Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er en annen person på jobben enn det du er når du er alene hjemme. Eller når du er å sjekker damer, eller når du er på besøk hos bestemor. Mao, du har mange personligheter. Så gi popp den komfortbobla med at "vær deg selv" fungerer....

8916405[/snapback]

Her tar du igrunn feil. Hvis du gikk første år allmenne fag, så ville du lært i sammfunnsfag at dette kalles roller. Vi har alle forskjellige roller, men bak rollene er det én person, men den personen kan ikke være en rolle i seg selv. :cool:

8916469[/snapback]

 

En annen definisjon på det.. Men det samme budskapet.

Lenke til kommentar
Du er en annen person på jobben enn det du er når du er alene hjemme. Eller når du er å sjekker damer, eller når du er på besøk hos bestemor. Mao, du har mange personligheter. Så gi popp den komfortbobla med at "vær deg selv" fungerer....

8916405[/snapback]

Her tar du igrunn feil. Hvis du gikk første år allmenne fag, så ville du lært i sammfunnsfag at dette kalles roller. Vi har alle forskjellige roller, men bak rollene er det én person, men den personen kan ikke være en rolle i seg selv. :cool:

8916469[/snapback]

 

En annen definisjon på det.. Men det samme budskapet.

8916488[/snapback]

Nei det er ikke samme budskapet. Personlighet (person) er deg selv. Roller er et slags skall rundt personligheten som man er pent nødt til å ha. F.eks, hvis du er lærer og du plutselig får sønnen din på 4 år springende inn døra, da ville du plutselig få noe som kalles en rollekonflikt, for du vet ikke hvordan du skal forholde deg til sønnen foran klassen og vice versa.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Du er en annen person på jobben enn det du er når du er alene hjemme. Eller når du er å sjekker damer, eller når du er på besøk hos bestemor. Mao, du har mange personligheter. Så gi popp den komfortbobla med at "vær deg selv" fungerer....

8916405[/snapback]

Her tar du igrunn feil. Hvis du gikk første år allmenne fag, så ville du lært i sammfunnsfag at dette kalles roller. Vi har alle forskjellige roller, men bak rollene er det én person, men den personen kan ikke være en rolle i seg selv. :cool:

8916469[/snapback]

 

En annen definisjon på det.. Men det samme budskapet.

8916488[/snapback]

Nei det er ikke samme budskapet. Personlighet (person) er deg selv. Roller er et slags skall rundt personligheten som man er pent nødt til å ha. F.eks, hvis du er lærer og du plutselig får sønnen din på 4 år springende inn døra, da ville du plutselig få noe som kalles en rollekonflikt, for du vet ikke hvordan du skal forholde deg til sønnen foran klassen og vice versa.

8916512[/snapback]

 

Jeje.

 

Men nå snakker ikke jeg om det. Jeg snakker om hvordan samfunnet har lært deg at man skal være mht til kvinner. ikke hvis du er lærer og ungen din kommer springendes inn døra...

 

Men jeg er enig med deg i det du sier

Endret av PUA
Lenke til kommentar

du pua, fikk du pm min? Jeg har nettopp kommet ut av et 3 år langt forhold. Jeg trodde at alt skulle bli bedre når jeg ble singel men jeg klarer ikke å snakke med noen damer. Om jeg skal være meg selv må jeg snakke om de nye playstation spillene. Har du noen tips om hva jeg snakke med damene om? Er det noen der ute som faktisk tør å gå bort en dame å snakke med henne, gjerne på dagtid?

 

jonas

Lenke til kommentar

The man himself speaks. Utrolig enig med punktene dine. :)

 

Det er viktig å huske på det med sosialverdi. Men jeg mener at man må være OBS her også. Selv om du har høy sosialverdi, betyr det ikke at du trenger å vaske klærne dine kun en gang per måned og dusje kun når du skifter hudfarge av all skitten. Jenter bryr seg faktisk om renslighet og stil.

 

Hør på han, alle Kjell'er her ute. (Kjell: ikke ta det personlig, trådstarter som nevnte det)

 

Trådstarter: Skrivefeil i topic. :)

Endret av salah
  • Liker 1
Lenke til kommentar
du pua, fikk du pm min? Jeg har nettopp kommet ut av et 3 år langt forhold. Jeg trodde at alt skulle bli bedre når jeg ble singel men jeg klarer ikke å snakke med noen damer. Om jeg skal være meg selv må jeg snakke om de nye playstation spillene. Har du noen tips om hva jeg snakke med damene om? Er det noen der ute som faktisk tør å gå bort en dame å snakke med henne, gjerne på dagtid?

 

jonas

8916583[/snapback]

 

Heisann!

Nei, jeg kan ikke se å ha fått noen PM fra deg. Jeg har svart alle som har skrevet til meg, og ser ikke noe fra deg der.

 

Jeg skal bli ferdig med denne guiden i morgen, og da vil du få en del bra tips der. Hvis du trenger mer hjelp utenom det, kan vi ta det over PM.

Så Tune inn i morgen, så skal vi se hva vi får gjort! :)

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar
Interessant lesing, men jeg venter litt mer ang. dette å ta kontakt/bryte isen/få igang en samtale. Joda, man kan være klovn å skille seg ut, men man bør gjøre dette med stil, ellers blir man bare festens klovn.

 

Men du kan jo komme med tips til sjekking, så skal jeg prøve de, har 2 mnd med kos forran meg.... :D

8916591[/snapback]

 

Bra holdning!:)

 

Kommer med konkrete eksempler i morgen. Tenkte jeg bare skulle si litt generelt rundt PU psykologien. Bare the basics så det får synke litt inn.

