Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

De fleste har nok lagt merke til spørsmål som "Hvilket skjermkort burde jeg kjøpe for å dra BF3"" og "Klarer denne pcen å dra BF3 på ultra uten lagg?" i "Diskusjon om Battlefield 3" tråden.

 

Derfor tenkte jeg at det hadde vært kjekt med en egen tråd i tillegg for spørsmål anngående hardware til BF3. I denne tråden kan dere diskutere alt fra hvilket skjermkort dere skal kjøpe til hvilken mus som passer best for BF3, slik at "Diskusjon om Battlefield 3" tråden kan inneholde informasjon om selve spillet. :D

 

Minimum System Requirements

OS: WINDOWS VISTA (SERVICE PACK 2) 32-BIT

PROCESSOR: 2 GHZ DUAL CORE (CORE 2 DUO 2.4 GHZ OR ATHLON X2 2.7 GHZ)

MEMORY: 2 GB

HARD DRIVE: 20 GB

GRAPHICS CARD (AMD): DIRECTX 10.1 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (ATI RADEON 3000, 4000, 5000 OR 6000 SERIES, WITH ATI RADEON 3870 OR HIGHER PERFORMANCE)

GRAPHICS CARD (NVIDIA): DIRECTX 10.0 COMPATIBLE WITH 512 MB RAM (NVIDIA GEFORCE 8, 9, 200, 300, 400 OR 500 SERIES WITH NVIDIA GEFORCE 8800 GT OR HIGHER PERFORMANCE)

SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE

KEYBOARD AND MOUSE

DVD ROM DRIVE

 

Recommended System Requirements

OS: WINDOWS 7 64-BIT

PROCESSOR: QUAD-CORE CPU

MEMORY: 4 GB

HARD DRIVE: 20 GB

GRAPHICS CARD: DIRECTX 11 COMPATIBLE WITH 1024 MB RAM (NVIDIA GEFORCE GTX 560 OR ATI RADEON 6950)

SOUND CARD: DIRECTX COMPATIBLE

KEYBOARD AND MOUSE

DVD ROM DRIVE

 

Kilde

 

 

 

 

post-221754-0-02032500-1317209128_thumb.png

Endret av mathiasxx9494
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt meg ASUS Radeon 6970 DirectCU II, kjøpte også ett SSD på 125 GB vedsina slik at jeg kan kjøre systemet og bf3 fra den. Forhåpentligvis blir loade tidene langt kortere, og muligens slipper man diverse hakking i spillet. Skal bruke IntelliMouse Explorer 3.0, da det er den beste musa jeg har testet, billig er den også. Bruker Roccat Taito musematte.

Intel i7 920 prosessor, samt 6GB ram.

Da får jeg bare krysse fingrene på at jeg får kjørt spillet på relativt høyt med akseptabelt fps (60fps).

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Høres bra ut det der ;) Jeg har lyst til å investere i nytt skjermkort jeg også, men det blir vel til ny prosessor, hovedkort, skjermkort, minne og kanskje en SSD i tillegg. For min del føler jeg at det er bedre å vente til nærmere realease.

 

Noen som kan anbefale et bra skjermkort til rundt 1,5k så hadde det vært fint :D

Jeg anbefaler dette kortet :)

 

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA (Pris 1649kr.-)

622807.jpg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622807#reviews

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler dette kortet :)

 

ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA (Pris 1649kr.-)

622807.jpg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622807#reviews

 

Takker så mye, vet det er et dumt spørsmål siden ikke systemkrav har kommet enda, men tror du det vil holde til High på BF3? Eller må jeg lenger opp i prisklassen da?

Vel det kortet er godt nok til å kjøre Battlefield Bad Company 2 på full grafikk. Da jeg spilte BF3 alpha på full grafikk hadde jeg faktisk lavere FPS'n enn det jeg har i BC2. Jeg vil tro at kortet holder til high, men jeg er er litt usikker da ikke vet hvordan det vil håndtere 64 spillere. I alphaen var det max 32 på et lite kart...

Lenke til kommentar

vel, jeg vet heller ikke om 560ti vil være nok til BF3 på maks, men jeg vil tro at 32 spillere på en liten rush bane vil kreve mer enn 64 spillere på så store baner som conquest banene i tidligere BF spill har vært. Mulig jeg tar feil her, men det er det inntrykket jeg sitter med. Dessuten ligger vel antall spillere mer på CPUen enn GPU-en?

