Gå til innhold

Priser på 50D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser bra ut dette,prisene synker og vil nok fortsatt synke, så jeg venter litt til før jeg bestemmer meg fra hvem jeg skal kjøpe det,for kjøpes det skal det , og så får jeg det jo med en reduksjon på 25% :cool:
Reduksjonen er nok dessverre bare 20% ;-) Påslaget du ikke betaler er 25% :-)

 

Stemmer forbløffende godt :cool:

Lenke til kommentar
Har en sønn der og han har jo lov å kjøpe meg en presang :cool:

 

Da må du vente lenge på 50D.tar nok en stund før det havner på 1000.- :)

 

Prisene der er vel ikke i utgangspunktet de rimeligeste,men det er vel mulig og bestille fra fastlandet og få det fraktet opp,så da blir det vel ikke så ille dyrt alikavel.

 

 

 

Tenkte på maksgrensa for gaver fra utlandet.

 

Lenke til kommentar
Har en sønn der og han har jo lov å kjøpe meg en presang :cool:

 

Da må du vente lenge på 50D.tar nok en stund før det havner på 1000.- :)

 

Prisene der er vel ikke i utgangspunktet de rimeligeste,men det er vel mulig og bestille fra fastlandet og få det fraktet opp,så da blir det vel ikke så ille dyrt alikavel.

 

 

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenforTenkte på maksgrensa for gaver fra utlandet.

 

Nettop, en bestiller fra webbutikk i Norge,så sendes varen opp uten moms , det er ikke lønsomt å kjøpe den i butikk der oppe da er den dyrere enn hos den lokale fotobutikken på fastlandet .

Lenke til kommentar
Kall det hva du vil,men er det da triksing og fiksing at maten er 3 ganger så dyr der som her,hva med en pakke H melk til 32 kr :hmm:

32 kroner er nok omtrent reell markedspris i et usubsidiert norsk landbruk. Hvis folk ikke skulle betalt store deler av melkepakkene her på berget gjennom inntektskatt, arbeidsgiveravgift og andre skatter og avgifter så ville nok melka ligget på ca 32 kroner + moms her hjemme også. Handelsbarriærer hindrer effektivt konkurranse fra utlandet. (Der den reelle markedsprisen trolig ligger på rundt 10 kroner per liter + moms.)

 

Skulle man fulgt samvittigheten så hadde man trolig bidratt til fellesskapet ved kjøp av 50D-en ved å betale moms, slik svært mange andre kamerakjøpere her i landet gjør.

Lenke til kommentar
Kall det hva du vil,men er det da triksing og fiksing at maten er 3 ganger så dyr der som her,hva med en pakke H melk til 32 kr :hmm:

32 kroner er nok omtrent reell markedspris i et usubsidiert norsk landbruk. Hvis folk ikke skulle betalt store deler av melkepakkene her på berget gjennom inntektskatt, arbeidsgiveravgift og andre skatter og avgifter så ville nok melka ligget på ca 32 kroner + moms her hjemme også. Handelsbarriærer hindrer effektivt konkurranse fra utlandet. (Der den reelle markedsprisen trolig ligger på rundt 10 kroner per liter + moms.)

 

Skulle man fulgt samvittigheten så hadde man trolig bidratt til fellesskapet ved kjøp av 50D-en ved å betale moms, slik svært mange andre kamerakjøpere her i landet gjør.

 

Tja dagens skatt på Svalbard er faktisk nesten 20% og den reelle skatten for en gjennomsnittsnordmann er ca 28 % dvs at de får ca 8-9 % reduksjon på skatten for å bo der oppe,det er ikke rare greiene egentlig, spesielt når en vet hvor stor del av en inntekt som går til mat og klær,nettop de to tingene som er langt dyrere der oppe enn her nede.

Mat og klær må en ha hvær dag, et kamera kjøper en kansje en eller to ganger i livet .

I tillegg er det lovlig , og jeg betviler sterkt at ikke du hadde benyttet muligheten om den bød seg.

Hadde det vært en ulovlig handel så hadde saken vært en annen .

PS: prisen på matvarer der oppe har ingenting med hva bønder får her til lands,da butikker der oppe betaler det samme for varene som de gjør her,det er fraktomkostningene som bidrar til prisene spesielt på ferskvarer,dvs SAS Norge :cool:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...