Gå til innhold

Betaler for mye fra Pixmania - ikke noe 24/48t levering.


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

Har seg slik at jeg bestilte meg en Wacom Intuos3 A5 Wide SE fra Pixmania den 25. Greit nok at det var juletider for de fleste, men jeg tenkte så den ville bli sendt den 27 - 30 og det gjorde den (den 30).

 

Jeg har valgt UPS 24/48 timers levering, men på UPS sine sider står det at den antatte leveringsdatoen er FEMTE januar!! Da har jeg betalt 2XXkr for mye når det ikke en gang blir levert til den tiden jeg har betalt for.

 

Har jeg krav på de små hundrelappene for prisen av UPS? Det blir jo falsk reklamering ved å si at leveringstiden er 24/48t fra sendedato. Jeg bestilte tidligere også en extern harddisk, men den kom 48t etter bestilling, slik som antatt.

 

Dette blir jo som å velge Posten. :cry:

 

En annen ting, hvorfor:

OBS ! Av sikkerhetsmessige årsaker sendes pakkene våre under navnet EOLLIS LAB. Vi ber deg derfor akseptere mottak av alle pakker som kommer fra denne avsenderen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange av transportselskapene sliter med tidene i romjulen.. Jeg bestilte en pakke på ca 20 kg fra kina, som fedex skulle bruke 3-5 dager på leveringen. Pakken ble sendt den 20 desember, og det er estimert av fedex at den skal være her den 13 januar! dette syntes jeg er helt sykt! Men jeg ringte dem. og de sa at slik var det for "alle" i julen..

Betalte ca 300 USD for den transporten for å få det raskt fram..

Har pakke fra dealextreme som ble sendt som vanlig rekomandert brev den 20 desember, den kom fram den 29 desember! Dette er bra leveringstid!

Men mange av de andre selskapene sliter..

 

Betenkelig at de er begynt å merke pakkene med andre firmanavn.. Men har en mistanke om at det er en annen leverandør som har levert den pakken direkte, slik som mange norske nettbutikker driver med..

Men Pixmania er ikke å anbefale. De er gode på priser, men alt annet er helt elendig.. Kundeerfaringene deres beviser det.. Så lenge man ikke får trøbbel og ikke trenger kundeservice er det greit nok.. Men jeg handler garantert ikke fra dem mer..

 

:ermm:

Lenke til kommentar

Takk for så tidlig innlegg, PROuser. :) Litt beroligende å vite at jeg ikke er eneste.

 

Ja, både min far og jeg har lest masse dårlig om Pixmania. Har bare hatt èn tidligere bestilling og det var, som nevnt i første innlegg, en ekstern harddisk. Det gikk "klagefritt". Hermetegn fordi jeg ikke hørt UPS på døren så jeg fikk lapp, og ringte da UPS for å hente pakken, men UPS-damen ba meg ringe PIXMANIA først grunnet kontrakt, men deres Norske nummer og e-post fungerer ikke. Heldigvis ringte karen i UPS bilen til meg og leverte samme dag, bare senere på dagen. :)

 

Håper det går fint denne gang også. Synd å måtte vente 5 dager, men slik er vel livet.

 

EDIT ADD: Men da burde de ikke selge UPS som 24/48t i ferietidene. Det er jo en tjeneste de ikke kan levere, så pengene for det får de ikke (pengene er trekt og jeg har sendt dem mail). Får jeg ikke et konkret svar så blir det en prat med forbrukerombudet, om mulig. Det er penger dem ikke skal ha! Rent tyveri, juletider eller ikke. Står ingen opplysninger om at UPS sin 24/48t tjeneste ikke kan kjøpes i romjulen etc.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt hvorfor Pixmania bruker et annet avsendernavn. Tenk på alle menneskene hos posten, Ups, Dhl osv som pakkene er innom.

 

Det vil alltid være uærlige arbeidstagere hos disse transportørene, og for de uærlige er det mye mer attraktivt/lettere å ta en pakke merket med Pixmania enn med EOLLIS LAB siden EOLLIS LAB for dem er en ukjent avsender.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner godt hvorfor Pixmania bruker et annet avsendernavn. Tenk på alle menneskene hos posten, Ups, Dhl osv som pakkene er innom.

 

Det vil alltid være uærlige arbeidstagere hos disse transportørene, og for de uærlige er det mye mer attraktivt/lettere å ta en pakke merket med Pixmania enn med EOLLIS LAB siden EOLLIS LAB for dem er en ukjent avsender.

Hmm, du sier noe der. :) Men problemstillingen er der fortsatt.

 

Nå har det skjedd noe mer hos UPS. Ser ut til at de har sendt pakken tilbake til Frankrike?

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Faktisk så har nok UPS alt på sitt tørre.

 

Siden de sier opptil 48 timer fra sende dato, som da var den 30.12. Som regel, og jeg tipper dette står på deres sider, så gjelder det vanlige arbeidsdager, altså mandag-fredag. Siden 31 er halv dag, og 1.1 er hellidag, og at Pixmania nok ikke får den ut døren før slutten av den 30.12. Så er det nok kun fredag 2.1 og mandag 5.1 som blir gjeldende dager.

 

Og det er nok ikke så altfor galt, spesielt siden det er Jul. Den store synderen her er vel Pixmania som brukte en god del tid på å pakke/sende, men det er jo dessverre Jul og mye fri for de som jobber der også :).

 

Som regel så er det ikke de store tidsblemmene med selve forsendelsen. Har opplevd selv å betale for hurtig frakt, og det alikvell tar tid. Dette fordi det ofte er selve plukke/pakke prossessen som tar mest tid, samt vente på utsendelse. Er den ferdig pakket om morgenen, så hender det ikke at den blir sendt før med postbilen på slutten av dagen. (Dette med vanlig post).

Lenke til kommentar

Pixmania har ikke svart på noe mail enda. De svarte på første forespørsel og svaret var noe helt annerledes mht. spørsmålet. Varen har jo blitt levert TILBAKE til Frankrike.

 

Jeg vurderer sterkt å ringe til Visa for å ta saken videre. De har trukket pengene, men varen har blitt levert til Frankrike av UPS. Står avbildet over der.

Endret av Riot™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...