Gå til innhold

HTC Sensation - Diskutér HTC sin sensasjonelle mobil!


Anbefalte innlegg

Har en SGS II på vei i posten, men frister å sende den tilbake og bestille denne istedenfor.

 

Synd at det bare er 1GB internminne, ser ikke helt fornuften i dette. Ellers ser den veldig bra ut.

 

Eneste grunnen til en trenger internminne er for de få applikasjoner som ikke lar seg lagre på minnekort. Resten lagrer en på minnekort. Hvis en regner at en applikasjon i gjennomsnitt tar 2,5 mb vil du få plass til 400 applikasjoner på 1 GB. Til sammenligning har SGS2 2 GB dedikert applikasjoner, som tilsvarer 800 applikasjoner. Personlig ser jeg ikke at jeg noen gang kommer til å passere 400 applikasjoner, dermed er det uvesentlig om det er 1 eller 2 gb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe galaxy s 2 i dag, men får se om jeg bytter den ut når denne kommer ut. er litt gira på å prøve noe anna enn htc. Selv om jeg var strålende fornøyd med min Desire HD. Den høyere oppløsningen på sensation har nok ikke så mye å si med tanke på samsung sin super amoled+. Det er fantastiske skjermer som gir flotte bilder uten å måtte ha veldig høye oppløsninger. men ja, byggekvaliteten på HTC'er er upåklagelig. Og jeg som egentlig ville stå over denne runden med flaggskip.. :p

Lenke til kommentar

http://www.slashgear.com/htc-sensation-vs-samsung-galaxy-s-ii-video-20153280/

 

Sammenligning mellom HTC Sensation og Samsung Galaxy S II.

 

Benchmark:

Samsung Galaxy S II: 3504

HTC Sensation: 2245

 

Tror ikke en skal lese for mye ut av den benchmark-testen. Benchmark kjøres på native oppløsning og ettersom HTC Sensation kjører høyere oppløsning krever det mer kraft. En mer sammenlignbar telefon som Motorola Atrix som kjører samme oppløsning får 1847 i samme type test.

 

Som forventet er fargene på GS2 bedre, mens Sensation har skarpere skjerm som er mer ideel for web-surfing.

Lenke til kommentar

Jeg driver også og veier opp Galaxy S2 og Sensation opp mot hverandre for å finne min neste telefon. Men det jeg er skeptisk til med HTC er kamera kvalitet og batteri da jeg kun har hatt negative erfaringer med HTC på disse feltene tidligere.

 

Det jeg derimot liker bedre med Sensation er høyere Sense, oppløsning og byggekvalitet. Gleder meg til noen fulle anmeldelser så jeg endelig kan bestemme meg :new_woot:

Lenke til kommentar

bushwacker. Til å være HTC så er denne filmen og bildet du har vist oss ganske bra. Men når det kommer til kvaliteten mot Galaxy S II, så er Sensation enda et stykke unna for å være like bra under bilder og film.

den filmen han viste oss er tatt med en prototyp, men synes faktisk at selve video delen virker bedre med mer naturlige farger enn det SGSII klarer..

Lenke til kommentar

Ikke helt enig der, Vindicator. Hvis du sammenligner videoer som er tatt opp i 1080p, så synes jeg GSII har en del lagging i bildet, mens videoen jeg linket til kjører veldig smooth. Vet ikke om dette er noe som er tilfeldig, men sjekket ut 5 videoer på youtube, og alle ga en eller annen grad for lagging i bildet.

 

Stillbildene har jeg vanskelig for å skille. Kvaliteten er så å si lik. Helt klart et stort steg opp for HTC, som tidligere ikke har klart å tilfredsstille sine brukere på dette området.

 

Å si at Sensation ligger et stykke unna GSII i kvalitet på foto/video føler jeg ikke er rett. Nå har jeg ikke sammenlighet med lupe, men når testerne kommer med sammenligninger, så tipper jeg begge mobilene vil score rimelig likt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...