Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er temmelig sikker på at felgen har sprukket (fordi den er utslitt).

 

 

rim.jpg

 

 

 

 

Eneste løsning er å kjøpe ny felg.

Deretter må du skifte felgen selv , noe som ikke er så enkelt.......

 

Har du ikke gjort dette før , bør du heller kjøpe deg et nytt hjul.

 

 

jeg har faktisk en helt flunka ny felg her, får ta en titt i bedre lys imorgen om felgen har sprukket

 

 

får høre hva lokale sjappa her tar for å bytte/evt. sette på slange og dekk, evt. andre løsninger

Endret av Bjørnli
Lenke til kommentar

Hei, har nettop kjøpt nye piggdekk, skal montere de i morra.

 

På de gamle dekkene står det 26x1.95, mens på de nye piggdekkene står det 26x1.65.

La merke til det bare når jeg var kommet hjem.

 

Er denne forskjellen noe å bekymre meg for ?

Jeg mener vil de kunne skrus på samme hjul selv om det står forskjellige tall på dekkene ?

 

Det går fint. Det betyr bare at piggdekkene er litt smalere. Så lenge dekkene har riktig diameter (det har de), ikke er for store for ramma og ikke er ALT for smale eller brede i forhold til felgbredden (Men her er det mye å gå på), så vil dekkene passe.

Dine er bare litt smalere enn de du hadde på fra før så det går nok bra

 

Jeg har til sammenligning ett sett marathon winter 1.35" på ZTR flow felger, det er i underkant av hva felgen tar (den tåler opp til 2.5"), men det funker greit nok

Lenke til kommentar

Hei, har nettop kjøpt nye piggdekk, skal montere de i morra.

 

På de gamle dekkene står det 26x1.95, mens på de nye piggdekkene står det 26x1.65.

La merke til det bare når jeg var kommet hjem.

 

Er denne forskjellen noe å bekymre meg for ?

Jeg mener vil de kunne skrus på samme hjul selv om det står forskjellige tall på dekkene ?

 

Det går fint. Det betyr bare at piggdekkene er litt smalere. Så lenge dekkene har riktig diameter (det har de), ikke er for store for ramma og ikke er ALT for smale eller brede i forhold til felgbredden (Men her er det mye å gå på), så vil dekkene passe.

Dine er bare litt smalere enn de du hadde på fra før så det går nok bra

 

Jeg har til sammenligning ett sett marathon winter 1.35" på ZTR flow felger, det er i underkant av hva felgen tar (den tåler opp til 2.5"), men det funker greit nok

 

Takk :new_woot:

Lenke til kommentar

Hvilke sykler han dere?

 

Akkurat nå har jeg i stallen:

Trek Fuel EX 8 2009 modell i fargen rootbeer .

Scott Scale 60 2008 ramme med stiv gaffel og diverse overskuddsdeler(transportsykkel).

 

Vodoo Vanga i grå SS (singelspeed).

 

Mulig at ny sykkel skal bygges senere,men da må jeg først en tur i tenkeboksen.

 

Her tråkket jeg litt rundt i fjor høst:

 

http://www.youtube.com/watch?v=YoNRvUpGjhY

 

:w00t:

 

Andre filmer: http://www.youtube.com/user/simensworld

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...