Gå til innhold

XP får skjerpet piratkontroll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer aldri til å funke.

 

"Microsoft Genuine Disadvantage" følger med både lovlige og "ulovlige" kopier. I tillegg må du akseptere et hav av begrensninger og forutsetninger, bare for å ende opp med verdens minst sikre OS.

 

Ubuntu er gratis, driftssikkert og har en lisens som inviterer til deling og samarbeid. Spør i forumet for hjelp til installering, for det kan være litt knotete med alle OS'er.

Lenke til kommentar
Ikke verre enn å la være å innstalere. Huke av i Windows Update og velg "Spør aldri om å innstalere igjen

 

Denslags er selvsagt MS klar over, men finnes det noe slags forbud (datalovgivning, personvern, e.l.) der ute som forhindrer MS i å smyge inn Windows Genuine Advantage (WGA) uten brukerens viten, hvis de hadde ønsket å gjøre det? :hmm:

Lenke til kommentar

Triste greier. Tror ikke alle er klar for å gå over på Linux t_k. Det er mer sannsynlig at noen foretrekker Mac OSX.

 

Håper det forløper smertefritt, siden jeg er lovlig XP-bruker. Kanskje noen drar tilbake til gode gamle Windows 2000 Prof.

Lenke til kommentar
For denne versjonen av WGA har jo stanset all Vista piratkopiering... kremt

Var det jeg tenkte også, kommer dette til å være mer effektivt i praksis? Jeg har mine tvil.

 

AtW

 

Det blir nok ikke mer effektivt enn tidligere krumspring på denne fronten. Mitt poeng er derimot at siden man koster på en slik "feature" på XP synes MS å innse at brukermassen på XP fremdeles vil være stor framover.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Kan ikke dere som brukes Windows og ikke har lisens, bare gå og kjøpe én? Programvaren er tydeligvis såpass bra at du vil gjøre deg til "kriminell" for å få tak i en ulisensiert kopi. Er det så bra, kan du like greit betale for det. Det er snakk om en investering på 2-300 i året de neste 3-5 årene.

Lenke til kommentar

"Som vista har"

 

Jeg kjører nå piratverson av vista 64bit ultimate og jeg har nå ALDRI sett noe til WGA.. windows update fungerer utmerket i tillegg :)

 

det er jo mye mer styr med xp.. der er det jo slitsomt å installere IE7.0 og mediaplayer 11 om du har piratversjon og ikke SP3.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Kan ikke dere som brukes Windows og ikke har lisens, bare gå og kjøpe én? Programvaren er tydeligvis såpass bra at du vil gjøre deg til "kriminell" for å få tak i en ulisensiert kopi. Er det så bra, kan du like greit betale for det. Det er snakk om en investering på 2-300 i året de neste 3-5 årene.

Jeg har en lovlig kopi, som jeg fikk gjennom en skole. Windows XP student version. Kan installeres uendelig antall, og har tilgang til alt av sikkerhetsoppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...