Gå til innhold

Lanserer støydempet kabinett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan være bare meg, men har aldri tenkt på nzxt som noen kvalitets kabinetter, en av grunnene er at jeg har hatt et selv, og det var ivertfall det minst solide kabinettet jeg noensinne har hatt, hele fronten var i den billigste plasten som man kan tenke seg.

Døra på fronten var vel ødelagt etter et par måneder :p

 

Men kan godt hende de ha skjerpet seg da, koser meg uansett med mitt antec P182 :cool:

Lenke til kommentar

Slik jeg har skjønt det mtp støv:

 

sørg for å ha vifter som blåser inn, og et filter foran hver vifte. Da skaper man overtrykk med det resultat at luft kommer ut igjennom alle de stedene hvor det ikke er mulig å ha et filter (som f.eks. gjennom cd-spilleren).

 

Har man undertrykk (flere vifter som blåser ut enn inn) så finner luften andre veier å komme seg inn, og kan ta med seg støv på veien. Derfor er det best med overtrykk.

Lenke til kommentar
2x80m? Når de var så godt på vei med 120mm vifter.. sukk.
Bak er det en 120-millimeters og to 80-millimeters.

 

Jeg tror man har valget mellom enten en 120mm eller to 80mm som man har sett i tidligere kabinetter.

Kor?

 

NZXT_Whisper_case_02.jpg

 

Burde kanskje vært nevnt at dette er et BTX kabinett, hvor det meste er snudd på huet og PSU i bånn.

Endret av Caddy
Lenke til kommentar
DrErling: Du mener undertrykk?

 

Nei, absolutt ikke ;)

 

Skal man hindre støv fra å samle seg i kabinettet så gjør man som daffyd antydet. Man filtrerer luften som blåses inn og sørger for at det er en liten andel CFM mere inn enn ut, slik at kabinettet ikke suger luft inn i alle krinker og kroker. Det er ikke nødvendig med mye trykkforskjell, bare at det såvidt er mere inn enn ut.

 

That is... overtrykk.

Lenke til kommentar
Snodig at de satser på èn 120mm vifte inn, og opp mot 4 ut. Overtrykk for å slippe støv da?

 

Positivt er at hvis man hiver i 3 billige 3,5" rammer i kabinettet så er det monteringsplass for opp til 18 harddisker. Hørte jeg serverkabinett?

 

 

DrErling: Du mener undertrykk?

 

Nei, absolutt ikke ;)

 

Skal man hindre støv fra å samle seg i kabinettet så gjør man som daffyd antydet. Man filtrerer luften som blåses inn og sørger for at det er en liten andel CFM mere inn enn ut, slik at kabinettet ikke suger luft inn i alle krinker og kroker. Det er ikke nødvendig med mye trykkforskjell, bare at det såvidt er mere inn enn ut.

 

That is... overtrykk.

Jeg tror dere begge er enige faktisk. Din første post kunne tolkes på to måter, nemlig at 1 vifte inn og 4 ut blir overtrykk eller at du spør om hvorfor ikke de har tenkt på overtrykk for å slippe støv. På et forum finnes ingen tankelesere så det gjelder å formulere seg presist. Jeg tolket den første posten din på samme måte som Inception, men etter at du sier du mente overtrykk forstår jeg den. Du tok en skriftlig snarvei, og det er skummelt på internett ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror dere begge er enige faktisk. Din første post kunne tolkes på to måter, nemlig at 1 vifte inn og 4 ut blir overtrykk eller at du spør om hvorfor ikke de har tenkt på overtrykk for å slippe støv. På et forum finnes ingen tankelesere så det gjelder å formulere seg presist. Jeg tolket den første posten din på samme måte som Inception, men etter at du sier du mente overtrykk forstår jeg den. Du tok en skriftlig snarvei, og det er skummelt på internett ;)

 

Ja.. ser den! To smekk på hver rumpeball på meg!

Lenke til kommentar

Virker som et bra kabinett med gode muligheter. Tror det som var konsensus her var at pga. inn-vifta forran og ENTEN 1x120mm eller 2x80mm bak vil kabinettet få overtrykk (eller unngå så mye undertrykk). Morsom idè å gå over kabinettet med silikon, må vurdere det selv med kabinettet til den nye pc'n min :D

Jeg er ikke støy-allergiker så lenge det ikke høres ut som en flymotor, så jeg gikk heller for bedre kjøling, jeg kjøpte Sharkoon Rebel 9 (625kr) som har en 250mm vifte i sida på kabinettet for god mating med luft. Plass til 9 5.25" plasser der, så med rack for 3.5" får du plass til en haug harddisker der også :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...