Gå til innhold

Hjelp! Amerikanske XBox spill på norsk XBox360?


Metal_Man

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en idiot og trenger derfor akutt hjelp av folk som ikke er det, derfor denne tråden :blush:

 

Saken er at jeg fikk meg en XBox360 her om dagen. Den er merket med "sone 2", men også med 47-63 hz. TVen min er heller ikke så fryktelig gammel (tre år eller så).

Det ser da ut til at det ikke skal være noe i veien for at jeg kan spille de amerikanske spillene jeg allerede har bestilt (man ser XBox spill til $0,01 på Ebay og kliner til uten å tenke først :wallbash:), men er det noen sperrer til stede eller annet jeg ikke har tenkt over?

 

Spillene er til den opprinnelige XBox`en, jeg har som sagt XBox360.

 

Spørsmål nr 2:

Forutsatt at jeg ikke kan spille disse amerikanske XBox spillene på min europeiske XBox 360, finnes det noen måte å endre på dette? I så fall hvordan? (programvare? Chips? Noen linker?)

 

Håper virkelig noen kan gi meg svar på dette, det hadde jo vært greit å vite om jeg skal arkivere spillene i søplebøtta før jeg får forhåpninger *Sukk*.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes noen Xbox 360-spill som ikke er soneinndelte. Vanlige Xbox-spill er derimot alle soneinndelte (såvidt jeg har forstått), og vil derfor sannsynligvis ikke kunne spilles av på en norsk 360.

Beklager :(

5990586[/snapback]

 

Ikke noe å beklage for, det er vel ikke din skyld....ELLER!?? :hmm:

 

Nå skal det sies at jeg fikk boksen gratis, med en del ekstrautstyr. Det er jo vanlig at firmaer sender hverandre gratis produktprøver for å reklamere litt, og det nøt jeg jo virkelig godt av nå. Så jeg går vel på en smell til 300 kroner (frem til jeg eventuelt får chippet faenskapet), men ligger vel fortsatt over 4000 kroner på plussiden :)

Nå er det bare å huske å skrive PAL etter "xbox games" når man skal kjøpe ting på ebay, og da får man fort tjent inn tapet (der kan man jo som nevnt få spill til $1 stykket hvis man er heldig).

Lenke til kommentar

Jeg kan informere om at 360en faktisk spilte Rainbow Six 3 til den originale Xboxen selv om jeg kjøpte NTSC versjonen.

 

Unreal Tournament Edition og Dead or Alive Ultimate fungerte derimot ikke, men feilmeldingen jeg fikk var at disse versjonene ikke var kompatible med XBox 360 (og det stemmer, for de er ikke på "backwards compatible" lista til Xbox).

 

Det kan da synes som om NTSC spill lar seg avspille på 360, i hvert fall de gamle Xbox spillene (her må det tas kraftig forbehold da tallet 1 ikke danner det helt store empiriske grunnlaget :) ).

Lenke til kommentar

Hvis du sjekker listen jeg linket til, så står det der at Rainbow Six 3 er sonefri.

 

Disse xbox spillene er sonefri fra Tom Clancy seriene:

 

Tom Clancy's Ghost Recon 2

Tom Clancy's Ghost Recon 2: Summit Strike

Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield

Rainbow Six 3: Black Arrow

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Lenke til kommentar
Hvis du sjekker listen jeg linket til, så står det der at Rainbow Six 3 er sonefri.

 

Disse xbox spillene er sonefri fra Tom Clancy seriene:

 

Tom Clancy's Ghost Recon 2

Tom Clancy's Ghost Recon 2: Summit Strike

Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield

Rainbow Six 3: Black Arrow

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow

6045362[/snapback]

 

Ah, da så.

Men jeg får i hvert fall ikke noen feilmelding vedrørende soner på de andre spillene jeg kjøpte fra USA. Jeg får derimot en feilmelding om at de ikke er kompatible med 360en. Man har da et meget magert håp om at de skal funke for det :roll:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

er det noen steder i værden man kan få kjøpt spill som funker på den europeiske boksen? (selvfølgelig utenom europa da)

jobber på båt, og er rimelig lei av forza 2 og Dirt, som er de eneste spillene jeg fikk med meg. så skal jeg ikke tilbake til Europa før i desember, så tenkte kanskje de har noe jeg kan kjøpe i Australia, Japan, New Zealand eller noe..?

 

og kan noen sende en link til sonefrie 360 spill? :)

Lenke til kommentar
Takker! :)

men da skulle jo i teorien alle spill merket "Pal" fungere på min box?

og har dem ikke "Pal" i Asia?

 

isåfall skulle det jo gå rimelig greit å handle der.

9504202[/snapback]

 

 

Ah, denne tråden er det sannelig lenge siden jeg startet. Blir nesten litt nostalgisk :)

 

PAL er PAL.

Jeg har kjøpt PAL spill fra Australia, og de har fungert som en drøm.

Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...