Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Har du kikket på SyncSMS?

 

Er vel ment for å synkronisere SMS mellom telefon og nettbrett uten SIM, men mulig det også kan funger bra med tvillingkort. (Har ingen erfaring med appen selv)

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.d0lph1nk1ng.syncsms

Dette er noe jeg vil sjekke ut, det synes som at det jeg må finne er en sync/backup-app som er relativt "oppegående" og kjører en sync-prosess automatisk regelmessig (en gang eller flere i døgnet) slik at jeg slipper å kjøre manuelle prosesser for å oppdatere sms'ene mellom de to apparatene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Opplever en virusaktig greie som jeg tidligere kun har opplevd på en pc.

Jeg kjøpte et 3dagers pass til en festival gjennom billettservice.no for et par uker siden - et lite reklamebanner for denne festivalen dukker nå stadig vekk opp på enkelte nettsider.. (??)... Noen som har opplevd noe lignende?

 

Det er kun denne festivalen som stadig dukker opp. Har ikke klikka på linken for å se hvor jeg havner ennå..

Veldig off-topic, men må bare spørre. Var det festivalpass til Tons of Rock? :)

Bingo!??
Lenke til kommentar

 

 

Opplever en virusaktig greie som jeg tidligere kun har opplevd på en pc.

Jeg kjøpte et 3dagers pass til en festival gjennom billettservice.no for et par uker siden - et lite reklamebanner for denne festivalen dukker nå stadig vekk opp på enkelte nettsider.. (??)... Noen som har opplevd noe lignende?

 

Det er kun denne festivalen som stadig dukker opp. Har ikke klikka på linken for å se hvor jeg havner ennå..

Veldig off-topic, men må bare spørre. Var det festivalpass til Tons of Rock? :)

Bingo!??

 

 

Skal dit selv ;)

Lenke til kommentar

Vi har en filserver hvor jeg har installert Google Bilder programmet, så nå har vi snart alle våre 30.000 bilder på den nye tjenesten til Google. Jeg har også installert appen på min telefon, slik at jeg enkelt kan se bildene der og. Min samboer har også android telefon og ønsker også å kunne se disse bildene på sin telefon. Hvordan gjør man det da? Må jeg legge inn mitt brukernavn og passord i appen på hennes telefon og? Eller er det mulig at jeg deler alle bildene med hennes konto på en måte?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jo den følger vel med, men på Huawei P8 ligger det også den gamle stock leseren som alltid har fulgt Android. Har brukt sistnevnte stort sett bare for prøve, den er slett ikke verst i grunn altså.

 

Må bare trekke frem at det virker som om Android virkelig har kommet seg siden jeg hadde en Z1 til odel og eie :) Like også hva Huawei har gjort med sitt skall i grunn.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Sparer jeg mye batteri ved å slå av Bluetooth og 4g?

Jeg har en Sony Xperia z3c. Brukte Bluetooth mye før da jeg hadde treningsarmbånd, nå trenger jeg det bare når jeg kjører for å koble bilen mot mobilen. 4g slo jeg av for å få bedre dekning, men hvis det ikke tar mye mer batteri enn 3g vurderer jeg å slå det på igjen. Skjønt, slik jeg har forstått det får man sjelden fullt utbytte av 4g med mitt bruk: surfing, FB, Snapchat, IG o.l.

Lenke til kommentar

En annen ting...Snapchat kamera er virkelig ikke noe bra sammenlignet med iPhone 6 (som er på service) altså. Sammenlignet med en kompis sin S6 Edge, som var en del bedre men langt fra så godt som på iOS. Er det vanlig at Snapchat er litt Nille på android platformen? :p

Lenke til kommentar

 

Hvis mobilen hele tiden må skifte mellom 2g/3g/4g pga dårlig signal vil den nok bruke litt ekstra batteri.

 

Får stort sett opp 4g her jeg bor, men de strekene for dekningen er færre når jeg har på 4g enn når jeg har på 3g virker det som.
Det er en grunn til det og det er at deknings skalaen til 4G er ulik 3G

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1647285&p=22615246

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Hvis mobilen hele tiden må skifte mellom 2g/3g/4g pga dårlig signal vil den nok bruke litt ekstra batteri.

Får stort sett opp 4g her jeg bor, men de strekene for dekningen er færre når jeg har på 4g enn når jeg har på 3g virker det som.
Det er en grunn til det og det er at deknings skalaen til 4G er ulik 3G

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1647285&p=22615246

 

Ok. Da kan jeg bytte og ikke tape masse batterikapasitet?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...