best Novel in 1983. The novel was turned into a 1984 film, 2010.

 

Ungdommen har litt å sette seg inn i! Men det er jo bærre lækkert!! Det hadde vært trist hvis det var ingenting å hente fra historien.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
oppfølgeren er helt grei, men laaangt ifra så bra som 2001,

2001 er himmelsk på HD-DVD btw!

For de som ikke har sett 2001, eller oppfølgeren, vil jeg anbefale å se disse i serie!

 

 

:cool:

Lenke til kommentar

2001 er jo en av minde ynlingsfilmer, men har aldri hørt noe om en oppfølger? Nå ble jeg sjokkert. Kan aldri forestille meg hvordan en oppfølger skal være. og i hvertfall ikke at den skal være bra.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
2001 er jo en av minde ynlingsfilmer, men har aldri hørt noe om en oppfølger? Nå ble jeg sjokkert. Kan aldri forestille meg hvordan en oppfølger skal være. og i hvertfall ikke at den skal være bra.

 

"popping!?

 

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

2001 er også en av mine favoritter. Har aldri hatt en så magisk filmkveld en det jeg hadde da jeg så 2001 for første gang.

 

Har også sett 2010 og forventet det verste, men filmen var absolutt ikke så dårlig. MEN er langt ifra 2001, som slår alle sci-fi filmene jeg har sett hittil!

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...