Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Nå er det slutt på å "sove" hos venner!"


Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt på 15 år, og jeg mener jeg har det for strengt med de nye reglene i huset.

Nå skal ikke jeg klage som om jeg har hele vettet, eller som en liten fjortis, men her har jeg faktisk gjort litt "research" og ville bare sjekke i mitt tilfelle.

 

Hjemme hos oss får jeg ikke lov å sove hjemme hos jenter før jeg er 18 år.

Jeg får ikke lov å sove borte, og må inn klokken tolv.

 

Klokkeslettet går greit.

Denne sove hos jenter-greia.. ?(!)

Det blir for dumt. Jeg har en venninne som har vært en skikkelig god venn i 18 måneder.

Å sove hos henne er ikke lov for etter klokken 10 kommer "fristelsene". Hun er en VENN(!).

Å sove hos venner er ikke lov fordi de har ingen tillit til meg.

 

Hvorfor har de ingen tillit til meg?

Fordi på nyttårsaften var jeg på en liten fest, og endte opp brisen.

Ingenting skjedde. Hver gang jeg har drukket (En halv gang i måneden) har jeg fortalt om det, aldri løyet eller snodd meg unna, aldri funnet på noe tull, og aldri vært full.

 

Jeg vet at mange av dere foreldre selvfølgelig ikke vil ha 15åringer til å drikke alkohol, og jeg skal ikke si at det er greit, men er det virkelig rikitg at jeg aldri mer skal få sove borte hos venner?

Endret av Teoma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Vel, jeg må si foreldrene dine virker litt strenge. sikker på at det ikke har skjedd som får foreldrene dine til og ikke stole på deg?

 

Hva har dette med ekstremsport og gjøre forresten? Passer vel bedre under Samlivdelen av forumet?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Han forsøkte å stille et seriøst spørsmål, så vi bør behandle han med en viss seriøsitet tilbake, mener nå jeg...

 

Uansett, som nevnt... det er ganske vanlig. Etterhvert som du nå blir eldre, vil forholdet mellom deg og dine foreldre endre seg en del. Det er også ganske normalt, men pass på at du i denne perioden bygger opp tilliten hos dem. Ikke bus ut med allskens mulige kommentarer og drittslengning. Da går det ikke den veien du vil, dessverre...

 

Tillit fra foreldre er aldri negativt, bare gi dem litt tid til å bygge den opp! :)

 

Edit: Jeg har rapportert tråden for å få den flyttet til korrekt underforum. Det er mange i den delen av forumet som kan mye om dette, og sikkert kommer med tilbakemeldinger etterhvert.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Hør på foreldrene dine du. De vet faktisk best, selv om du ikke ser det akkurat nå.

Om noen år vil det slå deg at de faktisk gjorde det som var riktig.

Ikke stress med dette. Godta reglene og vis at du er en respektabel ung mann.

Når foreldrene dine ser dette vil de trolig også fire litt på kravene fordi de vet at de kan stole på deg. Tillit kommer ikke gratis, og er heller ikke billig. Man må gjøre seg fortjent til den.

 

:)

Endret av YellowCake
Lenke til kommentar

Foreldrene dine vet selvfølgelig at denne venne-greia kan fort bli noe mer enn bare sove hos. De er nok litt småengstelige for at dere skal finne på noe mer enn bare sove hos.......og hvis det skulle ha skjedd så hadde både du og jenta hatt et seriøst problem siden dere er under 16 år. Og det er det foreldrene dine prøver å verge deg mot.

Ingenting unormalt med det - faktisk så er det helt riktig gjort av dem.

Lenke til kommentar
Hjemme hos oss får jeg ikke lov å sove hjemme hos jenter før jeg er 18 år.

Jeg får ikke lov å sove borte, og må inn klokken tolv.

Synes det høres litt strengt ut, jeg synes de bare burde være glade for at du er ute med venner og er sosial.

 

Såvidt jeg forsto det, så er disse "nye reglene" etter den nyttårsfesten?

Endret av H3N
Lenke til kommentar

Jeg er ganske uenig med hva foreldrene til Teoma har bestemt. Jeg syntes at han burde få lov til å overnatte hos vennene sine om de er gutter eller jenter. Hvis de bare er venner så går det fint ann å overnatte uten at noen veldig spenstige ting skjer, og hvis det blir noe mer enn bare filmkveld er det bare å ta noen enkle forhondsregler slik at det ikke blir noen Teoma jr.

Lenke til kommentar

Vel, folk vokser jo, og vi vet ikke hvor gammel denne jenta er... Men ikke la det være hovedpoenget i tråden, trådstarter lurer på hva han kan gjøre.

 

Mitt forslag, bygg opp tillit hos foreldrene dine først. Det tar tid, tid og atter tid. Når den er på plass - og de stoler på deg, spør om det samme igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...