Gå til innhold

Skatt ved meget lav inntekt i enkeltmannsforetak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg har et enkeltmannsforetak det har vært svært lav inntekt på, faktisk bare en innbetaling på 2000 kroner..

 

Hvordan fungerer skatten i praksis her? Kan jeg bare overføre de pengene over til egen, privat brukskonto, for og deretter melde det på selvangivelsen, eller....? 

 

Takk!

Ja - som innehaver av et EPF så skattelegges du personlig for all inntekt fra foretaket.   Du kan fritt overføre penger til deg selv.  Når oppgjørets time er kommet (selvangivelsen) må du oppgi inntekten/kostnaden fra foretaket og denne vil bli lagt på "toppen av" annen inntekt du har før skatten beregnes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Velger å dra en småfrekk bump på denne tråden, da jeg nødig vil trå feil når det kommer til disse reglene (som jeg forøvrig har forsvinnende lite kunnskap om, som sikkert synes).. Når jeg nå skal fakturere en innbetaling til, til samme foretaket, på 8000 kroner, og jeg ikke er mva-registrert, så bare fakturerer jeg de 8000? Nevner ikke et ord om mva i fakturaen? 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...