Gå til innhold

Guide: Slik kan du slipstreame XP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin guide dette ja :) er nok til hjelp for mange!

 

Men har selv brukt nLite ei stund og liker det veldig godt :)

Lagde en liten XP install her en dag, som skal brukes til en bil pc.

Denne har jeg et problem med.. kanskje noen her kan hjelpe?

Har lagt inn XP på disken, og fått som jeg ville :)

Så clona jeg disken over på et CF kort.

Dette funker også.

Men, maskinen går i dvale etter noen min når laderen står i, men den går ikke i dvale når den kjører på batteri :s

Og i windows har jeg valgt at den ikke skal gå i dvale..

Strøm instillingene er riktige når jeg ser på dem.

 

PS, kjører EWF og har et HORM oppsett som funker.

Eneste problemet er det med at den går i dvale av seg elv når laderen står i.

Lenke til kommentar
finnes det en guide hvordan man kan gjøre dette med med vista som er fabrikkinstaller til en CD/minnepenn?

- Keyfinder for å finne serie-nøkkelen.

- Hent et hvilket som helst image av Vista hos din lokale pirat.

- Bruk Vlite.

 

nogen: Er DaemonTools nødvendig eller funker en hvilken som helst annen disk-emulator?

mad_arab: Fordi 2.0 tar mindre plass på disk og det eksisterer veldig få programmer som krever 3.0/3.5?

 

en måte som IKKE inneholder noe med piratnedlastning :)?

Endret av Submit
Lenke til kommentar
mad_arab: Fordi 2.0 tar mindre plass på disk og det eksisterer veldig få programmer som krever 3.0/3.5?

 

Diskplass er ikke noe argument lenger. Og legger man først inn noe som .NET så synes jeg det rett og slett er dumt å ikke sørge for at man kan kjøre nye ting. Blir som å legge inn gammel versjon av java, det er rett og slett bare ting å tape på det.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at om du laster ned Vista, men bruker din egen serial kode, så er det ikke pirat versjon ;)

Så lenge du ikke har noe merke lisens da, som kun funker på den windowsen som fulgte med maskina (om det er en fabrikk bygd pc).

 

 

finnes det en guide hvordan man kan gjøre dette med med vista som er fabrikkinstaller til en CD/minnepenn?

- Keyfinder for å finne serie-nøkkelen.

- Hent et hvilket som helst image av Vista hos din lokale pirat.

- Bruk Vlite.

 

nogen: Er DaemonTools nødvendig eller funker en hvilken som helst annen disk-emulator?

mad_arab: Fordi 2.0 tar mindre plass på disk og det eksisterer veldig få programmer som krever 3.0/3.5?

 

en måte som IKKE inneholder noe med piratnedlastning :)?

Lenke til kommentar
en måte som IKKE inneholder noe med piratnedlastning :)?
Vel, du kan jo prøve å mase på produsenten av maskina di. Men sjansen for at de faktisk vil gi bort en "ekte" install-disk er liten. Husk, det er lisensen du betaler for ikke platen. Så lenge du bruker din egen lisens gjør det ingen forskjell om du så dro til Taiwan å kjøpte Windows der.

 

mad_arab: Jeg har enda til gode å se ett program oppdatert til å bruke 3.0/3.5 som tilbyr noe nytt utover det samme programmet når det brukte 2.0. Det eneste programmet jeg kjører som krever .NET er 3RVX. Noe tåpelig at runtime tar 100 ganger plassen programmet som kjører på det gjør. 1/4 av min totale Windows-install er også noe bloated mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Denne guiden funker ikke for meg.

 

Problemet er at jeg har to harddisker i raid 0.

Jeg la inn driverne i nlite, men disse blir ikke startet under oppstarten av cd'n - og dermed får jeg ingen plass å legge installasjonen på siden raid driverne ikke er lastet og installasjonen ikke finner mine partisjoner.

Pc'n har heller ingen floppy disk, som windows XP krever for å starte drivere som ikke er allerede started (er vel f6 eller f8 eller noe man trykker)

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å greie installere win XP på min dell m1730.

 

Jeg er blitt så lei av alle blåskjermene vista kommer med under spilling...

Endret av Rizzla
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...