Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Anbefalinger til tidenes beste Kung-Fu/kampsport filmer? (Jeg synes Bloodsport er ganske artig... :green: )

 

Her er en liten liste med tips til verdige filmer fra 60-tallet til nå (00-tallet blir det lite kung fu, da jeg ikke kjenner veldig godt til kung fu filmer fra denne perioden. Men er godt kjent innen annen martial arts filmer fra den tiden). Men hater du eldre fimer driter du selvfølgelig i de, selv om alle anbefales på det sterkeste. Men The 36th Chamber of Shaolin hopper man ikke over. Dette er kanskje kung filmen over alle kung fu filmer:

 

 

60-tallet:

 

Dragon Gate Inn

One Armed Swordsman

Return of the One-Armed Swordsman

Come Drink With Me

 

70-tallet:

 

The 36th Chamber of Shaolin

Enter The Dragon

One Armed Boxer (og oppfølgeren, Master of the Flying Guillotine)

Snake In The Eagle’s Shadow

Five Deadly Venoms

 

80-tallet:

 

Shaolin Temple

Legendary Weapons of China

Duel to the Death

Prodigal Son

Three Evil Masters

 

90-tallet:

 

Drunken Master II

Once Upon a Time in China

King Of Beggars

Iron Monkey

New Dragon Gate Inn (remake av 60-talls klassikeren Dragon Gate Inn)

 

00-tallet:

 

IP Man (I og II)

Ong Bak

Hero

Crouching Tiger, Hidden Dragon

Brotherhood of the Wolf (en vakker blanding av horror, action og litt martial arts)

Danny the Dog

 

Og som fan av Bloodsport er det liten sjans for at Kickboxer og Best of the Best ikke skal falle i smak.

Endret av Sexy Mann29
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Veldig enig i mye den lista, utenom 80-tallet, som er Jackie Chan sitt tiår. Ikke en eneste er nevnt! :p

Project A (1982)

Project A 2 (1987)

Police Story (1985)

Police Story 2 (1988)

Dragons Forever (1988)

 

Alle disse er bedre enn Shaolin Temple og Duel to the Death i min mening. Mest sannsynlig også Legendary Weapons of China og Three Evil Masters, men de har jeg ikke sett. Prodigal Son topper alt så den er grei :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har begynt å se så mye film nå at jeg har sett de fleste gode filmene. Har jo selvsagt ikke sett alle, men mange. Derfor veldig vanskelig å finne nye å se, så om folk kan legge ut topplister med filmer de synes er best, hadde det vært fint :-) Sikkert mye der jeg ikke har sett. Jeg kan begynne med min toppliste. Trenger ikke være rekkefølge fra best til dårligst, men bare skikkelig bra filmer dere mener folk bør se. Det kan fort bli mange filmer alle har hørt om her da, menmen.

The Shawshank Redemption (Frihetens Regn på norsk)
The Green Mile

Batman Begins

The Dark Night
The Dark Night Rises

Jason Bourne-trilogien (fantastisk)

Hobbiten
Ringenes Herre-trilogien

Gangster Squad

Hot Rod

Inception

Django

The Lone Ranger

Fast and Furios 1,2,3,4 og 5. Liker ikke 6'ern.

Four weddings and a Funeral

Knocked Up

Friends with Benefits

Gladiator

50/50

Forrest Gump

Titanic

The Longest Yard

Blood and Bone

Rush Hour 1,2,3

100-åringen som hoppet ut av vinduet og forsvant

Zombieland

Hannibal Rising

Love Actually

The Rebound

10 things I hate about you

The Proposal

Catch me if you can

Shooter (Snikskytter)

21 Jump Street

The Dukes of Hazzard

Kick-Ass 1 og 2

The FIghter

Platoon

Saving Private Ryan

Zorro

Shaun of the Dead

Hot Fuzz

Hooligans

The Incredible Hulk

Iron Man 1,2,3

 

Det var en del jeg husket på sånn halvveis i farta :) Fant ut at det er en del filmer her jeg faktisk har lyst til å se igjen snart. (Jeg liker egentlig ikke å se filmer igjen for jeg husker alt som skjer)

 

Håper listen min kanskje hjelper deg å finne en film :-)

Lenke til kommentar

Har begynt å se så mye film nå at jeg har sett de fleste gode filmene. Har jo selvsagt ikke sett alle, men mange. Derfor veldig vanskelig å finne nye å se, så om folk kan legge ut topplister med filmer de synes er best, hadde det vært fint :-) Sikkert mye der jeg ikke har sett. Jeg kan begynne med min toppliste. Trenger ikke være rekkefølge fra best til dårligst, men bare skikkelig bra filmer dere mener folk bør se. Det kan fort bli mange filmer alle har hørt om her da, menmen.

Slapp helt av, basert på din liste har du enormt mange gode filmer igjen. Her er to lister med mange gode filmer du kan se. Den første listen er definitivt mer mainstream så ville nok anbefalt deg å starte med den.

IMDB sin Top 250 liste

TSPDT sin Top 1000 liste

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har begynt å se så mye film nå at jeg har sett de fleste gode filmene. Har jo selvsagt ikke sett alle, men mange. Derfor veldig vanskelig å finne nye å se, så om folk kan legge ut topplister med filmer de synes er best, hadde det vært fint :-) Sikkert mye der jeg ikke har sett. Jeg kan begynne med min toppliste. Trenger ikke være rekkefølge fra best til dårligst, men bare skikkelig bra filmer dere mener folk bør se. Det kan fort bli mange filmer alle har hørt om her da, menmen.

Slapp helt av, basert på din liste har du enormt mange gode filmer igjen. Her er to lister med mange gode filmer du kan se. Den første listen er definitivt mer mainstream så ville nok anbefalt deg å starte med den.

IMDB sin Top 250 liste

TSPDT sin Top 1000 liste

 

Har sett gjennom Top 250 listen. Synes det er mye gammelt der, ellers har jeg sett det meste, har bare ikke husket å skrive de opp :-) Hva om du skriver opp en del av de aller beste filmene du vet om? Kanskje jeg ikke har sett noen av de? :) Uansett, takk for tipset!

Lenke til kommentar

Og mye av det gamle der er veldig bra. Foreslår at du ser noen av de gamle før du avskriver de helt. 12 Angry Men er en fin plass å starte viss du sliter med gamle filmer i svart/hvitt. Hitchcock sin filmer på den listen kan også anbefales som en start, de fleste er til og med i farger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og mye av det gamle der er veldig bra. Foreslår at du ser noen av de gamle før du avskriver de helt. 12 Angry Men er en fin plass å starte viss du sliter med gamle filmer i svart/hvitt. Hitchcock sin filmer på den listen kan også anbefales som en start, de fleste er til og med i farger.

Ok, takk skal du ha! Så lenge de er bra så går det vel bra. Er lei av å se dårlige filmer på Netflix.

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt tips om film som passer til ei på 23 som er syk. Tar meg en tur innom med "nødpack" som inkluderer noen filmer som dere forhåpentligvis anbefaler. Jeg tenker rolige, koselige filmer som kan passe om man bare vil se på noe når man ligger på sofaen med litt feber.

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

En brite ville gjerne at jeg skulle foreslå noen norske filmer for ham. Forslag på gode filmer? Gjerne noen jeg lett kan få tak i på biblioteket. Han er i utgangspunktet glad i filmer som Monty Pythons Life of Brian, Harry Potter, X-men, V for Vendetta og sånt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...