Lenke til kommentar

Brace yourself PUA, tråden blir nok bombardert av kritikk, slik som den andre guiden ble, og som til slutt ble stengt.

 

Punkt 2 er viktig, her feiler ganske mange. Nemlig ved å klenge seg på en konstant, og ikke se etter andre muligheter. Det er selvsagt snakk om når den personen ikke er "responsiv"/ikke interessert, hvor en del ikke klarer å "komme seg videre".

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
The man himself speaks. Utrolig enig med punktene dine. :)

 

Det er viktig å huske på det med sosialverdi. Men jeg mener at man må være OBS her også. Selv om du har høy sosialverdi, betyr det ikke at du trenger å vaske klærne dine kun en gang per måned og dusje kun når du skifter hudfarge av all skitten. Jenter bryr seg faktisk om renslighet og stil.

 

Hør på han, alle Kjell'er her ute. (Kjell: ikke ta det personlig, trådstarter som nevnte det)

 

Trådstarter: Skrivefeil i topic. :)

8916594[/snapback]

 

Hehehe.. Ble litt bekymret for at jeg knuser verden til en kjell på 24 år her inne!:p

 

Men jeg kommer selvsagt også inn på det med hvordan man skal kle seg og renslighet i morgen. Det er viktig!

Lenke til kommentar

Faen ass. jeg er så lei av å ikke tørre å ha øyekontakt med noen på gata engang. Hvor har du lært alt dette? Jeg gidder ikke å kjøpe noe bøker eller no, er ikke så glad i å lese. Trenger å komme meg ut mer tror jeg. Bor du i oslo? Må legge meg så jeg får ikke lest svaret før i morgen. Ps, jeg har lest the game og prøvde noen av triksene et par ganger men jeg ble så flau og gav meg.

Lenke til kommentar
Brace yourself PUA, tråden blir nok bombardert av kritikk, slik som den andre guiden ble, og som til slutt ble stengt.

 

Punkt 2 er viktig, her feiler ganske mange. Nemlig ved å klenge seg på en konstant, og ikke se etter andre muligheter. Det er selvsagt snakk om når den personen ikke er "responsiv"/ikke interessert, hvor en del ikke klarer å "komme seg videre".

8916637[/snapback]

 

Veit! Men som sagt så gidder jeg ikke å bruke energi på å overbevise folk om hva som er rett/galt. Det er opptil de å finne ut av...

 

;)

Jeg kommer heller ikke til å svare på tilbakemeldinger jeg ikke finner konstruktive. Så jeg kommer ikke til å hisse opp til personangrep her...

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Faen ass. jeg er så lei av å ikke tørre å ha øyekontakt med noen på gata engang. Hvor har du lært alt dette? Jeg gidder ikke å kjøpe noe bøker eller no, er ikke så glad i å lese. Trenger å komme meg ut mer tror jeg. Bor du i oslo? Må legge meg så jeg får ikke lest svaret før i morgen. Ps, jeg har lest the game og prøvde noen av triksene et par ganger men jeg ble så flau og gav meg.

8916653[/snapback]

 

Hey man!

 

Den beste måten å få slike kunnskaper på er trial and error.

The game er en bok som du på ingen måte må ta bokstavelig. Det er en fortelling, ikke faglitteratur. Jeg leste the game ca halvannet år etter at jeg begynte med PU.

 

Jeg bor ikke langt unna oslo nei!;) Oslo er lekeplassen min.

 

Kommer også til å holde helgekurs snart i Oslo med tre andre PUA's.

 

Pick-Up-Artist

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger har du ikke hørt setningen "Det bare skjedde!". Det er et eksempel på at den emosjonelle, sublime delen av hjernen til en kvinne tar over, og den logiske er ikke sterk nok til å holde følge. Det er forresten grunnen til utroskap blant kvinner.

8916405[/snapback]

Huff. Deprimerende greier. Hvis jenter ikke kan tenke, da må man hele tiden streve for å holde følelsene deres i fyr og flamme. :(

 

Ellers, veldig bra og sikkert mye som stemmer, men dette vil ikke forum-jentene like særlig :!:

Lenke til kommentar
Hvor mange ganger har du ikke hørt setningen "Det bare skjedde!". Det er et eksempel på at den emosjonelle, sublime delen av hjernen til en kvinne tar over, og den logiske er ikke sterk nok til å holde følge. Det er forresten grunnen til utroskap blant kvinner.

8916405[/snapback]

Huff. Deprimerende greier. Hvis jenter ikke kan tenke, da må man hele tiden streve for å holde følelsene deres i fyr og flamme. :(

 

Ellers, veldig bra og sikkert mye som stemmer, men dette vil ikke forum-jentene like særlig :!:

8916778[/snapback]

 

Ingen jenter liker å høre slikt. Vi utfordrer jo faktisk hele feminiteten med dette, så det sier seg selv at de setter seg i forsvarsposisjon.

Men jeg har utallige eksempler på at når en kvinnes emosjonelle del av hjernen tar over, så går logikken rett til dass.

Men jeg skal ikke gå inn på slike detaljer her. Bare vit at det er sånn!

Endret av PUA
Lenke til kommentar
Ingen jenter liker å høre slikt. Vi utfordrer jo faktisk hele feminiteten med dette, så det sier seg selv at de setter seg i forsvarsposisjon.

Men jeg har utallige eksempler på at når en kvinnes emosjonelle del av hjernen tar over, så går logikken rett til dass.

Men jeg skal ikke gå inn på slike detaljer her. Bare vit at det er sånn!

8916806[/snapback]

Du er et geni. Du har nettopp bevisst at det ikke er noen som er "skapt for hverandre". :rofl: Men at det bare fins sosial konkurranse.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...