Lenke til kommentar

vel, jeg vet heller ikke om 560ti vil være nok til BF3 på maks, men jeg vil tro at 32 spillere på en liten rush bane vil kreve mer enn 64 spillere på så store baner som conquest banene i tidligere BF spill har vært. Mulig jeg tar feil her, men det er det inntrykket jeg sitter med. Dessuten ligger vel antall spillere mer på CPUen enn GPU-en?

CPU vil fort bli en flaskehals ja. Tenkte å nevne det istad, men gjorde det ikke :) i5-2500k eller i7-2700k blir fort et must, i7 870 fungere også.

Lenke til kommentar

EVGA SR-2 med dual X5690 @ 4.5GHz + tri-SLI GTX 580 @ 950MHz burde vel akkurat være nok til å kjøre spillet på medium 1280x1024 :!:

/sarcasm.

 

Helt seriøst:

Har du en nyere prosessor som i3-540 eller bedre og et skjermkort som 5770 vil du nok klare spillet helt fint på 1920x1080. At spillet vil kjøre bedre og se penere ut på bedre hardware er det ingen tvil om, men jeg vil likevel våge å påstå at et slikt oppsett vil fungere helt greit.

Lenke til kommentar

Får forhåpentlig vis kjøpt inn og bygd ny PC før 28. Oktober.

ASUS Crosshair V Forumula Hovedkort

AMD Phenom II x4 980 BE 3.7GHz CPU

2x Sapphire Radeon 6870 1GB skjermkort i Crossfire

16 GB minne (Corsair Vengeance 4GB brikker)

Corsair Force Series GT 120GB (Eller 240GB) SSD

Tre 24" skjermer, for å spille i Eyefinity (Forutsatt at BF3 støtter Eyefinity)

Lenke til kommentar

Får forhåpentlig vis kjøpt inn og bygd ny PC før 28. Oktober.

ASUS Crosshair V Forumula Hovedkort

AMD Phenom II x4 980 BE 3.7GHz CPU

2x Sapphire Radeon 6870 1GB skjermkort i Crossfire

16 GB minne (Corsair Vengeance 4GB brikker)

Corsair Force Series GT 120GB (Eller 240GB) SSD

Tre 24" skjermer, for å spille i Eyefinity (Forutsatt at BF3 støtter Eyefinity)


  1.  
  2. Det er idioti å kjøpe en Phenom II X4 980 med et dyrt 990FX-kort når du kan få over 50% bedre ytelse med i5-2500k og et bra Z68-kort som P8Z68-V PRO og samtidig spare penger.
  3. 16 GB RAM for spill er meningsløst.
  4. 1GB VRAM for eyefinity blir for lite.
  5. Corsair Force 3/GT har fortsatt problemer med BSOD og datakorrupsjon. Crucial M4 gir 95% av ytelsen med 1% av problemene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke spilt på pcen på ett par år, men blir nok ett comeback no når bf3 kommer. Men jeg har ingen anelse på hvordan pcen min er som spillmaskin i 2011 :p

 

Intel Core 2 Duo CPU E6850 @ 3.00GHz

 

ATI Radeon HD 3870 X2

 

4GB ddr2 tror jeg

 

 

 

 

Har sjans til å kjøre med god grafikk, eller er det bare å bestille nytt ? :p

 

hvor mye må jeg ut med for å kjøpe nytt grafikkort, cpu, minne og hovedkort for å få en pc som takkler bf3 på full guffe?

 

 

Lenke til kommentar

Jevnt over blir det nok en ganske dårlig opplevelse på det du har der, men det vil sikkert gå. Både prosessoren og skjermkortet ditt er ikke særlig sterkt i dag.

 

Det er uansett på høy tid å oppgradere den maskinen.

 

EDIT:

En laptop med i5-2410M og GT 540M vil gi deg en bedre opplevelse enn det du har nå.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jevnt over blir det nok en ganske dårlig opplevelse på det du har der, men det vil sikkert gå. Både prosessoren og skjermkortet ditt er ikke særlig sterkt i dag.

 

Det er uansett på høy tid å oppgradere den maskinen.

 

EDIT:

En laptop med i5-2410M og GT 540M vil gi deg en bedre opplevelse enn det du har nå.

 

 

 

 

Det ante meg :p

 

 

Noen anelse hvor mye jeg må bruke for å få kjørt bf3 på fullt? er bare hovedkort, cpu, ram og skjermkort som trengs, kanskje en ny harddisk

 

 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...