Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Zyxel Prestige 650R-13 i switch?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ADSL fra Tele2 og fikk da med et Zyxel Prestige

650R-13 ADSL modem. Dette har jeg et lite problem med: Det virker

som det er kul umulig å koble det til en switch?

 

Kobler jeg det rett i nettverkskortet så kommer 100M lyset på

P650'en på som det skal gjøre, men hvis jeg kobler det i switchen

så kommer det ikke.. Har prøvd å koble det i ulike "vanlige"

switch-innganger og uplink-inngangen, vanlige kabler og kryssede

kabler i alle kombinasjoner, men ikke tale om.

Switchen er en liten 5-porters 10/100 switch fra CNet.

Firmware i P650'en er 3.40 G.

 

Svært takknemlig dersom noen har et tips, jeg føler meg skikkelig dum her... :oops:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Rart at ikke det funka, Jeg også har tele2 adsl og har kobla Zyxel modemet rett til Uplink porten på switchen men vanlig tp kabel. Funker som bare det.

 

Du sier at firmware på Zyxel modemet er 3.40G, hvordan fant du det ut?

Jeg ser at det er en console port bak på den, hvis jeg ikke tar helt feil er det en ps2 port? Har du fått koblet deg til den?

Lenke til kommentar

Kjøpte ny switch/router (3com denne gangen, Cnet-produkter er jeg ferdig med for godt... :grumpy: ) og da fungerte det med en gang.

 

Og ja, jeg fikk koblet meg til den, men brukte ikke konsollet. Koblet bare opp i en web-browser på adressen 192.168.1.1 og logget inn med passord der. Der kan man endre på dyngevis med settinger, men det ser ut som om man kan endre enda mer hvis man kobler seg til med Telnet i steden for en browser.

 

Men generelt så får du endret det meste av det du vanligvis trenger i web-interfacet vil jeg anta.

 

Fant aldri ut hvorfor jeg ikke kunne koble Zyxel-saken i Cnet switchen, men antar at det var switchen som var hovedproblemet. Jaja... Den switchen er historie nå! :smile:

Lenke til kommentar

Jeg bruker CNET 5 port switch, fungerer hos meg. Men virker som du har en litt annen løsning, for når jeg henter DHCP får hver av mine 3 maskiner intrernet ip adr. 193.217.x.x.

 

Nå prøvde jeg å sette statisk ip i 192.168.1.0 subnettet får jeg kontakt med han på telnet og web. Men hva er brukernavn/passordet er det noe standard der? Men når jeg setter den statiske ip adr. får jeg ikke surfet på nettet.

 

Men kunne godt tenkt meg inn på den for å se hva jeg kan gjøre :smile:

 

Hvilket brukernavn brukte du?

Lenke til kommentar

altså.. jeg bruker for øyeblikket zyxelen sammen med en cnet 8port 10/100 (200 faktisk) switch, fungerer flotters. vanlig tp i uplink-porten.

 

Har også låst opp routerfunksjonen i zyxelen, men det fungerte flotters før det også ;) (satt opp NAT(SUA), dhcp, nailed connection osv)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
altså.. jeg bruker for øyeblikket zyxelen sammen med en cnet 8port 10/100 (200 faktisk) switch, fungerer flotters. vanlig tp i uplink-porten.

 

Har også låst opp routerfunksjonen i zyxelen, men det fungerte flotters før det også ;) (satt opp NAT(SUA), dhcp, nailed connection osv)

kan du forklare hvordan du låste opp routerfunksjonen i zyxelen?

Lenke til kommentar

Modemet står i bridgemode. Det er ikke mulig å komme seg inn på den utenfra. Det er kun mulig på LAN-porten så det har ingen hensikt å endre passord.

 

Dersom du har fått modemet fra Telenor er det låst i bridgingmode. Du kan riktignok legge inn statiske ruter, NATing o.l. men det har ingen hensikt da den bridger og ikke ruter.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

Lenke til kommentar
Modemet står i bridgemode. Det er ikke mulig å komme seg inn på den utenfra. Det er kun mulig på LAN-porten så det har ingen hensikt å endre passord.

 

Dersom du har fått modemet fra Telenor er det låst i bridgingmode. Du kan riktignok legge inn statiske ruter, NATing o.l. men det har ingen hensikt da den bridger og ikke ruter.

 

Mvh,

 

G. Rimala

ZyXEL/Firstmile

men hvordan har Comiz gjort det?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...