Gå til innhold

CyanogenMod til Samsung Galaxy I9505


Madsgp

Anbefalte innlegg

Hei,
Jeg har gradvis irritert meg mer og mer over min telefon og at den er svært treg. Ting går ikke akkurat sømløst lengre..
I lys av dette har jeg tenkt på å fikse meg ett custom ROM, og jeg falt på CyanogenMod.

Det jeg lurer på er som følger:
Hvordan gjør jeg dette?
Jeg har lest utallige guider og slikt på nettet men de angir ikke hele prosessen.
Jeg har kommet sålangt at jeg har installert Android Studio og fulgt prosessene som blir forklart ved http://beta.download.cyanogenmod.org/install.

Men jeg står fast i det jeg har installert ferdig. Her kommer det opp valgmuligheter slik som:
Start new Android Studie Project
Open an existing Android Studie Project
Import an Android code sample
Osv..

Klarer ikke helt å få fatt i hvilken jeg skal trykke videre på og så er det jo og vanskelig for meg som er helt ny på dette å finne ut av hvilken versjon jeg skal laste ned og hvilken som er "best". Altså en med minst mulig bugs, som funker for nordiske teleoperatører mtp mobilnett, nettverk, sms, mms osv.

Noen av spørsmålene oppleves sikkert som idiotiske men jeg er gått meg litt vill i forhold til hvordan jeg skal gjøre dette(?)
Hvis noen av dere kan hjelpe meg så hadde jeg satt pris på det!
Kom gjerne med erfaringer, dere som har det!

Mads.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg har gradvis irritert meg mer og mer over min telefon og at den er svært treg. Ting går ikke akkurat sømløst lengre..

I lys av dette har jeg tenkt på å fikse meg ett custom ROM, og jeg falt på CyanogenMod.

Det jeg lurer på er som følger:

Hvordan gjør jeg dette?

Jeg har lest utallige guider og slikt på nettet men de angir ikke hele prosessen.

Jeg har kommet sålangt at jeg har installert Android Studio og fulgt prosessene som blir forklart ved http://beta.download.cyanogenmod.org/install.

Men jeg står fast i det jeg har installert ferdig. Her kommer det opp valgmuligheter slik som:

Start new Android Studie Project

Open an existing Android Studie Project

Import an Android code sample

Osv..

Klarer ikke helt å få fatt i hvilken jeg skal trykke videre på og så er det jo og vanskelig for meg som er helt ny på dette å finne ut av hvilken versjon jeg skal laste ned og hvilken som er "best". Altså en med minst mulig bugs, som funker for nordiske teleoperatører mtp mobilnett, nettverk, sms, mms osv.

Noen av spørsmålene oppleves sikkert som idiotiske men jeg er gått meg litt vill i forhold til hvordan jeg skal gjøre dette(?)

Hvis noen av dere kan hjelpe meg så hadde jeg satt pris på det!

Kom gjerne med erfaringer, dere som har det!

Mads.

 

Hei,tror du har tatt en feil sving, hvis du bare vil legge inn cyanogenmod så er det ikke android studio du skal bruke, skyt meg en pm om du fortsatt trenger hjelp så kan jeg forsøke å geleide deg gjennom prosessen

Lenke til kommentar

Veldig enkelt forklart:

 

1. Legg inn ny custom recovery. Enten TWRP eller CWM (selv foretrekker jeg TWRP). Dette legger du inn med programmet Odin.

2. Last ned den rommen du ønsker. Legg den så inn på telefonens minnekort.

3. Start telefonen i "recovery mode" og installer rommen.

Lenke til kommentar

Så du skal lage en ROM selv altså, istedet for bare og laste ned en som noen har laget og prøve den?

Det kan kanskje være lurt og lese litt på forum hvor de driver med å lage ROMer for å se hva prosessen går i.

xda-developers er et sted: http://forum.xda-developers.com/galaxy-s4/i9505-develop

Nei jeg tenkte mer i baner å laste ned ett ferdig ROM. Det var med det jeg har plagdes, utrolig nok.

Lenke til kommentar

 

Hei,

Jeg har gradvis irritert meg mer og mer over min telefon og at den er svært treg. Ting går ikke akkurat sømløst lengre..

I lys av dette har jeg tenkt på å fikse meg ett custom ROM, og jeg falt på CyanogenMod.

Det jeg lurer på er som følger:

Hvordan gjør jeg dette?

Jeg har lest utallige guider og slikt på nettet men de angir ikke hele prosessen.

Jeg har kommet sålangt at jeg har installert Android Studio og fulgt prosessene som blir forklart ved http://beta.download.cyanogenmod.org/install.

Men jeg står fast i det jeg har installert ferdig. Her kommer det opp valgmuligheter slik som:

Start new Android Studie Project

Open an existing Android Studie Project

Import an Android code sample

Osv..

Klarer ikke helt å få fatt i hvilken jeg skal trykke videre på og så er det jo og vanskelig for meg som er helt ny på dette å finne ut av hvilken versjon jeg skal laste ned og hvilken som er "best". Altså en med minst mulig bugs, som funker for nordiske teleoperatører mtp mobilnett, nettverk, sms, mms osv.

Noen av spørsmålene oppleves sikkert som idiotiske men jeg er gått meg litt vill i forhold til hvordan jeg skal gjøre dette(?)

Hvis noen av dere kan hjelpe meg så hadde jeg satt pris på det!

Kom gjerne med erfaringer, dere som har det!

Mads.

 

Hei,tror du har tatt en feil sving, hvis du bare vil legge inn cyanogenmod så er det ikke android studio du skal bruke, skyt meg en pm om du fortsatt trenger hjelp så kan jeg forsøke å geleide deg gjennom prosessen

 

skal sende deg en PM i ettermiddag, litt dårlig med tid nå på formiddagen..

 

Mads.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...