Gå til innhold

Ny Photoshop Elements på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er levels og 16bit/fargekanal fortsatt forbeholdt storebroren?

Elements har hatt levels og delvis 16 bit støtte siden versjon 4 (eller tidligere). Kurveverktøyet i versjon 5 og 6 er derimot moden for utskiftning. Samt det er litt for mye bugs i versjon 6 - særlig på maskiner med slapp CPU og lite minne.

 

Fikser de bugsene, så holder det faktisk for meg.

 

Har denne noen nye nyttige funksjoner når det gjelder å katalogisere bildene? Feks ansiktsgjennkjenning?

 

AtW

Det har de vel hatt siden versjon 4, hvis jeg ikke husker helt feil. Men om det virker - det er en annen sak.

 

edit: Jeg er litt spent på om de har lagt inn en enkel HDR sak - det var noe snakk om det for en stund siden. Så kan jeg kaste bort et par kvelder på det også, før jeg går lei ...

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Er levels og 16bit/fargekanal fortsatt forbeholdt storebroren?

Elements har hatt levels og delvis 16 bit støtte siden versjon 4 (eller tidligere). Kurveverktøyet i versjon 5 og 6 er derimot moden for utskiftning. Samt det er litt for mye bugs i versjon 6 - særlig på maskiner med slapp CPU og lite minne.

 

Fikser de bugsene, så holder det faktisk for meg.

 

Har denne noen nye nyttige funksjoner når det gjelder å katalogisere bildene? Feks ansiktsgjennkjenning?

 

AtW

Det har de vel hatt siden versjon 4, hvis jeg ikke husker helt feil. Men om det virker - det er en annen sak.

 

edit: Jeg er litt spent på om de har lagt inn en enkel HDR sak - det var noe snakk om det for en stund siden. Så kan jeg kaste bort et par kvelder på det også, før jeg går lei ...

 

Tom

 

Hmm, har faktisk gått meg hus forbi, trodde jeg hadde prøvd elements 4, men kanskje det var en tidligere versjon jeg testet da.., fungerende ansiktsgjenkjenning er jo krem for å tagge bilder.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hmm, har faktisk gått meg hus forbi, trodde jeg hadde prøvd elements 4, men kanskje det var en tidligere versjon jeg testet da.., fungerende ansiktsgjenkjenning er jo krem for å tagge bilder.

 

AtW

Mener å huske at du kunne ogås be om å gruppere bilder som det virket som om de er av samme motiv. Det er i hverfall slik i versjon 6.

 

Organiseringsmodulen har blitt forbedret en del i versjon 6. Det er mulig at det egentlig er samme funksjonalitet som i versjon 4; men det er mye mer smidig å bruke.

 

Tom

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja jeg fant det, men ble heller skuffet. Var ikke i nærheten av "ilovephotos" som jeg ville ha funksjonene til. Der kan en tage 3-5 bilder av en person, og programmet finner de resterende bildene av samme personen slik at en enkelt kan legge til tags på disse også.

 

Elements gjør jo kun det samme som picasa, sorterer ut alle bilder med ansikt på, men må likevel gå over alle bildene manuelt.

 

Finnes der en slik funksjon jeg ønsker til windows basert programvare?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...