Gå til innhold

Avbestille flybillett


Anbefalte innlegg

Har bestilt flybilletter til en tur/retur neste helg, og har betalt for det. Men noen dager etter at jeg hadde bestilt turen fikk jeg en regning på noe annet som gjør at budsjettet mitt blir veldig stramt, og derfor hadde det vært best om jeg droppa denne turen for kunne ha litt penger å leve på de neste månedene. Heldigvis for meg bestilte jeg med avbestilling forsikring (Europ Assistance forsikring via SAS).

 

Da jeg leste innpå nettsiden til Europ Assistance sto det at av disse grunnene kan man avbestille reisen til:

 

Forsikringen utbetaler erstatning hvis du ikke kan foreta den planlagte reisen på grunn av følgende uforutsette omstendigheter:

– Akutt sykdom, personlige ulykker eller dødsfall som rammer deg, reiseledsager, nærmeste pårørende eller en person du har avtalt å møte, og hvis behandlende lege fraråder å reise. Komplikasjoner ved graviditet som rammer deg, din ektefelle/partner eller samboer.

– Ved tilfelle av planlagt operasjon.

– Krisesituasjon som rammer deg i forbindelse med skilsmisse, eller arbeidsløshet.

– Angst/uro i forbindelse med reise til en destinasjon hvor Utenriksdepartementet ber den reisende om å være ekstra oppmerksom og utvise forsiktighet

 

Jeg er jo ikke blitt syk, jeg har bare ikke råd til å reise allikevel og trenger prioritere pengene på regningene i stedet for, men hvilket god grunn kan jeg kan si til dem når jeg skal ringe inn til kundesenteret og be om avbestilling? Vurderte å fortelle en hvit løgn med å si at jeg er blitt syk, men vet ikke om det kreves erklæring fra legen?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du virkelig gjøre deg til kjeltring for småpenger? Forsikringssvindel er alvorlige greier.

 

Det står ingenting om pris på biletten, kan godt være en bilett til 30.000,- det er snakk om. Jeg tror ikke de har så utrolig gjennomgående kontroller på avbestillinger heller.

 

Er det ikke noen egne regler der de bare kan betale tilbake deler av summen også? Det skjedde et familiemedlem av meg, fikk tilbake 60% hvis jeg ikke husker helt feil :)

Lenke til kommentar

 

 

Vil du virkelig gjøre deg til kjeltring for småpenger? Forsikringssvindel er alvorlige greier.

Det står ingenting om pris på biletten, kan godt være en bilett til 30.000,- det er snakk om. Jeg tror ikke de har så utrolig gjennomgående kontroller på avbestillinger heller.

 

Er det ikke noen egne regler der de bare kan betale tilbake deler av summen også? Det skjedde et familiemedlem av meg, fikk tilbake 60% hvis jeg ikke husker helt feil :)

I det prisleiet er vel stort sett bare fleksible billetter, som kan avbestilles.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...