Gå til innhold

Jeg gidder ikke spille "halvfabrikata".


Tor Rasmussen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig i mye av du nevner, og håper ikke at dette blir en trend.

 

Veldig synd at de største utgiverene setter et sånt "eksempel" på hvordan et stort spillselskap skal være.

Håper jo at disse utgiverene går på en skikkelig smell og lærer av dette på ordentlig.

 

Håper jo at utgiverene tar videoene av Unity og Sonic Boom: Rise of Lyric hvor de viser glitches og bugs seriøst, spillene blir gjort til latter.

 

Jeg føler at jeg ikke har lyst til å betale for spill som blir utgitt på utgivelsesdato fordi det er så mye som må fikses de første månedene. Derfor heller kjøpe det senere på salg, eller når prisen har falt...

 

Kunne like så godt bare ventet de månedene med å gi ut spillet og bare hatt QnA testing.

(Forstår jo at det er vanskelig å fikse ALLE bugs, men i tilfellet Unity er det bare håpløst...)

Lenke til kommentar

@TheNarsissist

Da de ikke kunne fikse glitcher, Bugs senere?

Men jeg ser poenget, den biten med at utviklere kan gi ut et halvferdig spill for og så patche det etter release gir kanskje dem mer spillerom, men de skader industrien og folk mister troverdighet.

Håper denne trenden snur snart, for jeg har ingenting imot at et spill blir forsinket med 1 år eller mer for å få sluttresultatet så vel polert(velpolert, er de i et ord?) som mulig.

Endret av Dore123m
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTA V er ikke et halvferdig spill. Ok den feilet på import av tidligere karakter, men akkurat det vil jeg ikke kalle halvferdig.
Halo MCC har jeg ikke opplevd problemer med, men har ikke spilt så veldig mye online der enda, og der er jo feilen på online biten. Tipper det kan kalles halvfabrikat da online er veldig viktig i Halo.

ACU er det noen kaller for lattis. Jeg er så glad jeg kjøpe Assassins Creed 3 og lærte at de spilla aldri blir bedre og bare gjenntar eneren i det uendelig og dermed unngik unity blemmen.


Lenke til kommentar

Man blir aldri ferdig til deadline. Det er alltid mer tid som skal til for å kvalitetssikre nok. Når trenden har blitt sånn den er vil det eneste som hjelper være at kundene slutter å kjøpe spill ved release. Da har dem ingenting igjen for å gi ut 90% ferdige spill, fordi inntektene ikke kommer før det er ferdig uansett. Nå er det alltid noen som skal ha noe med en gang det er kommet for salg så denne trenden kommer neppe til å snu med det første. Det som er opsjonen er å tilpasse seg dette som Tor tar opp og rett og slett ha litt is i magen.

Lenke til kommentar

GTA V er ikke et halvferdig spill. Ok den feilet på import av tidligere karakter, men akkurat det vil jeg ikke kalle halvferdig.

Halo MCC har jeg ikke opplevd problemer med, men har ikke spilt så veldig mye online der enda, og der er jo feilen på online biten. Tipper det kan kalles halvfabrikat da online er veldig viktig i Halo.

 

ACU er det noen kaller for lattis. Jeg er så glad jeg kjøpe Assassins Creed 3 og lærte at de spilla aldri blir bedre og bare gjenntar eneren i det uendelig og dermed unngik unity blemmen.

 

 

 

Halvfabrikata er nok å ta litt i, men GTA V hadde i alle fall en patch på godt å vel 1GB.

Halo MCC, der har jeg lest en del om folk som mister progresjonen sin, må starte forfra, brukte 3 timer på match making. osv....

DriveClub snakker vi ikke om. For meg bekjent fungere ikke det spillet enda.

Unity er tydeligvis et spill de laget 80% ferdig, gav det ut, og nå har en live-blog hvor vi kan følge utviklingen av spillet videre.

 

Synd du stoppet på AC3.

Selv synes jeg AC4 er det beste i serien så langt. (Har ikke startet Unity enda).

AC4 måtte jeg bare 100%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har det på samme måte; jeg kjøper ytterst få spill på lanseringsdagen, og venter gjerne til spill blir billigere. Nå ønsker jeg en PS4, og venter med å kjøpe spill som The Last of Us (som jeg har hatt lyst på en meget god stund nå) til jeg anskaffer konsollen, noe jeg sikkert ikke gjør før den blir billigere. Jeg har uansett så mange spill til PS3 jeg enda ikke har spilt eller som jeg ønsker å spille gjennom en gang til, så jeg har ikke hastverk.

 

Og jeg irriterer meg svært over store feil ved lansering selv. Kanskje jeg ikke husker så godt, eller at jeg ikke ble så plaget av småbugs før, men jeg kan ikke erindre at spill var i så dårlig forfatning. Stort sett opplevde jeg aldri bugs på PSX- og PS2-spillene mine (i alle fall ikke som jeg merket), men nå har jeg vel ikke et eneste spill som ikke har blitt patchet x antall ganger. Jeg skrudde på GTA V igjen her om dagen, og da måtte jeg laste ned patch 1.16 eller 1.18 - og selv om noen av patchene sikkert har vært ekstramateriale (nye klær, biler o.l.) er jeg sikker på at de har fikset mye både online og offline.

