Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vurderer å reise med Ryanair fra Rygge til Stansted. Aldri reist med Ryanair før. Hvilke ekstra avgifter på jeg regne med?

Ryanair var tidligere verstingen på gebyret, men har senere redusert disse. Andre selskaper har senere kopiert og gått forbi Ryanair i gebyrer.

 

Det koster ekstra for setereservasjon og innsjekket bagasje om du ønsker dette samt 2% kredittkortgebyr. Bookingen og innsjekking er også en hindreløype å komme seg gjennom hvor de å prøver å selge deg alt mulig ekstra. Som sagt har nå alle andre nå kopiert alt eller deler av dette.

 

Den store forskjellen og det store gebyret å passe seg for er at du må sjekke inn og printe ut boardingkort som du må ta med deg til flyplassen. Glemmer du dette er det over 400,- ekstra i gebyr per person for hver strekning.

Lenke til kommentar

Ryanair var tidligere verstingen på gebyret, men har senere redusert disse. Andre selskaper har senere kopiert og gått forbi Ryanair i gebyrer.

 

Det koster ekstra for setereservasjon og innsjekket bagasje om du ønsker dette samt 2% kredittkortgebyr. Bookingen og innsjekking er også en hindreløype å komme seg gjennom hvor de å prøver å selge deg alt mulig ekstra. Som sagt har nå alle andre nå kopiert alt eller deler av dette.

 

Den store forskjellen og det store gebyret å passe seg for er at du må sjekke inn og printe ut boardingkort som du må ta med deg til flyplassen. Glemmer du dette er det over 400,- ekstra i gebyr per person for hver strekning.

Takk for svar!

 

Så si at jeg finner billetter til 300 kr t/r, skal kun ha håndbagasje, og skriver ut boardingkort på forhånd og tar med - hvor mye blir plusset på de 300kr? (Betaler med kredittkort, trenger verken setereservasjon eller noe annet ekstra)

Lenke til kommentar

Jeg så faktisk på billetter tidligere i dag fra rygge til London. Tenkte å ta en dagstur for å handle julegaver før jeg drar hjem etter eksamener. 

T/r med fly + t/r tog til sentrum i London kom på 300 kroner. Dvs. Rygge -> Stansted -> London sentrum -> Stansted -> Rygge for 300,-. 

 

Men Oslo -> Rygge -> Oslo kostet også 300 så ble til at jeg droppet det. :D

Lenke til kommentar

 

Jeg har god erfaring med priority tags på bagasjen min -- utenom på OSL (sjokk!). I utlandet kommer som regel alltid kofferten min ut veldig raskt (så lenge jeg reiser med Sky Team eller Star Alliance), og i AMS slapp jeg å vise kortet mitt for å gå i priority lane ved sikkerhetskontrollen, det holdt med at han så priority tagen på laptopvesken min (hvorfor i all verden har vi ikke priority lane på OSL!?). Slikt er hyggelig, så slipper man å stå i kø i 1 time.

 

5925314[/snapback]

Mye tilbakestående mennesker på OSL... Skulle sjekke inn på en av automatene, tilfeldigvis en av de ved innenlands. Kortet ble slukt, jeg hadde dårlig tid, fikk tak i en kar fra sas og det eneste han klarte å få frem var hvorfor i all verden jeg sjekket inn der når jeg skulle på utland... Akkurat som det har noen betydning.

 

Er det forøvrig noen her som har erfaring med Pandion?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med land transit i Dubai med Emirates to Fly Dubai.  14timer layover

Vet at om man har over 8timer transit mellom Emirates fly, så får man dekket, mat og hotel pluss visum kostnader. (har gjort det 3ganger)

Men, denne gangen er det Transit fra Emirates til Fly Dubai, de har sammarbeids avtale så bagasjen blir sendt hele veien

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

 

Håper det er noen reisevante som kan svare på dette spørsmålet mitt;

 

Skal reise til Longyearbyen, og har bestilt billettene for lenge siden. Nå har det blitt litt endringer i planene, og jeg vil bli igjen i Tromsø et par dager, hvor flyet skal mellomlande.

Hvordan er det når man reiser fra Svalbard og til fastlandet? Må man ut av flyet, gjennom toll og ut i avgangshall for å levere bagasje, for å så gå gjennom sikkerhetskontroll på nytt? Slik man må på utenlandsflyvninger?

 

Hvis så er tilfelle, bør det jo i teorien være mulig å ta med bagasjen og ikke sjekke den inn på nytt igjen?

 

Hadde satt pris på om noen kunne hjulpet meg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med Norwegian gavekort?

 

På siden deres står det:

https://no.norwegianreward.com/kundeservice/faq

 

 

Gyldigheten på gavekort er inneværende år + 1 år fra kjøpstidspunkt.

 

Betyr det at når jeg kjøper det som en julegave så vil det gjelde ut 2015 + 1 år, altså 1.1.2017? Dvs at hvis jeg hadde kjøpt det 1.1.2016 så hadde det vart 1 år lenger, dvs til 1.1.2018? Isåfall er dette et mye dårligere produkt rundt juletider....

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med Norwegian gavekort?

 

På siden deres står det:

https://no.norwegianreward.com/kundeservice/faq

 

 

Gyldigheten på gavekort er inneværende år + 1 år fra kjøpstidspunkt.

 

Betyr det at når jeg kjøper det som en julegave så vil det gjelde ut 2015 + 1 år, altså 1.1.2017? Dvs at hvis jeg hadde kjøpt det 1.1.2016 så hadde det vart 1 år lenger, dvs til 1.1.2018? Isåfall er dette et mye dårligere produkt rundt juletider....

Hei,

 

Det stemmer nesten.

 

De er gyldig til 31.12, pluss ett år. Det vil si at om du kjøper det i år, er det gyldig til 31.12.16.

 

Kjøpte et par selv, og de har utløp da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Er dette lov å ta med som innsjekket bagasje (eller hånd) på fly?

De nevner ikke akkurat den typen, men det er totalforbud mot både flytende og fast brennstoff.

Takk for svar. Jeg tok ikke sjansen... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...