Gå til innhold

Reise på ferie alene. Tips?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har i den siste tiden vært litt gira på å dra på ferie alene. Jeg skal på en lengre tur med et par kompiser neste år, men jeg vil veldig gjerne prøve å stikke ut for meg selv og kjenne på det å være litt fri og uten noen å forholde seg til.

 

Er det noen som har erfaring med dette? Noen forslag til land jeg kan dra til? Ting jeg bør passe på (annet enn egen sikkerhet, såklart ;)

 

Jeg er egentlig bare ute etter en bra opplevelse, det er absolutt ikke pulings og fyll som er fokuset her.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dubai er også bra. Anbefaler hotellene i Deira, Nasser Square. Landmark Hotel Nasser Square er bra og veldig hyggelige ansatte.

Bodde i området første gang jeg var i Dubai og syntes det var ubehagelig med alle de asiatiske damene som skulle selge "massasje" om kvelden og var man en mann som gikk alene så er det flere som rett og slett går bort og tok på deg i håp om å selge sine tjenester.

 

Sist jeg var i Dubai bodde jeg på Atlantis the Palm og der slapp man denslags.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Ja, det er fryktelig ubehagelig med dameselskap når man reiser alene.  :p

 

Jeg har kun vært på aleneturer til Paris og et par byer i Tyskland. Fordelen er at man gjør alle prioriteringene selv og slipper alle diskusjonene og kompromissene, bakdelen er at det kan føles ensomt, spesielt utpå kvelden, og å gå på restaurant alene kan være kjedelig.

Lenke til kommentar

 

Dubai er også bra. Anbefaler hotellene i Deira, Nasser Square. Landmark Hotel Nasser Square er bra og veldig hyggelige ansatte.

Bodde i området første gang jeg var i Dubai og syntes det var ubehagelig med alle de asiatiske damene som skulle selge "massasje" om kvelden og var man en mann som gikk alene så er det flere som rett og slett går bort og tok på deg i håp om å selge sine tjenester.

 

Sist jeg var i Dubai bodde jeg på Atlantis the Palm og der slapp man denslags.

 

 

Tull og tøys det du sier. For det første er nesten alle horene i Dubai enten Russiske eller fra Afrika. Det er ekstremt lite sør asiatiske prostituerte på gaten og de sør asiatiske som er prostituert er ikke på gaten. Grunnen til dette er at Indere og Pakistanere er ca 80% av de som jobber og bor i Dubai. Derfor er det sjeldent å se sør asiatiske prostituerte på gaten fordi de er ekstremt godt integrert i samfunnet i Dubai, de trenger ikke å selge seg for å overleve der, men det er mange afrikanske og russiske prostituerte der, men de står ikke midt i de store gatene osv. De står i "gamle Dubai" i bakgårder og mørke hjørner og venter på deg. Dubai er ikke som Thailand der prostitusjon er åpenlyst.

 

Jeg var 10 dager alene i Dubai og var ute hver kveld for å spise, alene. Jeg ble ikke snakket til av prostituerte en eneste gang.

 

Deira Baniyas Square er den beste plassen i hele Dubai sentrum, billig hotell og rett ved Union Metro Station som gir deg tilgang til hele Dubai med metro systemet som er billig og bra. Gold Souq er også gangavstand.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...