Gå til innhold

Test: Samsung Galaxy Note


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor jeg kan prøve denne "i lomma" rundt Oslo S/Karl Johan? Tar toget til Oslo i morgen, så må ikke være for langt unna. Greit å sjekke om jeg faktisk behersker å ha dette udyret i lomma. :)

 

Som jeg kan komme på i farten: Du har telefonbutikker både i Oslo City (1. etasje), Byporten (ved utgangen mot Schweigaardsgt/Oslo City), i tillegg til Space World i Nygata, samt enda en i Nygata på vei mot Space World, så der har du 4 stk innenfor 100 m

Lenke til kommentar

Sitat: Samsung Galaxy Note er et råskinn av en mobiltelefon. Den har en ARM cortex A9-prosessor med to kjerner og klokkefrekvens på 1,4 GHz. Om disse tallene ikke sier deg noe, så betyr det i klartekst at telefonen er den kraftigste på markedet

 

Har ikke htc sensation xe dualcore 1,5 ghz den samme som satt i sensetion bare at den i sensation var klokket ned.

Lenke til kommentar
Sitat: Samsung Galaxy Note er et råskinn av en mobiltelefon. Den har en ARM cortex A9-prosessor med to kjerner og klokkefrekvens på 1,4 GHz. Om disse tallene ikke sier deg noe, så betyr det i klartekst at telefonen er den kraftigste på markedet

Har ikke htc sensation xe dualcore 1,5 ghz den samme som satt i sensetion bare at den i sensation var klokket ned

.

Jepp, men Sensation XE har en Qualcomm MSM8260 Snapdragon, mens Note har Exynos Dual-core 1.4 GHz ARM Cortex-A9 som er kjent som den raskeste CPUen på markedet nå. Klokkefrekvens er laaangt ifra viktig. Det blir det samme som med megapixler.

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar

Helt fantastisk telefon. Har hatt min siden lørdag, og for meg er ikke størrelsen et problem overhodet. Skriver som en gud med swype, også med en hånd, og skjermen er så herlig skarp at jeg heller vil se film på mobilen enn LED TV-en min ...

 

En litt artig ting om dekselet som omtales i testen, det som beskytter skjermen og festes bak: Etter å ha brukt mobilen intenst de siste to dagene har det forundret meg at skjermen aldri ble kladdete og skitten, selv om jeg aldri tørket av den.

 

Var først når jeg leste testen her at det gikk opp for meg at dekselets bakside fjerner smuss fra skjermen. Genialt patent!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Sikler litt på denne... men har en 7" galaxy tab som egentlig gjør samme nytten.

 

PS:

Vanskelig å betjene med en hånd

Vanskelig å betjene med én hånd

^to veldig forskjellige ting

Lenke til kommentar

plast til 5000 kr? for noe tull

 

Det finnes mange ting til vesentlig mer enn det som har plast i seg. Plast er ett svært anvendelig materiale med mange fordeler.

 

Jeg har ikke prøvd note, men klarer ikke helt å se for meg at jeg hadde vent meg til en så stor mobil. Får satse på at jeg får lagt hendene mine på den og testet den en dag, sånn for moro.

 

AtW

Lenke til kommentar

Merkelig at iphone 4s fikk en sekser hvis Note fikk en sekser. Syntes jeg. Og veldig merkelig at n9 fikk en firer når 4s fikk en sekser.

 

Men unektelig moro mobiltelefon. Synd den ligger og vipper på enden av "fysiske front-taster" eraen, med gammelandroid. Klart, ICS kommer vel straks, og dersom du har en underlegen mobiltelefon i dag (n8, iphone, etc) ser jeg helt klart enorme grunner til å anskaffe denne dingsen.

 

Spesielt digger jeg pennen, noe jeg savner hver dag fra min N900 (herre den browseren forblir best...).

 

Personlig avventer jeg neste "generasjon"; WP8mobiler fra Nokia, ICSmobilene mot sommeren, og... nei hva annet er det å vente på egentlig. WP8 og ICS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Reager på:

- Høy pris

 

Vist enn ser rent spefikiasjonsmessig er den jo et kupp kontra f.eks. iPhone.

 

Ellers er ikke dette en telefon for alle, jeg kunne aldri tenkt meg å dratt på noe slikt.

 

Anyone?

First-Mobile-Phone-38215.jpg

Lenke til kommentar
plast til 5000 kr? for noe tull
Ja tenke seg til! Plast i en mobil til 5.000,-! Hvor blir det av mobilene laget av titan, platina etc.?!!!??!! :dontgetit::ermm::( Men fra spøk til alvor; hva hadde du foreslått som materialet annet enn plastikk uten å heve prisen?

 

Hva med HTC Hero? Ja den fra 2008. Den hadde nemlig teflon basert overflate av hardplast/kompositt. Eller hva med magnesium mobiler? Hva med kevlar (Motorola Razr har det).

 

Hva med å lage den sølv ramme i aluminium isteden for i plast? Plast som ser ut som metall hører hjemme på billige dingser. Ikke noe man forventer til 5000kr.

Lenke til kommentar

Jeg syntes virkelig at min telefon i polycarbonate føles som en mye mer eksklusiv og fornuftig mobil enn noe av glass og diamant og kevlar. Føles perfekt i hånda, fargen slites ikke bort selv ved dype hakk i mobilen, ikke for glatt, ikke for sticky. Ikke for tung.

 

Og polycarbonate er plast.

Lenke til kommentar

Ang plast diskusjonen, så må jeg si at jeg virkelig tviholder på iPhonen hver gang jeg drar den opp av lommen. Redd for å miste den. Skal skaffe meg et plast cover... Og det burde vel egentlig avslutte hele diskusjonen.

 

 

Note ser bra ut. Stort batteri har den og. Bare ICS som mangler, så blir den komplett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...