Gå til innhold

[Løst] Mulig å oppgradere GPU i laptop


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en litt eldre Acer Aspire 6930G laptop, og lurte på om det er mulig å fått byttet GPU i denne? 

Regner nesten med at det antaglivis er mange type GPU'er som ikke blir støttet av hovedkortet i maskinen. 

Har skrudd opp å sjekket litt, og jeg legger ved et bilde av GPU'en. 

Og finnes det noen nettbutikker med slik Hardware?

post-378823-0-70937300-1468345988_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg har en litt eldre Acer Aspire 6930G laptop, og lurte på om det er mulig å fått byttet GPU i denne? 

 

Regner nesten med at det antaglivis er mange type GPU'er som ikke blir støttet av hovedkortet i maskinen. 

 

Har skrudd opp å sjekket litt, og jeg legger ved et bilde av GPU'en. 

 

Og finnes det noen nettbutikker med slik Hardware?

Bildet er tatt fra Google, men var noe lignende jeg har. 

Lenke til kommentar

Det er en MXM GPU, og den kan byttes, men koster ofte mer enn det smaker. Kommer an på hvilken GPU du vil oppgradere til, men uansett så koster det nok en god del laken.

 

Jeg lurte på å skifte et par GTX 880M kort for en stund siden, meeeen da nye kostet ca 5000 kr pr stk, gadd jeg ikke. I tillegg må ofte kjøleløsningen skiftes også, kommer an på om man oppgraderer fra f.e ks. 880M til 980M.

Du finner sikkert mange slike på eBay, både nye og brukte.

Lenke til kommentar

Det er en MXM GPU, og den kan byttes, men koster ofte mer enn det smaker. Kommer an på hvilken GPU du vil oppgradere til, men uansett så koster det nok en god del laken.

 

Jeg lurte på å skifte et par GTX 880M kort for en stund siden, meeeen da nye kostet ca 5000 kr pr stk, gadd jeg ikke. I tillegg må ofte kjøleløsningen skiftes også, kommer an på om man oppgraderer fra f.e ks. 880M til 980M.

Du finner sikkert mange slike på eBay, både nye og brukte.

Takker for svar! Dette var til god hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...