Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Realisere familien før jeg realiserer meg selv


Anbefalte innlegg

Jeg har dette halvåret kombinert studier og farsrollen (9 måneder gammel gutt). Det har selvsagt vært krevende for hele familien på tre, men det har vært helt nødvendig for min selvfølelse. Hoppet av videregående, noe som "brakk" selvbildet mitt. Men jeg kom meg altså tilbake, til tross for en noe uventet graviditet.

 

Det har litt mye refleksjoner og tanker det siste året, og mye har gjort meg til noe jeg mener er et "bedre" menneske – andre verdier og en ny type selvbilde, mindre basert på hva andre tenker, men mer på hva jeg selv tenker.

 

Jeg har dermed gått i meg selv, og funnet ut at jeg ønsker å være mer til stede hos sønnen min den første tiden. Kombinert med studier er dette vanskelig, siden jeg vil ha gode karakterer. Planlegger derfor å være hjemme neste semester, sammen med kona og sønnen min.

 

For å slippe å jobbe vil jeg sørge for å få støtte fra Lånekassen, men dette vil selvsagt kun bli utbetalt som lån, siden jeg ikke går opp til eksamen. Jeg har kun et år med støtte bortsett fra nåværende semester, og så vidt jeg vet gir Lånekassen støtte i 8 år. Med andre ord burde jeg ha nok støtte til "gode" til en master.

 

Tanken er å få mer tid med sønnen min, samtidig som jeg også tror forholdet til kona kunne hatt godt av det. Siden ingen av oss trenger å jobbe, kan vi dra på turer med og uten overnatting, besøke min familie som vi nå sjeldent får besøkt osv. I tillegg planlegger jeg å lære et ekstra fremmedspråk, samt styrke en dårlig engelsk. Kanskje får jeg også tid til å lese noen bøker jeg "drømmer" om å få lest.

 

Jeg har funnet ut at jeg ikke blir lykkelig uten en lykkelig familie. God utdannelse hjelper ikke alene. Tanken er derfor å fikse det første før jeg tar meg av det andre. Realisere familien før jeg realiserer meg selv.

 

Er dette en god idé?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...