Gå til innhold

Strømadapter USA ---> Norge


Anbefalte innlegg

Bestilte en HDMI-splitter fra USA for en tid tilbake, og når jeg fikk den i posten så gikk det opp for meg at jeg ikke hadde tenkt på at den ble levert med strømadapter med andre pinner. Så jeg tenkte i utgangspunktet at det måtte gå an å få et adapter av et eller annet slag på Clas Ohlson. Der sa de at siden USA-pluggen kjørte med 110 V måtte jeg ha en omformer-boks som kostet et par hundre kroner (Noe som omtrent er mer enn det jeg betalte for selve HDMI-splitteren). Den var også en såpass stor og klumpete boks, at jeg helst vil prøve å klare meg uten.

 

Men så ser jeg på selve strømforsyningen som fulgte med, og der står det "input: 100-240 v, output: 5v". For meg høres det ut som denne burde kunne la seg bruke med kun et enkelt adapter, men det mente hun på Clas Ohlson altså at ikke fantes. Noen som har tips?

 

PS: strømforsyningskabelen er ikke delt i to (som på laptop-strømforsyninger).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for tipsene alle sammen! Bestilte et billigadapter som mp3skalle viste til.

Men må si jeg syns det er litt dårlig av dama på Clas Ohlson å bare si "Da har du et problem, for det finnes ikke". Hadde jeg ikke vært litt kritisk så hadde jeg vel bare trodd på henne og lagt prosjektet på is.

 

Du er ikke den første som har hørt Clas si det.... Når jeg stilte spørsmålet "Hvis vi skal på ferie til USA, så selges det kjempemasse reiseadaptere i Norge. Står du her og sier at ingen amerikanere reiser på ferie til Norge, så derfor finnes ikke produktet jeg leter etter?" Da ble duden plutselig stille og kom nå med utsagnet "vi selger dessverre ikke det du er på utkikk etter".

 

Ebay florerer over av slike produkter. For 50 spenn så får du 20 stk.

Lenke til kommentar

Du er ikke den første som blitt anbefalt ett produkt som er helt feil, eller de sier at de ikke fins.

En nabo skulle kjøpe kabel for og grave ned til ett utelys. Trur du ikke at han Clas duden anbefalte vanlig gummikabel? Jepp. Bra at naboen hadde vett i skallen til og spørre andre naboer om hjelp (les: meg).

Så når jeg skal på Clas så vet jeg hva jeg skal ha, å prøver og unngå å spørre betjeningen om hjelp. :)

Endret av Wasters
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg tar opp igjen denne tråden - det har seg nemlig sånn at jeg skal til USA i sommer og vi skal ha med oss noen hjelpemiddelapparater som MÅ ha norsk strømstyrke for å virke. Det holder derfor ikke med en sånn vanlig plugg som alle selger som man kan bruke til mp3-spillere, hårfønere og sånt, vi må ha tak i en transformator som kan gjøre 120 v om til 240. Spurte på Clas Ohlson, de hadde bare den typen som går omvendt vei, fra 240 til 120 og 110. Spurte også på en mindre elektrobutikk, de hadde ingen av delene, men han i kassen kunne opplyse om at det ble laget svært få slike transformatorer siden de fleste turister klarer seg uten. Han mente likevel at det skulle være mulig å få tak i, men han visste ikke hvor. Er det noen her som kan hjelpe?

 

Tenkte også at jeg skulle kontakte hjelpemiddelsentralen og høre om de hadde noen råd, men basert på tidligere erfaringer med de folkene så har jeg ikke de store forhåpningene, kan du si...

Lenke til kommentar

Er ikke bare bare heller.

Du må også få en omformer som passer til strømtrekket, for eksempel om du har noe som ala en brødrister for eksempel som trekker over 1000W så har du ett problem med de fleste omformere.

De finnes, men la oss si at de blir SVINDYRE for å kunne levere en slik effekt som kreves.

Lenke til kommentar

Men, mulig jeg har misforstått her, men så lenge det er v og ikke w det er snakk om her så gjør vel det saken noe enklere? Jeg vil jo bare at den greien skal spytte ut like mye v som enhver norsk stikkontakt gjør. Ikke at den skal spesialjusteres til hvert enkelt apparat.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg kan bruke denne, stemmer det? Fyren som selger den har fått beskrivelse av produktene mine og han sier det vil fungere... Produktene trekker max 330 w.

 

EDIT: Ble litt usikker på hva som er input og output her...Sender fyren en mail til.

 

EDIT 2: Dennegår begge veier og har en kapasitet på 1000 W, den burde vel funke uansett, eller?

Endret av Maxie10
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...