Gå til innhold

Sniktitt: Golden Axe: Beast Rider (PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det merket meg at originalspillet som dette bygger på ikke nevnes en eneste gang i gjennom artikkelen. Er journalisten så ung at han ikke vet om det nermest legendariske Golden Axe til arcade og Amiga? :p

 

Der så kunne man velge mellom tre karakterer. En stor sverdsvingende barbar, den spenstige dama og en staut dverg. Her så har de tydeligvis vraket de andre og valgt kun dama. Men dette med den lille dragen man kan få seg er også det samme. I det gamle spillet så var ting også helt 2D. Så for meg så ser ikke det ut som mer enn en remake med litt bedre grafikk. Spørs om det kan leve opp til originalen.

 

EDIT: Jeg mente selvfølgelig Golden Axe. Ikke Golden Age. Beklager skrivefeil.

Endret av RogueAlien
Lenke til kommentar
Det merket meg at originalspillet som dette bygger på ikke nevnes en eneste gang i gjennom artikkelen. Er journalisten så ung at han ikke vet om det nermest legendariske Golden Age til arcade og Amiga? :p

 

Der så kunne man velge mellom tre karakterer. En stor sverdsvingende barbar, den spenstige dama og en staut dverg. Her så har de tydeligvis vraket de andre og valgt kun dama. Men dette med den lille dragen man kan få seg er også det samme. I det gamle spillet så var ting også helt 2D. Så for meg så ser ikke det ut som mer enn en remake med litt bedre grafikk. Spørs om det kan leve opp til originalen.

 

Ja, jeg la merke til akkurat det samme, spillet er jo tilsynelatende en remake av Golden Axe fra "gamle dager", merkverdig at dette ikke er tatt opp.

 

AtW

Lenke til kommentar

Final Fight, Double Dragon og Golden Axe - arcade spill som jeg gladelig foret med penger i timesvis. Men, jeg spillte dem så og si aldri alene.

 

Hvorfor har de fjernet multiplayer fra oppfølgeren til Golden Axe? Det virker utrolig merkelig for meg. Særlig nå, i disse online multiplayer tider, så er det ikke noe mulighet for co-op?

Lenke til kommentar

Var på ferie da jeg var liten og da hadde dem Golden Axe på arkade

nede ved kiosken. Brukte opp alle pengene mine...

Sier jo litt at jeg husker det godt den dag i dag.

Har dog en følelse at dette nye kanskje ikke blir helt det store?

Men da kan jeg jo også få en positiv overaskelse hvis det er bra da.

Lenke til kommentar
Det merket meg at originalspillet som dette bygger på ikke nevnes en eneste gang i gjennom artikkelen. Er journalisten så ung at han ikke vet om det nermest legendariske Golden Age til arcade og Amiga? :p

 

Der så kunne man velge mellom tre karakterer. En stor sverdsvingende barbar, den spenstige dama og en staut dverg. Her så har de tydeligvis vraket de andre og valgt kun dama. Men dette med den lille dragen man kan få seg er også det samme. I det gamle spillet så var ting også helt 2D. Så for meg så ser ikke det ut som mer enn en remake med litt bedre grafikk. Spørs om det kan leve opp til originalen.

 

Ja, jeg la merke til akkurat det samme, spillet er jo tilsynelatende en remake av Golden Axe fra "gamle dager", merkverdig at dette ikke er tatt opp.

 

AtW

 

Kvifor det? Eg er fullt klar over at det er ein oppfølgjar, men dette er berre ein liten kikk på eit nytt spel, ikkje ei analyse av forskjellane mellom då og no.

 

Om det likevel er problematisk, skal eg hugse på det neste gong eg kjem ovanfor ein liknande situasjon :)

Lenke til kommentar

blitt nær sagt klassisk at spillprodusentene børster støv av gamle varemerker og klasker dem på spill som har mildt sagt tynn snor tilbake til originalen.

 

forøvrig er det mulig å spille alle golden axe arkadespillene (jepp, det er minst 3 av dem, alle med samme grunnkonsept som det første) via mame og en solid pc.

 

plukk opp noen usb håndkontrollere (eller for dere med playstation 1 eller 2 i huset, sving innom clas olshon og plukk opp en 2 ports overgang) og slakt for fote.

 

eneste problemet med å bruke mame er at en ikke har den opplevelse av å vite at en har puttet på ens siste mynter og spiller på siste livet, så nå får det bære eller briste!

Lenke til kommentar
Det merket meg at originalspillet som dette bygger på ikke nevnes en eneste gang i gjennom artikkelen. Er journalisten så ung at han ikke vet om det nermest legendariske Golden Age til arcade og Amiga? :p

 

Der så kunne man velge mellom tre karakterer. En stor sverdsvingende barbar, den spenstige dama og en staut dverg. Her så har de tydeligvis vraket de andre og valgt kun dama. Men dette med den lille dragen man kan få seg er også det samme. I det gamle spillet så var ting også helt 2D. Så for meg så ser ikke det ut som mer enn en remake med litt bedre grafikk. Spørs om det kan leve opp til originalen.

 

Ja, jeg la merke til akkurat det samme, spillet er jo tilsynelatende en remake av Golden Axe fra "gamle dager", merkverdig at dette ikke er tatt opp.

 

AtW

 

Kvifor det? Eg er fullt klar over at det er ein oppfølgjar, men dette er berre ein liten kikk på eit nytt spel, ikkje ei analyse av forskjellane mellom då og no.

 

Om det likevel er problematisk, skal eg hugse på det neste gong eg kjem ovanfor ein liknande situasjon :)

 

Fordi (ihvertfall i mine aldersgruppe), så er det en stor grunn til at spillet i det hele tatt vekker interesse. Noe jeg forsåvidt betviler er velfortjent interesse, men allikevel, hadde de tikke vært en oppfølger til golden axe hadde jeg ikke orket å lese artikkelen engang. Man trenger ingen dyptgående analyse av foskjellene akkurat, men jeg mener man burde gått litt inn på det.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...