Gå til innhold

Amazon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du logger inn på kontoen din, kan du krysse av for "ships to Norway" i sidemenyen når du har gjort et søk. Slik luker du i hvert fall ut produkter som ikke kan sendes til Norge. Det går også an å krysse av for "Free International Shipping", men da kan utvalget bli veldig begrenset.

 

Handler sjeldent på Amazon nettopp fordi fraktkostnadene kan være dyre.

Endret av bleue
Lenke til kommentar

Handlet en del på Amazon tidligere, men det har blitt mindre og mindre. Handler nå heller på Ebay, spesielt grunnet mange fraktproblemene til Amazon. Altfor mange varer som til slutt viser seg å ikke kunne sendes til Norge likevel. Ebay er enklere slik sett, der finner jeg kun ytterst sjelden varer som ikke sendes til Norge. 

En vesentlig forskjell til er at Ebay har en stor andel varer fra Asia, som da ofte er gratis frakt eller bare noen få kroner. Ikke lenge siden jeg fant en vare i england som fikk 170 kr i frakt, mens samme vare hadde 15kr fra Kina/Hong Kong (bilpleie-vare).

 

Hold deg til selgere med over 99% fornøyde handler og Ebay money back guarantee, så burde ting være greit. Selgerne der lever av ryktet.

Lenke til kommentar
Hold deg til selgere med over 99% fornøyde handler og Ebay money back guarantee, så burde ting være greit. Selgerne der lever av ryktet.

Men noen tilfeller det oppstår problemer, er det ikke greit å være verken selger eller kjøper.

Hender av og ting ting aldri kommer, selgerne sier de har sendt nytt eksemplar men fremdeles etter 1 måned kommer aldri det man bestilte.

 

Så i de tilfellene har jeg valgt å droppe med feedback til de det gjelder.

Selgeren kan være uheldig den ene varen har blitt stoppet i tollen og sendt tilbake eller sendt på QXL aksjon istedenfor.

Derfor er det dårlig av ebay man ikke får bedre tid å gi feedback en ofte 2 uker.

 

Teoretisk sett kunne jeg gitt negativ tilbakemelding til ebay.

Men blir som multicom\komplett får skylden for nvidia GTX 1080 skjermkortet ikke kommer i butikken når man har forhåndsbestilt.

Selv om ebay money back dekker prisen får selgeren skylden og må betale, selgeren sitter med hele tapet.

Lenke til kommentar

Under "Shipping and handling" ser du fort om det sendes til Norge ja.

 

Ellers er det med feedback en tosidig sak, det kan utnyttes at det er frist på tilbakemeldinger. Du har 60 dager på deg til å legge igjen feedback og 45 dager på å rapportere problem. 

Har skjedd noen ganger at det er problemer med posten fra Kina, om den stjeles eller stoppes på grensa blir spekulasjoner. Særlig når man tar billigste post, uten sporingsnummer, blir det oftere problem. Men selgerne har alltid fikset opp for min del. Sist gang ble varen sendt med airmail da jeg meldte at det ikke var kommet frem noe. Da tok det knapt en uke før varen lå i postkassen.

Amazon synes jeg har vært bedre på tid i posten, men altså langt dyrere.

Lenke til kommentar

Jeg tror de har gjort om på det. Før kunne man velge i søkeinnstillingene hvor produktet skulle sendes. Nå sorterer systemet automatisk ut i fra adressen du har lagt i profilen din. Er egentlig rimelig trygt å handle fra Ebay så lenge man er påpasselig med enkelte ting.

Lenke til kommentar

Herlig! Da skal eg sjekke ut litt. Liker å handle gadgets, sånn som skins, case, usb kabler og div. Ser at det alt er en tråd om gode ebay kjøp. Det eg liker med amazon er at det står rating/reviews der, sånn at man får en viss formeining om det er kvalitetetsprodukt. Men det går sikkert an å finne produkt på amazon, også kjøpe det på ebay. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...