Lenke til kommentar

Selv så kjøper jeg kun fysisk på konsoll for å slippe alt fjaset endel opplever. Samt rett å slett bare vente med å kjøpe endel av dem nye spillene til dem er blitt patchet og jeg kan spille dem på sitt beste.

 

Så må si meg enig med trådstarter.

Men de fysiske kopiene trenger jo patchen de også.

Alt etter når den ble "trykket".

Sett at en kjøper et spill på disc som er fra første batch. Og installerer dette noen måneder senere. Så blir den jo patchet når du har innstallert spillet.

Men for en som kjøper spillet digitalt etter noen måneder, så er det nyeste versjon som blir lastet ned.

Lenke til kommentar

 

Selv så kjøper jeg kun fysisk på konsoll for å slippe alt fjaset endel opplever. Samt rett å slett bare vente med å kjøpe endel av dem nye spillene til dem er blitt patchet og jeg kan spille dem på sitt beste.

 

Så må si meg enig med trådstarter.

Men de fysiske kopiene trenger jo patchen de også.

Alt etter når den ble "trykket".

Sett at en kjøper et spill på disc som er fra første batch. Og installerer dette noen måneder senere. Så blir den jo patchet når du har innstallert spillet.

Men for en som kjøper spillet digitalt etter noen måneder, så er det nyeste versjon som blir lastet ned.

 

 

Det stemmer men det er jo da vesentlig mindre som må lastes ned. Og med alle problemene folk har hatt med pre-orders og nedlasting i form av korrupte filer og treg nett kapasitet ifra leverandør. Så er fysisk fortsatt veien å gå for min del.

 

Ikke bare får en spillene billigere om en venter litt. Men en kan gjøre akkurat hva en vil med produktet en har kjøpt. Hadde Microsoft og Sony operert med like mye tilbud som Steam så hadde fristelsen vært stor.

 

Men dem er ikke i nærheten engang. Så jeg anser ikke konsollene som en plattform jeg ville gått over til digitalt overhode.

Lenke til kommentar

ACU er det noen kaller for lattis. Jeg er så glad jeg kjøpe Assassins Creed 3 og lærte at de spilla aldri blir bedre og bare gjenntar eneren i det uendelig og dermed unngik unity blemmen.

Ironisk nok er AC4 ganske annerledes fra de andre, med stor fokus på skip og seiling, og mange regner det som det beste i serien. AC3 er vel også regnet som et av de dårligste?

 

Anyway, ser poenget til trådstarter, og dette er en av grunnene til hvorfor jeg så godt som har droppet å diskutere spill. Når et multiplattform storspill slippes skjer bestandig to ting: Folk klager over PC-versjonen og grafikken. Hver. Eneste. Gang. Men det som er viktig å huske er at dette i hovedsak gjelder storspill på multiplattform, og de er strengt tatt i mindretall når det gjelder antall nye spill. Det er nok veldig mange spill som funker så godt som bugfritt selv i dag. Alt man trenger å gjøre er å tenke litt utenfor boksen og våge å prøve noe nytt. Ikke bare gå for de evige oppfølgere gang etter gang. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye tyngde vi kan legge i denne uttalelsen, men:
http://fansided.com/2014/11/21/ubisoft-says-assassins-creed-unity-broken/

 

Og nok en gang skal GTA V re-master ha nok en 1+GB patch innenfor 4 dager etter release.

http://www.gamepur.com/news/17058-gta-v-patch-103-live-now-ps4-size-114gb-game-breaking-bug-removes-weapons.html

 

Heldig jeg som har en 25mbit linje, og sympatiserer stort med folk som sitter på "svake" linjer.
Ikke bare ventet de timesvis for et par dager siden. Men hvis de setter seg ned en lørdag ettermiddag for å spille GTA V, så skal de atter en gang la det gå noen timer før alt er på plass.

 

Det føles lit som at du kjøper en ny bil, og så løper mekanikeren etter deg for å montere speil, antenne, dørhåndtak og seter bak.
Og når det blir mørkt oppdager de at det ikke er lyspærer montert i lyktene, så de tilbakekaller bilen for ettermontering, samt bug-fiksing av panser som spretter opp i hytt og vær.

Lenke til kommentar

 

Det føles lit som at du kjøper en ny bil, og så løper mekanikeren etter deg for å montere speil, antenne, dørhåndtak og seter bak.

Og når det blir mørkt oppdager de at det ikke er lyspærer montert i lyktene, så de tilbakekaller bilen for ettermontering, samt bug-fiksing av panser som spretter opp i hytt og vær.

Du har ikke tilfeldigvis eid en Chrysler Voyager ?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Er faktisk litt glad for at eg er slutta å kjøpe spill med ein gang di kommer ut. Målet mitt for 2014 og vidare har blitt å skaffe di spilla eg annser som "innafor" til konsoll eller PC sånn 2-4 uker etter at di har kome ut. Nokre spill blir vurdert på billigsalg pga at di ikkje når heilt opp. På konsoll er det fysiske som gjelder + nokre indie-spill og til PC er det DRM-frie spill + nokre få på Steam.

 

På mange måter er det blitt litt moro å finne nok info om eit spill til at man føler seg trygg på at det er verdt å bruke tid på. Samtidig savner eg ei spillside som går i dybden på den objektive info om eit spill. Alle desse høgtflaksande subjektive skriverier er i så måte lite hjelp i.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...