Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Mamma er sterkt overvektig, hva skal jeg gjøre ?


Anbefalte innlegg

Få henne til å legge seg rundt kl. 21:30 og stå opp tidlig (rundt 06:00). Da får hun vesentlig bedre funksjon av leveren som igjen gjør lymfesystemet godt.

(+ mange andre detaljerte råd ... )

 

Dette høres ut som noe man ville kunne lykkes med på en pasient som nettopp hadde hatt hukommelsestap og måtte lære alt på nytt ....

 

Hvordan får du moren din til å legge seg kl.21:30, forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Få henne til å legge seg rundt kl. 21:30 og stå opp tidlig (rundt 06:00). Da får hun vesentlig bedre funksjon av leveren som igjen gjør lymfesystemet godt.

(+ mange andre detaljerte råd ... )

 

Dette høres ut som noe man ville kunne lykkes med på en pasient som nettopp hadde hatt hukommelsestap og måtte lære alt på nytt ....

 

Hvordan får du moren din til å legge seg kl.21:30, forresten?

 

Det har med de naturlige hormonelle rytmene i kroppen å gjøre, noe vi er flinke til å rote til med kunstig lys. Legger man seg i denne tiden og har det mørkt rundt seg fungerer som sagt leveren og lymfesystemet mye bedre. Prøv det selv og merk forskjellen på hvor opplagt du er om morgenen og hvor mye mer energi du har.

Lenke til kommentar
Prøv det selv og merk forskjellen på hvor opplagt du er om morgenen og hvor mye mer energi du har.

Jeg diskuterer ikke gyldigheten (eller ikke) av rådene dine, jeg bare lurer på hvordan man skal gå fram for å få en annen person til eventuelt å følge disse rådene.

 

Sant nok. Det er vanskelig, men man må appelere til deres ønske om å få det bedre. For mange er det også en vanesak. Det kan være utfordrene å bryte ut av gamle mønstre. Hvis du kan være en sterk motivator for en person så kommer man som regel mye lengre, men det krever mye takt og tone i tillegg til oppfølging.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...