Gå til innhold

gjester på hotellrom


Anbefalte innlegg

Hei! jeg og en kompis vurderer å leie oss et hotellrom, en suite, for ei natt.  vi skal på en konsert og vi blir sikkert en liten gjeng som skal ha et rolig nachspiel, ikke noe store greier med fullt av bråk og søl og herværk, 

 

det jeg lurer på er, hva er reglene for å ha med gjester på hotellrom? finnes det i det hele tatt ofisielle regler på dette?

 finner ikke ut noe på hotellets nettsider..

 

takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1)rolig nachspiel

 

2)det jeg lurer på er, hva er reglene for å ha med gjester på hotellrom?

 

 

1) :rofl:

2) Litt alvor da.

Regler er interne og reglene er forskjellige fra hotell til hotell og er i tillegg situasjonsbestemt. Generelt får man ikke lov til å ta med seg gjester "utenfra" inn på rommet etter et visst random tidspunkt. Alt avhenger av hvordan dere oppfører dere når dere ankommer hotellet. Om "butleren" er fryktelig opptatt i øyeblikket kan det hende dere er heldige å smugle med dere folk inn.

Som regel vet resepsjonistene hvem som bor her og hvem som ikke gjør det, tro det eller ei. De bruker korttidsminnet, på samme måte som dere selv gjør, late at night.

 

Jeg ville absolutt ikke satset på at dette gikk i boks, men det er jo bare å prøve. Hoteller hater naturligvis nachspiel. Ha dette friskt i minnet.

 

Jeg er også meget spent på hvordan du akter å ha kontroll over at nachspielet vil fremstå som "rolig". :w00t: ...altså et fremtidig nachspiel med mest sannsynligvis random deltakere :xmas:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Jeg er også meget spent på hvordan du akter å ha kontroll over at nachspielet vil fremstå som "rolig".  ...altså et fremtidig nachspiel med mest sannsynligvis random deltakere 

For min del ville jeg løst det problemet ved kun å be med meg kultiverte personer som jeg kjenner og som er i 60-70-årene. Du måtte nok stå igjen utenfor. Tror ikke vi ville få problemer med hotellet.

Lenke til kommentar

 

Jeg er også meget spent på hvordan du akter å ha kontroll over at nachspielet vil fremstå som "rolig".  ...altså et fremtidig nachspiel med mest sannsynligvis random deltakere 

For min del ville jeg løst det problemet ved kun å be med meg kultiverte personer som jeg kjenner og som er i 60-70-årene. Du måtte nok stå igjen utenfor. Tror ikke vi ville få problemer med hotellet.

 

Super-edit :w00t:

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

 

1)rolig nachspiel

 

2)det jeg lurer på er, hva er reglene for å ha med gjester på hotellrom?

 

 

1) :rofl:

2) Litt alvor da.

Regler er interne og reglene er forskjellige fra hotell til hotell og er i tillegg situasjonsbestemt. Generelt får man ikke lov til å ta med seg gjester "utenfra" inn på rommet etter et visst random tidspunkt. Alt avhenger av hvordan dere oppfører dere når dere ankommer hotellet. Om "butleren" er fryktelig opptatt i øyeblikket kan det hende dere er heldige å smugle med dere folk inn.

Som regel vet resepsjonistene hvem som bor her og hvem som ikke gjør det, tro det eller ei. De bruker korttidsminnet, på samme måte som dere selv gjør, late at night.

 

Jeg ville absolutt ikke satset på at dette gikk i boks, men det er jo bare å prøve. Hoteller hater naturligvis nachspiel. Ha dette friskt i minnet.

 

Jeg er også meget spent på hvordan du akter å ha kontroll over at nachspielet vil fremstå som "rolig". :w00t: ...altså et fremtidig nachspiel med mest sannsynligvis random deltakere :xmas:

 

 

 

hmm, så vi bør egentlig ha en Olsenbanden entre da, en distraherer ho i disken, resten sniker seg opp på rommet, got it.

Lenke til kommentar

Veldig mange hoteller har latterlig dårlig lyddemping mellom rommene. Du skal bo på et rimelig godt dempet hotell for å kunne ha nach uten å være en plage!

Flere hoteller jeg har bodd på har hatt så dårlig lyddemping at jeg har blitt holdt våken av mobilen i naborommet som ligger med lyden på og ringer hvert kvarter. Selvfølgelig finnes det hoteller med god lyddemping mellom rommene og fulle mennesker med volumkontroll, men generelt vil jeg påstå at man er et rasshøl om man har nach på hotell.

Lenke til kommentar

Har litt erfaring med dette.

 

Stort sett går det greit å ta med gjester på rommet, men har opplevd at det ikke har blitt godtatt.

F.eks på Scandic Edderkoppen (tror jeg det var) i Oslo fikk jeg besøk av en kamerat i resepsjonen i tidlig kveldingen, det var ikke aktuelt å ta han med opp på rommet sa personalet.

Alle var edru og rolige, så det hadde nok ikke noe med det å gjøre.

Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...