Gå til innhold

Oppdaget riper i skjermen - har jeg en sak?


Zimba

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har oppdaget en del riper i skjermen på min Macbook Pro Retina.
Den ble kjøpt i desember 2014.

 

Jeg tok tilfeldigvis å sjekket med lommelykt på mobilen for å få skjermen helt ren (ja, litt spesielt..).
Da oppdaget jeg flere små riper i skjermen, pluss en lang som går loddrett nedover.
Veldig frustrerende at dette ikke ble oppdaget med en gang jeg kjøpte den, men etter min mening burde slikt ikke være nødvendig.

Jeg er ganske sikker på at dette ikke er selvforskyldt, da jeg alltid tørker av skjermen med en ren mikrofiberklut og behandler ting veldig pent.
Jeg vil anta og tro at det er en produksjonsfeil i skjermen, men kan selvsagt ikke bevise dette siden det har gått såpass lang tid siden jeg kjøpte den.

Spørsmålet er da om jeg skal sende den inn til "service"?
Jeg har kontaktet forhandler, og de har bedt meg å sende den inn. De påpekte at slike ting som riper normalt ikke går under garanti, forståelig nok.

Har jeg som forbruker en sak her? Noen som har erfaring med lignende saker?
Dette er selvsagt en bagatell, men dette vil være negativt om jeg skulle selge den.
 

Endret av Ziiimba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei du har nok ingen sak her.

Du vil aldri ha sjangs til å overbevise et verksted om at en halvt år gammel maskin med riper er produksjonsfeil, spesielt med tanke på hvor lenge du har hatt maskinen. Dessuten er nok ripene mest sannsynlig kommet på grunn av kluten uten at du selv vet det, skal bare noen små korn i kluten til for at noe sånt skjer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så det er snakk om små prikker/hakk? Ser mer ut som det er luftblemmer bak glasset. Har pc'en eller området rundt skjermen blitt spesielt varmt eller noe?

Takk for din tilbakemelding! Har egentlig tenkt at det er en ripe, men det høres jo mer riktig ut at det kan være luftblemmer.

Den har ikke blitt utsatt for unormal varme, nei. Det har vel hendt at det har kommet sol på lokket, men uansett har den alltid vært oppbevart innendørs.

( Til informasjon har snillekim fått en PM med link til video som jeg filmet for å vise skaden.

Her er linken: https://vid.me/ctXh )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...