Gå til innhold

TV-revolusjonen som uteble


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt poenget med Joost. Hvorfor se på hakkete live-stream med bedriten kvalitet når man i mange tilfeller kan laste ned via bittorrent (eller kjøpe i butikken om du er slik anlagt), med bedre kvalitet og muligheter til å legge inn på feks laptoppen eller MP3-spilleren og se uten nettilkobling?

Lenke til kommentar

Mangel på gode programmer, samt det er ikke samme "kose" stemning å sitte seg ned og se på en datamaskin som du har skrevet på og jobbet med i flere timer. Du kan liksom ikke bare sette på en kanal som kan gå i bakgrunnen heller, det er alt for spesialieserte kanaler de kanalene som finnes.

 

Tror nok at kose stemningen er bare at vi er vant med tv, fjernkontroll ect. Det kan nok ta og endres på. Nå som riks tv kommer så tror jeg nok at etterspørselen etter digitalt media på internett som er bra organisert slik som på en tv kanal som er reklamefinansiert.

 

kommer nok, men er ikke teknalogien som er umoden. Er nok brukerene og de som legger ut media som er det.

Lenke til kommentar

En mulig grunn til at Joost aldri har tatt helt av kan jo være manglende markedsføring. Jeg har ikke sett et sted på nettet der det er en eller annen reklame for Joost.

 

Når vi snakker om tv via internett, så synst jeg at NRK kunne gjort det slik at alt av live sendinger streames på nettet, mens alt det andre som er opptak kunne vært fritt tilgjengelig (for å se på, men ikke nødvendigvis nedlastbart) fra kl. 00.01 den dagen det skal sendes på ordinær tv. Det hadde vært en drøm. Folk betaler tross alt over 2000 i året for den kanalen/tilbudet for å inneha en tvmottaker.

Lenke til kommentar
Det er dette som er det virkelige fremskrittet innen tv, HD er ingenting i forhold synes jeg.

 

Vel last ned noen av HD teaser-ene fra apple, i 1080p å se de på en 1080 skjerm. Som en kollega av meg sa: "Dette er narkotika for øynene.. "

 

 

Jeg er uenig. Høyere oppløsning er greit og kan gi en wow følelse i begynnelsen, men teknologisk for TV mediet sett er ikke dette noe stort skritt fremover.

 

Å åpne for allmenheten å kunne se hva de vil, når de vil, lovlig og uten sendeskjemaer, vil være ett enormt skritt fremover.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar

Jeg lasta ned Joost-programmet og opplevde det som ustabilt i begynnelsen, kom jo noen nye versjoner så det ble mer stabilt. For tjenesten i seg selv opplever jeg som kaotisk. Det var ikke lett å finne ting der.

 

Man kan ikke forvente å få fri adgang på alt av tv-underholdning. Den bransjen er der for å tjene penger først og fremst. Kall meg gjerne trist men jeg gidder ikke å være naiv.

 

Folk ser stort sett på sine favorittprogrammer og de finner du ikke på Joost eller noen annen opp i dagen videoside på nettet.

 

Skal du ha TV så må du betale for det, enten via reklamefinansiering eller direkte. Internett kan fremdeles ikke erstatte det gamle TV-medium fordi det ikke tilbyr de samme tingene. Som en låst platform (dekoderbokser), påtvunget reklame, og kvalitetssikret distribusjon.

 

Og HD-debatten tror jeg vi skal drøye med. Vi har fremdeles ikke HDTV i Norge og det må vi vente lenge til vi får. HDTV er dyrt. Veldig dyrt. Tror folk er fornøyde med DVD-kvalitet på programmene sine og det er nok det en videoside på nettet bør sikte seg mot.

 

Hadde det ikke vært for pixelskjermenes inntog så hadde vi ikke trengt så høy oppløsning eller fancy oppskaleringsbokser. CRT-teknologien klarer fint å formidle DVD oppløsning på store skjermer uten at blir oppblåst og kornete.

 

Selv ser jeg mest filmer og serier i HD og etter en stund så blir det slik at "det er bare sånn det skal se ut". Vi blir vant til kvaliteten og setter det som den nye standarden og så tenker vi ikke lenger over det før vi kommer tilbake til DVD og ergrer oss over det uskarpe bildet. LCD og Plasma har kommet for å bli og vi må derfor tilpasse videosignalene etter det.

Endret av saivert
Lenke til kommentar
Det er dette som er det virkelige fremskrittet innen tv, HD er ingenting i forhold synes jeg.

 

Vel last ned noen av HD teaser-ene fra apple, i 1080p å se de på en 1080 skjerm. Som en kollega av meg sa: "Dette er narkotika for øynene.. "

 

 

Jeg er uenig. Høyere oppløsning er greit og kan gi en wow følelse i begynnelsen, men teknologisk for TV mediet sett er ikke dette noe stort skritt fremover.

 

Å åpne for allmenheten å kunne se hva de vil, når de vil, lovlig og uten sendeskjemaer, vil være ett enormt skritt fremover.

 

Vel.. litt uenig i det første og veldig enig i det siste.. en kombinasjon ville vært bra..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...